Τόσο γνώριμο και όμως τόσο διαφορετικό. Το νέο Α4 παραμένει θιασώτης της

σχολής της διαχρονικής κομψότητας, όπως και ο προκάτοχός του

Πιστή στη γραμμή, που έχει χαράξει τα τελευταία χρόνια, παραμένει η Audi. Το

νέο Α4 ακτινοβολεί διαχρονικότητα συνδυασμένη με σύγχρονο στυλ και βέβαια

απαράμιλλη ποιότητα. Έτσι δικαιούται να μοιάζει στον μεγαλύτερο αδελφό του, τη

λιμουζίνα Α6.

Αμάξωμα/εσωτερικό: δεν κρύβουμε, ότι μόλις πρωτοείδαμε το νέο

Α4, πιστέψαμε ότι πρόκειται για ένα συρρικνωμένο Α6. Κάτι ο ενσωματωμένος στο

αμάξωμα πίσω προφυλακτήρας, κάτι η μάσκα με τις χαρακτηριστικές γρίλλιες και

κάτι το θολωτό σχήμα της οροφής, δεν χρειαζόταν και πολύ για να σχηματίσουμε

αυτή την άποψη. Με την δεύτερη ματιά το μεσαίο μοντέλο της γερμανικής

εταιρείας αποκαλύπτει έναν δικό του χαρακτήρα, πάντα βέβαια μέσα στα

σχεδιαστικά πρότυπα της Audi, στα οποία κυριαρχεί η διαχρονική κομψότητα. Το

πολυτελές εσωτερικό με τα ποιοτικά υλικά φιλοξενεί άνετα 4-5 ενήλικους

επιβάτες, καθώς έχουν αυξηθεί και οι τρεις διαστάσεις του αμαξώματος. Το Α4

νέας γενιάς μάκρυνε 7 εκατοστά (συνολικό μήκος τώρα 4,55 μ.), πλάτυνε 3,3 και

ψήλωσε άλλα 13 χιλιοστά. Ευνοϊκά σχόλια ταιριάζουν και για τον χώρο αποσκευών

με 445 «οικογενειακά» λίτρα όγκο και πρακτικό σχεδιασμό. ΄Οσο για τα

καθίσματα, θα τα ζήλευαν ακόμη και λιμουζίνες μεγαλύτερης κατηγορίας. Εκείνο,

που εντυπωσιάζει πάντως για μια ακόμη φορά σε ένα μοντέλο της Audi, είναι η

συμπαγής εικόνα που μεταδίδει το αεροδυναμικό και εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμά

του.

Η ουρά παραπέμπει στο μεγαλύτερο Α6, όπως και το θολωτό σχήμα της οροφής, ενώ

ο χώρος αποσκευών θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μίας οικογένειας

Κινητήρας/σαζμάν: η βασική έκδοση των 1,6 λίτρων δεν διεκδικεί

δάφνες σπρίντερ ούτε απογοητεύει όμως κιόλας. Απλά το βάρος του αυτοκινήτου

γίνεται εδώ ιδιαίτερα εμφανές στις επιδόσεις (0-100 χλμ. /ώρα σε 12,4″), όμως

οι 102 ίπποι αποζημιώνουν με την αθόρυβη λειτουργία τους, την ελαστικότητα και

την λογική κατανάλωση βενζίνης. Εξαιρετικό σε αίσθηση το πεντατάχυτο σαζμάν,

όπου το κούμπωμα των ταχυτήτων πραγματοποιείται πανεύκολα. Η μεταμόρφωση του

Α4 -προς το καλύτερο εννοείται- συντελείται με τους μεγαλύτερους κινητήρες.

Έναν εντελώς νέο δίλιτρο με 130 ίππους και τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο των

1,8 λίτρων με 150. Βέβαια εδώ αυξάνεται μαζί με την οδηγική απόλαυση και ο…

λογαριασμός σε όλα τα επίπεδα (καύσιμα, τιμή αγοράς, τεκμήρια, κλπ.).

Συνοπτικά αναφέρουμε ότι η δίλιτρη έκδοση κοστίζει 10.400.000 δρχ. και το Α4

1.8 Turbo 11.400.000 δρχ.

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικότατα υλικά, και η λειτουργικότητα

βρίσκεται στο ζενίθ

Οδική συμπεριφορά/άνεση: βαριά αρματωμένο μπαίνει στη μάχη το

νέο μοντέλο. Η Audi το εφοδίασε με ό,τι χρειάζεται για να νιώθουν οι επιβάτες

ασφαλείς, όπως ένα μωρό στα χέρια της μητέρας του, από σύστημα ηλεκτρονικής

ευστάθειας ESP έως ABS με Brakeassist και σύστημα αντισπιναρίσματος. Η

φροντίδα δεν τελειώνει εδώ, αλλά επεκτείνεται και στις άψογες αναρτήσεις με

αρκετά μέρη από αλουμίνιο για σταθερότητα στον δρόμο και μειωμένο βάρος

αμαξώματος. Το αποτέλεσμα αυτού του συνδυασμού πείθει απόλυτα, καθώς το νέο Α4

κινείται με χάρη και ευελιξία ακόμη και σε ακραίες περιπτώσεις, εκεί όπου άλλα

αυτοκίνητα θα σε έκαναν να χάσεις το χρώμα σου. Για άνετες μετακινήσεις

φροντίζουν επίσης τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και το αποτελεσματικότατο

φιλτράρισμα κραδασμών, όπως επίσης τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα και το πλήρες

πακέτο εξοπλισμού.

Τιμή/εξοπλισμός: για να γίνετε κάτοχος του τελευταίου,

χρειάζεται να καταθέσετε τουλάχιστον 8.400.000 δρχ. Αν σάς φαίνονται πολλά,

απλά σκεφτείτε ότι ο κύριος (ίσως και μοναδικός) ανταγωνιστής του Α4 είναι η

BMW 316i με παρόμοιες τάσεις αφαίμαξης του πορτοφολιού μας. Άλλοθι ή

επιχείρημα; Αυτό θα το κρίνει σε τελική ανάλυση ο πλέον αρμόδιος, δηλαδή ο

ίδιος ο πελάτης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Το αμάξωμα έχει ενισχυθεί, κρύβει μέσα του άνετους χώρους και εφοδιάζεται με

στάνταρ έξι αερόσακους

* Τετρακύλινδρος κινητήρας, 1595 κ.εκ.

* Μεγίστη ισχύς 102 ίπποι στις 5.300 σ.α.λ.

* Μεγίστη ροπή στρέψης 140 Nm στις 3.800 σ.α.λ.

* Κιβώτιο πέντε σχέσεων

* Μετάδοση κίνησης εμπρός

* Όγκος χώρου αποσκευών 445 lt

* Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 70 lt

* Μήκος/πλάτος/ύψος 4547/1766/1428 χιλιοστά

* Απόβαρο 1385 κιλά

Επιδόσεις

* 0-100 χλμ. /ώρα σε 12,4″, τελική ταχύτητα 192 χλμ. /ώρα, μέση κατανάλωση 8,2

lt ανά 100 χλμ.

Τιμή αγοράς:

* 8.400.000 δρχ.

Εξοπλισμός:

* αυτόματος κλιματισμός, ABS με Brakeassist, σύστημα ευστάθειας ESP, αντισπίν

κοντρόλ, έξι αερόσακοι, ηχοσύστημα με 10 ηχεία, ζάντες αλουμινίου, προβολείς

ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρ. καθρέπτες, κεντρικές κλειδαριές