Κρίσιμη εβδομάδα για την πορεία ιδιωτικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας
ξεκινάει σήμερα, ενώ ο δρόμος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας προβλέπεται
να είναι μακρύς, καθώς δεν αναμένεται να υπάρξει αποτέλεσμα πριν από τον
ερχόμενο Μάιο. Την ερχόμενη Τετάρτη εκπνέει τυπικά η προθεσμία εκδήλωσης
ενδιαφέροντος για την αγορά πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρείας και το
όλο εγχείρημα θα περάσει στη δεύτερη και δυσκολότερη φάση των δεσμευτικών
προσφορών. Μέχρι το βράδυ της περασμένης Παρασκευής οι ενδιαφερόμενοι για την
Ο.Α. παρέμεναν οκτώ, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ανάμεσά τους κάποια μεγάλη ξένη
αεροπορική εταιρεία.


Όπως αναφέρουν αεροπορικοί κύκλοι, από το ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί μέχρι
τώρα για την Ο.Α. δεν μπορούν να γίνουν οποιεσδήποτε ­ πόσο μάλλον αισιόδοξες
­ προβλέψεις. Άλλωστε, επισημαίνουν, ορισμένοι από τους ενδιαφερομένους
βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της αναζήτησης και άλλων συμμάχων.


Στενεύουν τα περιθώρια


Η ιδιωτικοποίηση της Ο.Α. παραμένει το μεγαλύτερο «αγκάθι» για την κυβέρνηση,
καθώς τα περιθώρια στενεύουν συνεχώς, με την ίδια την εταιρεία να
αντιμετωπίζει έντονα προβλήματα ρευστότητας. Οι περισσότεροι από τους 8
μνηστήρες που έχουν παραλάβει τον ενημερωτικό φάκελο για την Ο.Α. από τον
σύμβουλο της κυβέρνησης Credit Suisse First Boston, όπως έγινε γνωστό στα
αρμόδια υπουργεία, ενδιαφέρονται για την αγορά μειοψηφικού πακέτου μετοχών του
εθνικού αερομεταφορέα.


Το γεγονός αυτό αναγκάζει την κυβέρνηση να αφήσει «ανοιχτό παράθυρο» σε τυχόν
νέους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι ενδεχομένως θα θελήσουν να μπουν στη
διαδικασία αγοραπωλησίας της Ο.Α. μετά τις 31 Ιανουαρίου. Έτσι, εκτιμάται ότι
ακόμη και μετά την ερχόμενη Τετάρτη που εκπνέει η προθεσμία εκδήλωσης
ενδιαφέροντος για την Ο.Α., το τοπίο όσον αφορά τους ενδιαφερομένους δεν θα
ξεκαθαρίσει οριστικά. Ειδικότερα, η διαδικασία των διαπραγματεύσεων που θα
εξελιχθούν τον Φεβρουάριο, έχει σχεδιαστεί κατά τρόπον ώστε να επιτρέπει την
εκδήλωση και νέου ενδιαφέροντος (αν υπάρξει περαιτέρω ενδιαφέρον και από
άλλους επιχειρηματικούς ομίλους), το οποίο θα συνδυαστεί με αυτό που ήδη θα
υπάρχει.


Πάντως, επιδίωξη της κυβέρνησης είναι στο ξεκίνημα των δεσμευτικών
διαπραγματεύσεων να υπάρξουν τουλάχιστον δύο μεγάλα σχήματα (κοινοπραξίες
εταιρειών) που θα διεκδικήσουν την Ο.Α. Υπενθυμίζεται ότι το ενημερωτικό
δελτίο της Ο.Α. έχουν παραλάβει οι επιχειρηματικοί όμιλοι, μέτοχοι των
ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines και Cronus Airlines, η ΑΧΟΝ
του ομίλου Λιακουνάκου, οι Κυπριακές Αερογραμμές, ο εφοπλιστής Στ. Ρέστης, οι
επιχειρηματίες Ν. και Γ. Βερνίκος που είναι ιδιοκτήτες της αεροπορικής
εταιρείας KAL (μεταφοράς ταχυδρομείου και εμπορευμάτων), η ιαπωνική τράπεζα
Sanwa, η αμερικανική αεροπορική εταιρεία τσάρτερ Chrysler Aviation και το
αυστραλιανό venture capital Intergrated Airline Solutions. Ιδιαίτερο
ενδιαφέρον για την Ο.Α. φαίνεται να δείχνουν οι Κυπριακές Αερογραμμές που
επιδιώκουν, αναζητώντας επιχειρηματίες από την Ελλάδα και την Κύπρο, τη
δημιουργία ενός κοινοπρακτικού σχήματος στο οποίο θα έχουν ποσοστό έως 40%.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Α., το δάνειο
των 70 δισ. δρχ. για την αποπληρωμή των έργων μετεγκατάστασης της εταιρείας
στο νέο αεροδρόμιο των Σπατών θα ληφθεί από την ολλανδική τράπεζα ΑΒΝ AMRO.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από