Σε σημαντική μείωση του ειδικού τέλους αεροδρομίων,

του γνωστού σπατοσήμου, θα προχωρήσει η κυβέρνηση προκειμένου να κάνει

ελκυστικότερη οικονομικά τη λειτουργία του νέου διεθνούς αεροδρομίου της

Αθήνας στα Σπάτα. Αυτό αποφασίστηκε χθες κατά τη διάρκεια σύσκεψης που έγινε

με την προεδρία του Πρωθυπουργού Κ. Σημίτη και με τη συμμετοχή των υπουργών

ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελή, με αντικείμενο

την επικείμενη λειτουργία του αεροδρομίου στα Σπάτα. Αμέσως μετά τη σύσκεψη ο

κ. Λαλιώτης δήλωσε ότι το νέο αεροδρόμιο θα λειτουργήσει από τον Μάιο,

αναφέροντας ότι ισχύει το γνωστό χρονοδιάγραμμα. Όπως είναι γνωστό, το

χρονοδιάγραμμα προβλέπει λειτουργία του αεροδρομίου από την 1η Μαρτίου, αλλά ο

υπουργός απέφυγε να αναφέρει ρητά αυτή την ημερομηνία, γεγονός που έδωσε λαβή

για σενάρια ότι είναι δυνατό να υπάρξει ολιγοήμερη αναβολή και το αεροδρόμιο

να λειτουργήσει από τις 18 Μαρτίου. Αυτό ενισχύεται και από το ότι η 18η

Μαρτίου είναι η επέτειος του θανάτου του εθνάρχη Ελευθέριου Βενιζέλου (το

1936), το όνομα του οποίου φέρει το νέο αεροδρόμιο.

Επίσης ο κ. Λαλιώτης είπε ότι κατά τη σύσκεψη εξετάστηκαν όλα τα θέματα που

έχουν σχέση με τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου και διαβεβαίωσε ότι θα είναι

έτοιμες οι οδικές προσβάσεις προς αυτό και κυρίως το τμήμα Παλλήνη –

Αεροδρόμιο της Αττικής Οδού καθώς και διάφοροι άλλοι δρόμοι.

Σχετικά με τη μείωση του σπατοσήμου, ο κ. Λαλιώτης είπε ότι αυτές τις ημέρες

θα συζητηθεί σχετική πρόταση που εκκρεμεί στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

και ότι στόχος του μέτρου είναι να επωφεληθούν από την άριστη ποιότητα

υπηρεσιών που θα προσφέρει το νέο αεροδρόμιο οι επιβάτες.

Άλλες αλλαγές

Παράλληλα αλλαγές (αυξομειώσεις) στα τέλη που καταβάλλουν οι επιβάτες για τις

μετακινήσεις τους μέσω όλων των ελληνικών αεροδρομίων (σπατόσημο) περιλαμβάνει

το σενάριο που εξετάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Εθνικής Οικονομίας, ΠΕΧΩΔΕ

και Μεταφορών και Επικοινωνιών. Σημειώνεται ότι η Κομισιόν έχει ήδη προσφύγει

στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ζητώντας την καταδίκη της Ελλάδας, επειδή το ύψος

των τελών αεροδρομίων για τις μετακινήσεις τους στο εσωτερικό της χώρας είναι

διαφορετικό (μικρότερο) από αυτό που καταβάλλεται στα δρομολόγια προς τις

άλλες άλλες χώρες της Ε.Ε. Σήμερα, το ύψος του σπατοσήμου στις πτήσεις

εσωτερικού ανέρχεται σε 3.200 δρχ. (περίπου 10 ευρώ) ενώ στις πτήσεις με

προορισμό το εξωτερικό οι επιβάτες πληρώνουν τέλος 6.400 δρχ. (περίπου 20

ευρώ). Τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζουν τώρα να προχωρήσουν στη θέσπιση

ενιαίου αεροπορικού τέλους. Συζητούν δε το ύψος του ενιαίου σπατοσήμου να

καθοριστεί στα 14 ευρώ (περίπου 4.600 δραχμές).

Όσον αφορά τους υπόλοιπους προορισμούς του εξωτερικού, το ύψος του σπατοσήμου

αναμένεται να αυξηθεί από τα 20 ευρώ στα 22 ευρώ (περίπου 7.260 δραχμές).