Το 0,07% του συνόλου των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι μέσω καρτών,

τηλεφώνου ή Internet και αντιστοιχεί σε 204,5 δισ. δραχμές, ήταν προϊόν

απάτης, όπως προκύπτει από στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το γεγονός, όπως

ήταν φυσικό, σήμανε συναγερμό στις αρμόδιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής

Επιτροπής, η οποία, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ από τις Βρυξέλλες, κάνει λόγο για

κρούσματα παραποίησης και απάτης σε πιστωτικές κάρτες, κάρτες ανάληψης από

αυτόματες ταμειακές μηχανές (ATM’s) και σε ηλεκτρονικές συναλλαγές γενικότερα,

που συνολικά αυξήθηκαν κατά 50% κατά τον τελευταίο χρόνο. Για τη δραστική

αντιμετώπιση του φαινομένου, η Ε.Ε. προχωρά στην εξαγγελία τριετούς σχεδίου

δράσης, αφού εκτιμάται ότι οι επιπτώσεις του πλήττουν άμεσα την

αποτελεσματικότητα της εσωτερικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκαλούν την

ανησυχία του κοινού στις συναλλαγές και επιβραδύνουν την ανάπτυξη του

ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, ο αρμόδιος για την εσωτερική

αγορά επίτροπος κ. Φ. Μπόλκενσταϊν δήλωσε αναφερόμενος στο θέμα ότι «η αύξηση

των κρουσμάτων απάτης και παραποίησης στις κάρτες πληρωμής είναι ένα φαινόμενο

που μας αφορά όλους», συμπληρώνοντας ότι η επέκτασή του στις διεθνείς πληρωμές

επιβάλλει και τη συνολική αντιμετώπισή του σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το χρονοδιάγραμμα του σχεδίου προβλέπει έναν πρώτο απολογισμό των

προβλεπόμενων μέτρων στο τέλος του 2003, οπότε θα εκτιμηθεί η

αποτελεσματικότητά τους. Οι βασικές κατευθύνσεις του σχεδίου προβλέπουν την

καθιέρωση ενός ενιαίου τηλεφωνικού αριθμού για όλες τις χώρες – μέλη της Ε.Ε.,

προκειμένου να διευκολύνονται οι δηλώσεις κλοπής ή απώλειας καρτών.

Προβλέπεται επίσης η δημιουργία «ιστοσελίδας πρόληψης απάτης» στο Internet, η

υιοθέτηση πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της ασφάλειας των προϊόντων και των

συστημάτων πληρωμής και την εφαρμογή μίας σειράς προληπτικών μέτρων.