Φορολογικά κίνητρα για την αντικατάσταση των δικύκλων (παπάκια – μηχανές)

παλαιάς τεχνολογίας με αντίστοιχα νέας τεχνολογίας μελετά η Ευρωπαϊκή Ένωση,

καθώς το Συμβούλιο Περιβάλλοντος υιοθέτησε οδηγία-πρόταση που ορίζει τις

προδιαγραφές και επιδόσεις των δικύκλων με πλαίσιο τους ατμοσφαιρικούς ρύπους.

Στα κίνητρα αυτά ενδεχομένως να περιλαμβάνεται και το μέτρο της απόσυρσης.

Πρόκειται για ένα μέτρο που έχει ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας καθώς στην

Ελλάδα κυκλοφορούν χιλιάδες δίκυκλα. Η συμμετοχή τους στον κυκλοφοριακό φόρτο

δεν είναι μεγάλη (μόλις 25%). Όμως όσον αφορά το ποσοστό συμμετοχής τους στη

ρύπανση από τους υδρογονάνθρακες φτάνει το 44% του συνόλου των μηχανοκινήτων

που κυκλοφορούν.

Έτσι με την οδηγία αυτή μετά τα αυτοκίνητα πρόκειται να αλλάξει και ο

κυκλοφοριακός χάρτης των δικύκλων περνώντας σε μια νέα γενιά με καθαρότερους

κινητήρες κάτι που θα έχει μεγάλες επιπτώσεις και στην ευρωπαϊκή βιομηχανική

παραγωγή.

Για να γίνει ωστόσο ομαλά το πέρασμα των οδηγών δικύκλων σε μηχανές ή παπάκια

με κινητήρες σύγχρονης τεχνολογίας το Συμβούλιο προσανατολίζεται στη θέσπιση

και φορολογικών κινήτρων τα οποία όμως δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί.

Τα κίνητρα αυτά θα μπορούσαν να αφορούν σε μειωμένο ΦΠΑ, όπως έχει γίνει στη

Γαλλία, επιδοτούμενα επιτόκια ή ακόμη να κατοχυρωθεί και ο θεσμός της

απόσυρσης για όσους διαθέτουν ένα δίκυκλο παλαιάς τεχνολογίας. Το μέτρο αυτό

αν τελικά ισχύσει αφορά χιλιάδες οδηγούς στη χώρα μας που συνεχίζουν να

διατηρούν ακόμη μηχανές πολλών δεκαετιών. Στο Συμβούλιο την Ελλάδα εκπροσώπησε

ο κ. Ευθυμιόπουλος.

Παράγοντας του οικονομικού επιτελείου που ρωτήθηκε σχετικά δήλωσε άγνοια για

το θέμα διευκρινίζοντας ωστόσο ότι σε κάθε περίπτωση δεν είναι κάτι που θα

γίνει άμεσα.