Με τη συμμετοχή και ξένων κατασκευαστικών Ομίλων αναμένεται να αρχίσει σύντομα
η μάχη για την ανάληψη των μεγάλων έργων υποδομής, κυρίως αυτών που αφορούν
την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, αλλά και των επεκτάσεων του
Μετρό των Αθηνών. Οι ξένοι κατασκευαστικοί Όμιλοι θα επιδιώξουν να
συμμετάσχουν σε κοινοπραξίες με ελληνικές εταιρείες, με τις οποίες, άλλωστε,
έχουν και στο παρελθόν συνεργαστεί στα πλαίσια της διεκδίκησης άλλων μεγάλων
έργων.


Οι ξένοι κατασκευαστικοί Όμιλοι που αναμένεται να δώσουν το «παρών» τους στους
διαγωνισμούς για τα μεγάλα έργα είναι ο γαλλικός Bouygues, ο οποίος έχει
διαμορφώσει σχέσεις στρατηγικής συνεργασίας με τον ελληνικό Όμιλο της ΑΛΤΕ, ο
ιταλικός Όμιλος της Astaldi, ο οποίος έχει συνάψει συμφωνία στρατηγικής
συνεργασίας με τη Μηχανική, η αυστριακή εταιρεία Alpine Bau, η οποία έχει
σχέσεις στενής συνεργασίας με τον Όμιλο της Άττικατ, ο γαλλικός Όμιλος GTM, ο
οποίος είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας Γέφυρα που κατασκευάζει το έργο της
Ζεύξης Ρίου Αντιρρίου. Το «παρών» τους στη διεκδίκηση των μεγάλων έργων
αναμένεται να δώσουν, ακόμη και αυτόνομα, ευρωπαϊκοί κατασκευαστικοί Όμιλοι,
μεταξύ των οποίων και η Hochtief, οι οποίοι έχουν ήδη σημαντική παρουσία στην
ελληνική κατασκευαστική αγορά.


Εξάλλου, στην αγορά των μεγάλων έργων σημαντικό μερίδιο θα διεκδικήσει και ο
ελληνοκυπριακών συμφερόντων Όμιλος της J & Ρ μέσω της θυγατρικής του
εταιρείας J & Ρ Ελλάς, η οποία κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών του
Ομίλου Άβαξ.


Η ξένη παρουσία στην ελληνική κατασκευαστική αγορά δεν εξαντλείται μόνο στα
μεγάλα έργα, αλλά επεκτείνεται και στην αγορά της αξιοποίησης και
εκμετάλλευσης ακινήτων.


Στον τομέα αυτό η Κέκροψ βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με ευρωπαϊκό
εξειδικευμένο Όμιλο, με στόχο την από κοινού δραστηριοποίησή τους στη
συγκεκριμένη αγορά, ενώ και η Κ.Ι. Σαραντόπουλος συνεργάζεται στην κατασκευή
και εκμετάλλευση κτιρίου γραφείων επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας, με την
κυπριακών συμφερόντων Cybarco.


Μάλιστα, η διοίκηση της ΚΙΣ έχει καταστήσει σαφές ότι θα διεκδικήσει τη
συμμετοχή της στα μεγάλα έργα του Γ' ΚΠΣ, των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και σε
αυτά της ανοικοδόμησης των Βαλκανίων σε συνεργασία και με ξένους
κατασκευαστικούς Ομίλους.


Πάντως, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της ελληνικής κατασκευαστικής αγοράς
το έργο στο οποίο θα δοθεί η μεγαλύτερη μάχη και στην οποία θα συμμετάσχουν
και ξένοι κατασκευαστικοί Όμιλοι είναι αυτό της επέκτασης των γραμμών του
Μετρό των Αθηνών το συνολικό κόστος των οποίων εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει το
1 τρισ. δρχ.


Στρατηγικές συνεργασίες


Σταθερά προσανατολισμένη σε στρατηγικές συνεργασίες με ξένους κατασκευαστικούς
Ομίλους είναι και η διοίκηση της εταιρείας ΑΛΤΕ, η οποία συμμετέχει, ήδη, σε
κοινοπραξία με επικεφαλής τη γαλλική Bouygues, η οποία διεκδικεί το έργο της
Ζεύξης του Μαλλιακού Κόλπου συνολικού προϋπολογισμού 150 δισ. δρχ. και το
οποίο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης.


Επισημαίνεται ότι η ΑΛΤΕ συμμετείχε από κοινού με την Bouygues και την
αυστραλιανή Multiplex, η οποία είχε κατασκευάσει το Ολυμπιακό Στάδιο του
Σίδνεϊ, σε μία από τις κοινοπραξίες που είχαν διεκδικήσει το έργων των
ιπποδρόμων Μαρκόπουλου και Θεσσαλονίκης


Ο ιταλικός Όμιλος Impregilo, ο οποίος έχει εκδηλώσει ισχυρό ενδιαφέρον για την
ελληνική κατασκευαστική αγορά, έχει διαμορφώσει σχέσεις στενής συνεργασίας με
το σχήμα Γεκάτ-Γνώμων, όπου συμμετείχαν από κοινού σε κοινοπραξία για το έργο
του Ιπποδρόμου.


Μάλιστα, ο ιταλικός κατασκευαστικός Όμιλος βρίσκονταν πολύ κοντά σε συμφωνία
για τη συμμετοχή του σε εταιρεία Holding, στην οποία θα συμμετείχε και η
Γνώμων.


Επισημαίνεται ότι ο γαλλικός Όμιλος της GTM συνεργάζεται, ήδη, στα πλαίσια της
κοινοπραξίας Γέφυρα με άλλους κατασκευαστικούς ελληνικούς Ομίλους, μεταξύ των
οποίων είναι και Ελληνική Τεχνοδομική.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από