|
|
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στο Ζητούνι, γνωστό ως Λαμία.
ΣΠΟΥΔΑΣΕ: Μαθηματικά και υπολογιστικές μεθόδους, σε Ελλάδα και Αγγλία.
ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΕΙ: Ότι έρχεται το αύριο με τις προκλήσεις του.
ΤΟΝ ΠΛΗΓΩΝΕΙ: Η αχαριστία.
ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ: Να πιάνει τόπο η δουλειά του.
ΤΟΝ ΚΟΥΡΑΖΕΙ: Ο αργός ρυθμός.
ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΟΝΟΜΑΤΑ: Λένα, Δήμητρα, Γιώργος.
«Γκουρού» των εξετάσεων τον αποκάλεσε προσφάτως ο υπουργός Παιδείας κ. Π.
Ευθυμίου. Ο λόγος για τον κ. Θανάση Τσουροπλή, πρώην γενικό γραμματέα του
υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και νυν γενικό γραμματέα του υπουργείου
Παιδείας, ο οποίος σήκωσε επιτυχώς όλο το βάρος της προσπάθειας για την άψογη
διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και,
βεβαίως, για την έκδοση των αποτελεσμάτων. Ο κ. Τσουροπλής πιστεύει ότι το
ζητούμενο υπό το νέο σύστημα είναι να αποδεσμευτεί ο παιδαγωγικός στόχος του
Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις και, κυρίως, να μειωθεί το άγχος των
μαθητών.
ΕΡ.: Ξανά στο Παιδείας. Πάλι στα ίδια;
ΑΠ.: Στον ίδιο γνώριμο χώρο, όχι όμως ακριβώς στα ίδια. Η εκπαίδευση είναι
ζωντανός οργανισμός, ο οποίος αλλάζει και ακολουθεί τις εξελίξεις, ιδίως της
σημερινής εποχής, που είναι ραγδαίες. Μεγάλη λοιπόν η πρόκληση να μετέχω και
εγώ στη σύνδεσή της με το νέο, απαιτητικό περιβάλλον.
ΕΡ.: Κλείνει ο κύκλος;
ΑΠ.: Ένας κλείνει, άλλος ανοίγει, συνολικά σίγουρα δεν κλείνει, έχω ακόμα
δυνάμεις και όρεξη.
ΕΡ.: Ναυτιλία – Παιδεία, κοινός παρονομαστής η… θάλασσα;
ΑΠ.: Η θάλασσα ενώνει, δεν χωρίζει. Μου δόθηκε, πιστεύω, η ευκαιρία να γίνω
καλύτερος «καπετάνιος».
ΕΡ.: Οι άλλοι δύο «καπετάνιοι»;
ΑΠ.: Αν και στεριανοί, πολύ καλά εκπαιδευμένοι.
ΕΡ.: Οι σχέσεις σας μαζί τους;
ΑΠ.: Άριστες. Έχουμε κοινό όραμα: να κτίσουμε το καλύτερο δυνατόν μέλλον για
τους νέους μας. Με τον υφυπουργό είμαστε παλιοί φίλοι και συνεργάτες. Με τον
υπουργό είμαστε συνεργάτες και θα γίνουμε καλοί φίλοι.
ΕΡ.: Νέο σύστημα. Αλλαγή στην αλλαγή το πρώτο βήμα;
ΑΠ.: Βελτίωση της αλλαγής. Κοινό το αίτημα.
ΕΡ.: Τι μένει από το προηγούμενο σύστημα;
ΑΠ.: Ο βασικός πυρήνας. Αξιοποιούμε την εμπειρία από την πρώτη εφαρμογή του.
ΕΡ.: Ζητούμενο;
ΑΠ.: Η αποδέσμευση του παιδαγωγικού στόχου του Λυκείου από τις εισαγωγικές
εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και, κυρίως, η μείωση του άγχους των
μαθητών.
ΕΡ.: Οι εισαγωγικές, όμως, έχουν την πρώτη προτεραιότητα;
ΑΠ.: Έτσι δείχνει, αλλά είναι διαφορετικά εντός των τειχών.
ΕΡ.: Τι άλλο προέχει;
ΑΠ.: Όλα. Ποιότητα σπουδών, ανθρώπινο δυναμικό, υποδομή.
ΕΡ.: Στο Λύκειο;
ΑΠ.: Όχι μόνο. Γυμνάσιο και πρώτη βαθμίδα έχουν πολλή δουλειά. Όπως και τα
ΤΕΕ.
ΕΡ.: Τι θα κάνετε με τα ΤΕΕ;
ΑΠ.: Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην ανάπτυξη και βελτίωση της
τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η δουλειά στον χώρο αυτό θα είναι για
τα επόμενα χρόνια στις πρώτες προτεραιότητές μας.
ΕΡ.: Πάλι αλλαγές;
ΑΠ.: Βελτιώσεις όπου χρειάζεται, στις ειδικότητες, στα προγράμματα σπουδών,
στα βιβλία, στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού. Οι αναγκαίοι πόροι είναι
εξασφαλισμένοι.
ΕΡ.: Αλλαγές στην εκπαίδευση χωρίς τους καθηγητές;
ΑΠ.: Σίγουρα όχι. Οι εκπαιδευτικοί είναι η ψυχή της εκπαίδευσης, τους
στηρίζουμε και είμαι βέβαιος ότι θα στηρίξουν και αυτοί το υπουργείο στην
κοινή προσπάθεια.
ΕΡ.: Τα Πανεπιστήμια να ελπίζουν;
ΑΠ.: Θα βοηθήσουμε τις δραστηριότητες των Πανεπιστημίων για βελτίωση του
εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου τους.
ΕΡ.: Τα ΤΕΙ;
ΑΠ.: Θα φροντίσουμε για τη θεσμική και ποιοτική αναβάθμισή τους.
ΕΡ.: Στο ρετιρέ;
ΑΠ.: Η πυραμίδα δεν έχει ρετιρέ.
ΕΡ.: Η Οδηγία της ΕΟΚ;
ΑΠ.: Υποχρέωσή μας, που υλοποιήσαμε με καθυστέρηση ετών.
ΕΡ.: Κοινωνία της Πληροφορίας;
ΑΠ.: Μεγάλη πρόκληση και πρώτη προτεραιότητα.
ΕΡ.: Απαραίτητη στο παρόν;
ΑΠ.: Εκ των ων ουκ άνευ στο μέλλον.
ΕΡ.: Θα προλάβει να ετοιμαστεί το Παιδείας;
ΑΠ.: Δουλεύουμε γι’ αυτό. Έχουμε έτοιμο πρόγραμμα, επάρκεια χρημάτων,
προετοιμάζουμε εντατικά τις υποδομές. Σύντομα θα έχουμε εξελίξεις.
ΕΡ.: Είναι το στοιχείο σας;
ΑΠ.: Παίζει και αυτό τον ρόλο του.
ΕΡ.: Επισκεφθήκατε τον Αρχιεπίσκοπο;
ΑΠ.: Είμαστε και Θρησκευμάτων.
ΕΡ.: Ανταπέδωσε την επίσκεψη;
ΑΠ.: Είναι νωρίς ακόμη.
ΕΡ.: Πώς περνάει ο ελεύθερος χρόνος;
ΑΠ.: Δυστυχώς, δεν υπάρχει αρκετός. Ασχολούμαι όσο μπορώ με τη συγγραφή ενός
διδακτικού βιβλίου.
ΕΡ.: Από διακοπές το καλοκαίρι;
ΑΠ.: Μετρημένες ημέρες με το τηλέφωνο στο χέρι.
ΕΡ.: Ο γιος στο Λύκειο, κριτική από τα αριστερά για τα νέα μέτρα;
ΑΠ.: Κάθε κριτική καλοπροαίρετη δεκτή. Του χρόνου στη δεύτερη τάξη θα είναι
μέσα στον χορό.
ΕΡ.: Μια συμβουλή στους μαθητές;
ΑΠ.: Όποιος διαβάζει, έχει χρόνο για όλα.
ΕΡ.: Μια συμβουλή στους γονείς;
ΑΠ.: Τα παιδιά ξέρουν καλύτερα, έτσι από δίπλα, όχι από πάνω.
ΕΡ.: Μια συμβουλή στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας;
ΑΠ.: Να σκεφθεί στο μέλλον το τρις εξαμαρτείν…