Την ιδιωτικοποίηση του κρατικού αερομεταφορέα Αιρ Φρανς μελετά η γαλλική

κυβέρνηση προκειμένου να βοηθήσει την τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της

Ευρώπης να συνάψει συμμαχία με την ιταλική Αλιτάλια.

Η κυβέρνηση Ζοσπέν, αν και στο παρελθόν είχε δεσμευτεί ότι η Αιρ Φρανς θα

παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο, ζήτησε πρόσφατα από μεγάλες επενδυτικές

τράπεζες να καταθέσουν προσφορές κόστους για την εκπόνηση μελέτης η οποία θα

εξετάζει το κατά πόσο η πώληση του 56% της Αιρ Φρανς που βρίσκεται στο γαλλικό

κρατικό χαρτοφυλάκιο θα διευκολύνει τη σύναψη συμμαχίας με άλλες αεροπορικές

εταιρείες.

Η ιταλική κυβέρνηση, η οποία προτίθεται να πουλήσει το μερίδιο ύψους 53% που

διαθέτει στην Αλιτάλια, έχει εκφράσει αντιρρήσεις στη σύναψη συμμαχιών με

αεροπορικές εταιρείες που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.

Το πιθανότερο σενάριο, σύμφωνα με τους αναλυτές της ευρωπαϊκής βιομηχανίας

αερομεταφορών, είναι να εισέλθει αρχικά η Αλιτάλια στην αεροπορική συμμαχία

Σκάι Τιμ (SkyTeam) της οποίας ηγούνται η Αιρ Φρανς και η αμερικανική Δέλτα.

Στην περίπτωση που η Αιρ Φρανς συμμαχήσει με τον ιταλικό αερομεταφορέα θα

αποκτήσει πρόσβαση στην αγορά της Βόρειας Ιταλίας όπου πωλείται το 75% των

αεροπορικών εισιτηρίων που εκδίδονται στη γειτονική χώρα.

Παράλληλα, η είσοδος της Αιρ Φρανς στη Σκάι Τιμ θα δώσει στη συμμαχία την

ευκαιρία να ανταγωνιστεί αποτελεσματικότερα τη συμμαχία Σταρ την οποίας

ηγείται η γερμανική Λουφτχάνσα.