Βέτο σε καρτέλ Μινωικών και ΑΝΕΚ στο Αιγαίο θέτει ο υπουργός Εμπορικής

Ναυτιλίας. Ο κ. Χρήστος Παπουτσής υποστήριξε χθες ότι το πολιτικό μήνυμα που

θέλει να περάσει είναι πως «το καρτέλ που έγινε στην Αδριατική δεν θα

επαναληφθεί στο Αιγαίο…», φωτογραφίζοντας έτσι τη φημολογούμενη προσέγγιση

των προαναφερόμενων εταιρειών.

Το κλίμα στην ΑΝΕΚ είναι ιδιαίτερα θετικό, μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του

προέδρου των Μινωικών κ. Κώστα Κληρονόμου για επιτακτική ανάγκη συνεργασίας

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, απαντωντας στη σχετικη φημολογια για τη

δημιουργία νεων συμμαχιων ­ και κάνοντας ταυτόχρονα γνωστη την πρόθεση του

υπουργείου ­, δεσμεύτηκε «ότι καμια τέτοια διαδικασία δεν προκειται να περάσει

χωρίς να υπάρξει ενας αυστηρός έλεγχος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού…».

Και συμπλήρωσε: «Θέλω να γνωρίζουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε

τέτοιου είδους συνεργασίες ότι οι κανόνες του ανταγωνισμού με το ισχύον

νομοθετικό πλαίσιο, όχι με το μελλοντικό, θα λειτουργήσουν αμέσως.

Υπάρχουν νόμοι και υπάρχει η εξουσία του κράτους να αλλάζει τα δρομολόγια, να

κόβει άδειες κ.ά. Για τον λόγο αυτό, έχει δοθει εντολή προς τον πρόεδρο της

Επιτροπής Ανταγωνισμού να παρακολουθεί εκ τού σύνεγγυς αυτές τις

εξελίξεις…».

Μάλιστα, ο κ. Χρήστος Παπουτσής, διευκρινίζοντας τους λόγους για τους οποίους

η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα έχει τα «μάτια της» συνεχώς στραμμένα πάνω στις

νεες συμμαχίες και τις διαδικασίες συγχώνευσης, είπε: «Πολλούς από τούς

σημερινούς μεγάλους ανταγωνιστες στην ακτοπλοΐα τούς συνάντησα τα προηγούμενα

χρόνια στη θητεία μου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως κατηγορουμένους για καρτέλ

στην Αδριατική. Αυτό δεν θα επαναληφθει εδώ».

Την ίδια ώρα, η διοίκηση της ΑΝΕΚ αφήνει ανοιχτο το ενδεχόμενο συνεργασίας με

τις Μινωϊκές Γραμμές. Αυτο τουλάχιστον δηλωσε, ο αντιπροεδρος της εταιρειας κ.

Κρίτων Μαραθάκης. Το κλίμα στην ΑΝΕΚ ειναι ιδιαιτερα θετικο, μετα τις

προσφατες δηλώσεις τού προέδρου των Μινωικων κ. Κώστα Κληρονόμου για

επιτακτικη αναγκη συνεργασίας.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τι θα γίνει

στην περίπτωση που δεν θα υπάρξουν πλοία στο Αιγαίο (σ.σ.: στην υποθετικη

περιπτωση που οι πλοιοκτητες κρινουν ότι δεν είναι συμφερουσες οι γραμμες),

τονισε: «Εδώ δεν ειναι ενα παιγνιδι επιτραπέζιο που λενε γενικως αυτη ειναι η

λίμνη μου, δεν μπαινει κανενας αλλος να παιξει με τα βαποράκια μου. Αυτα εχουν

τελειωσει οριστικως και αμετακλήτως. Νεα εποχη υπαρχει στην ακτοπλοΐα με

κανονες καθαρους μεσα σε ενα υγιες πλαισιο ανταγωνισμού».

Σε ό,τι αφορα τις αδειες σκοπιμότητας, όπως ειπώθηκε χθες, «δεν πρόκειται να

υπαρξουν στη διαδικασια της απελευθερωσης το 2002». Οπως ειπε, ο κ. Χρηστος

Παπουτσής: «Ο ακριβής μηχανισμός που θα λειτουργεί στο πλαισιο της

απελευθερωμενης αγορας ειναι ενα θεμα που θα εξεταστει στη διαδικασια της

νομοπαρασκευης ­ το σχετικο νομοσχεδιο θα κατατεθει στη Βουλη τον ερχομενο

μηνα. Σε καθε περιπτωση πάντως δεν προκειται να υπαρξουν αδειες σκοπιμοτητας,

οι οποίες επαιξαν τον ρόλο τους επί πολλα χρόνια».

Θέση της κυβερνησης είναι η μειωση του ορίου ηλικιας των πλοιων από 35 στα 30

έτη. Ομως, τι θα γινει με τα κοινοτικα πλοια; Θα μπορουν δηλαδη να μπαινουν

στις γραμμες της Ελλαδας πλοία ηλικιας ανω των 30 χρόνων; «Θα γινει συζητηση

γι’ αυτο το θεμα και πιστευω ότι θα εχουμε θετικη ανταποκριση, ιδιαιτερα

μαλιστα όταν η Ευρωπη λαμβάνει μέτρα για τα δεξαμενοπλοια και θετει όριο

ηλικιας τα 25 ετη», τονισε ο υπουργος Εμπορικης Ναυτιλιας.

Διευκρινισε ωστοσο: «Αν παρουμε τη χειροτερη περιπτωση, ότι δηλαδη η Ευρωπαϊκη

Επιτροπή θεωρησει ότι θα πρεπει να παραμεινει ανοιχτη η δυνατοτητα για όλα τα

πλοία να εχουν μεγαλη ηλικια, σε αυτη την περιπτωση θα ειναι στοιχείο

ανταγωνισμού και ο πολίτης θα γνωριζει οτι τα πλοια που φερουν την ελληνικη

σημαια ειναι ασφαλη και νεώτερα από τα πλοια που φερουν μια αλλη σημαια».