Το σύστημα απεικόνισης του νέου αερολιμένα Σπάτων δεν έχει παραδοθεί ακόμη,

με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλήματα στον καθορισμό της ημερομηνίας έναρξης

της λειτουργίας του

Η νύχτα της 28ης προς 29η Μαρτίου είναι η επικρατέστερη ημερομηνία για την

επίσημη έναρξη λειτουργίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας

«Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα.

Στην ημερομηνία αυτή φαίνεται να καταλήγουν τα συναρμόδια υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και

Μεταφορών μετά και τις χτεσινές πολύωρες συσκέψεις που έγιναν για το θέμα με

τη συμμετοχή των υπουργών Κ. Λαλιώτη και Χρ. Βερελή και εκπροσώπων όλων των

εμπλεκομένων φορέων στη λειτουργία του νέου αερολιμένα.

Μετά τη δεύτερη σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Μεταφορών ο κ. Βερελής δήλωσε

ότι «τα προγράμματα τηρούνται σχολαστικά και τα προβλήματα για τη λειτουργία

του νέου αεροδρομίου έχουν περιοριστεί σε λίγα θέματα, τα οποία μέσα σε λίγες

μέρες πιστεύουμε ότι θα λυθούν». Ο υπουργός Μεταφορών πρόσθεσε ότι

«βρισκόμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο, καθώς έχουν ελαχιστοποιηθεί πλέον τα

θέματα που είναι ανοιχτά».

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης ανέφερε από την πλευρά του ότι στις συναντήσεις

«αποσαφηνίστηκαν πολλά θέματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του νέου

αεροδρομίου» και συμπλήρωσε: «Υπάρχει σαφήνεια στον προγραμματισμό μας και

μέσα στις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν λεπτομέρειες για τη λειτουργία του

αεροδρομίου».

Νωρίτερα, σε σύσκεψη που είχε γίνει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ο επικεφαλής της κοινοπραξίας

τεχνικών εταιρειών που κατασκευάζει την Αττική Οδό κ. Δ. Κούτρας διαβεβαίωσε

ότι το τμήμα Γέρακας – Αεροδρόμιο Σπάτων θα είναι έτοιμο στα τέλη Φεβρουαρίου.

Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Ι. Χρυσικόπουλος ανέφερε ότι μέχρι τότε

θα έχουν δημιουργηθεί και άλλες προσβάσεις προς την Αττική Οδό ώστε να

διευκολύνεται όσο το δυνατόν η κίνηση προς το αεροδρόμιο, ενώ ο διευθύνων

σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Ευστρ. Παπαδημητρίου είπε ότι ο Οργανισμός είναι έτοιμος

για τη δρομολόγηση λεωφορείων express που θα συνδέουν την Αθήνα και τον

Πειραιά με το νέο αεροδρόμιο.

Σημειώνεται ότι κατασκευαστικά δεν υπάρχει καμιά εκκρεμότητα για τη λειτουργία

του αεροδρομίου. Εκεί που φαίνεται να υπάρχουν ακόμα προβλήματα και

χρειάζονται δοκιμές είναι τα συστήματα αεροναυτιλίας και τηλεπικοινωνιών.

Ειδικότερα, όσον αφορά το κομμάτι της αεροναυτιλίας, δεν έχει ακόμα παραδοθεί

στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) το σύστημα PALLAS του νέου

αεροδρομίου, μέσω του οποίου οι συντεταγμένες μιας πτήσης (ύψος αεροσκάφους,

αποστάσεις κ.λ.π.) εμφανίζονται στην οθόνη των τερματικών υπολογιστών που

έχουν μπροστά τους οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Το PALLAS (σύστημα

απεικόνισης) του νέου αερολιμένα των Σπάτων, μέχρι στιγμής δεν είναι συμβατό

με το αντίστοιχο σύστημα που διαθέτει η ΥΠΑ (με ευθύνη των κατασκευαστών του

αεροδρομίου είχε συμφωνηθεί να ολοκληρωθεί ώς τα τέλη του περασμένου

Δεκεμβρίου και να παραδοθεί αμέσως στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας για

δοκιμαστική λειτουργία). Η εταιρεία AIRSYS ΑΤΜ που έχει αναλάβει το

συγκεκριμένο έργο δεν το έχει ακόμα ολοκληρώσει και όπως αναφέρουν πηγές της

εταιρείας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) αυτό δεν πρόκειται να συμβεί

πριν από τις 26 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας,

για τις δοκιμές του συστήματος PALLAS απαιτείται τυπικά χρόνος 72 ωρών (3

μέρες). Ωστόσο, επισημαίνουν, «σε ένα καινούργιο διεθνές αεροδρόμιο με

αυξημένη αεροπορική κίνηση, τα τεστ θα πρέπει διαρκούν περισσότερο, όχι μόνο

για την καλύτερη εξοικείωση των ελεγκτών αλλά και για τη διόρθωση τυχόν

τεχνικών προβλημάτων που θα παρουσιαστούν».

Για σήμερα έχει προγραμματιστεί νέα σύσκεψη μεταξύ των εκπροσώπων του Διεθνούς

Αερολιμένα Αθηνών και της ΥΠΑ, ενώ μέσα στις ερχόμενες μέρες (ίσως και αύριο)

θα ακολουθήσει νέα συνάντηση μεταξύ των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών.