ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στο Ζητούνι, γνωστό ως Λαμία.


ΣΠΟΥΔΑΣΕ: Μαθηματικά και υπολογιστικές μεθόδους, σε Ελλάδα και Αγγλία.


ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΕΙ: Ότι έρχεται το αύριο με τις προκλήσεις του.


ΤΟΝ ΠΛΗΓΩΝΕΙ: Η αχαριστία.


ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ: Να πιάνει τόπο η δουλειά του.


ΤΟΝ ΚΟΥΡΑΖΕΙ: Ο αργός ρυθμός.


ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΟΝΟΜΑΤΑ: Λένα, Δήμητρα, Γιώργος.


«Γκουρού» των εξετάσεων τον αποκάλεσε προσφάτως ο υπουργός Παιδείας κ. Π.
Ευθυμίου. Ο λόγος για τον κ. Θανάση Τσουροπλή, πρώην γενικό γραμματέα του
υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και νυν γενικό γραμματέα του υπουργείου
Παιδείας, ο οποίος σήκωσε επιτυχώς όλο το βάρος της προσπάθειας για την άψογη
διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και,
βεβαίως, για την έκδοση των αποτελεσμάτων. Ο κ. Τσουροπλής πιστεύει ότι το
ζητούμενο υπό το νέο σύστημα είναι να αποδεσμευτεί ο παιδαγωγικός στόχος του
Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις και, κυρίως, να μειωθεί το άγχος των
μαθητών.


ΕΡ.: Ξανά στο Παιδείας. Πάλι στα ίδια;


ΑΠ.: Στον ίδιο γνώριμο χώρο, όχι όμως ακριβώς στα ίδια. Η εκπαίδευση είναι
ζωντανός οργανισμός, ο οποίος αλλάζει και ακολουθεί τις εξελίξεις, ιδίως της
σημερινής εποχής, που είναι ραγδαίες. Μεγάλη λοιπόν η πρόκληση να μετέχω και
εγώ στη σύνδεσή της με το νέο, απαιτητικό περιβάλλον.


ΕΡ.: Κλείνει ο κύκλος;


ΑΠ.: Ένας κλείνει, άλλος ανοίγει, συνολικά σίγουρα δεν κλείνει, έχω ακόμα
δυνάμεις και όρεξη.


ΕΡ.: Ναυτιλία - Παιδεία, κοινός παρονομαστής η... θάλασσα;


ΑΠ.: Η θάλασσα ενώνει, δεν χωρίζει. Μου δόθηκε, πιστεύω, η ευκαιρία να γίνω
καλύτερος «καπετάνιος».


ΕΡ.: Οι άλλοι δύο «καπετάνιοι»;


ΑΠ.: Αν και στεριανοί, πολύ καλά εκπαιδευμένοι.


ΕΡ.: Οι σχέσεις σας μαζί τους;


ΑΠ.: Άριστες. Έχουμε κοινό όραμα: να κτίσουμε το καλύτερο δυνατόν μέλλον για
τους νέους μας. Με τον υφυπουργό είμαστε παλιοί φίλοι και συνεργάτες. Με τον
υπουργό είμαστε συνεργάτες και θα γίνουμε καλοί φίλοι.


ΕΡ.: Νέο σύστημα. Αλλαγή στην αλλαγή το πρώτο βήμα;


ΑΠ.: Βελτίωση της αλλαγής. Κοινό το αίτημα.


ΕΡ.: Τι μένει από το προηγούμενο σύστημα;


ΑΠ.: Ο βασικός πυρήνας. Αξιοποιούμε την εμπειρία από την πρώτη εφαρμογή του.


ΕΡ.: Ζητούμενο;


ΑΠ.: Η αποδέσμευση του παιδαγωγικού στόχου του Λυκείου από τις εισαγωγικές
εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και, κυρίως, η μείωση του άγχους των
μαθητών.


ΕΡ.: Οι εισαγωγικές, όμως, έχουν την πρώτη προτεραιότητα;


ΑΠ.: Έτσι δείχνει, αλλά είναι διαφορετικά εντός των τειχών.


ΕΡ.: Τι άλλο προέχει;


ΑΠ.: Όλα. Ποιότητα σπουδών, ανθρώπινο δυναμικό, υποδομή.


ΕΡ.: Στο Λύκειο;


ΑΠ.: Όχι μόνο. Γυμνάσιο και πρώτη βαθμίδα έχουν πολλή δουλειά. Όπως και τα
ΤΕΕ.


ΕΡ.: Τι θα κάνετε με τα ΤΕΕ;


ΑΠ.: Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην ανάπτυξη και βελτίωση της
τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η δουλειά στον χώρο αυτό θα είναι για
τα επόμενα χρόνια στις πρώτες προτεραιότητές μας.


ΕΡ.: Πάλι αλλαγές;


ΑΠ.: Βελτιώσεις όπου χρειάζεται, στις ειδικότητες, στα προγράμματα σπουδών,
στα βιβλία, στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού. Οι αναγκαίοι πόροι είναι
εξασφαλισμένοι.


ΕΡ.: Αλλαγές στην εκπαίδευση χωρίς τους καθηγητές;


ΑΠ.: Σίγουρα όχι. Οι εκπαιδευτικοί είναι η ψυχή της εκπαίδευσης, τους
στηρίζουμε και είμαι βέβαιος ότι θα στηρίξουν και αυτοί το υπουργείο στην
κοινή προσπάθεια.


ΕΡ.: Τα Πανεπιστήμια να ελπίζουν;


ΑΠ.: Θα βοηθήσουμε τις δραστηριότητες των Πανεπιστημίων για βελτίωση του
εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου τους.


ΕΡ.: Τα ΤΕΙ;


ΑΠ.: Θα φροντίσουμε για τη θεσμική και ποιοτική αναβάθμισή τους.


ΕΡ.: Στο ρετιρέ;


ΑΠ.: Η πυραμίδα δεν έχει ρετιρέ.


ΕΡ.: Η Οδηγία της ΕΟΚ;


ΑΠ.: Υποχρέωσή μας, που υλοποιήσαμε με καθυστέρηση ετών.


ΕΡ.: Κοινωνία της Πληροφορίας;


ΑΠ.: Μεγάλη πρόκληση και πρώτη προτεραιότητα.


ΕΡ.: Απαραίτητη στο παρόν;


ΑΠ.: Εκ των ων ουκ άνευ στο μέλλον.


ΕΡ.: Θα προλάβει να ετοιμαστεί το Παιδείας;


ΑΠ.: Δουλεύουμε γι' αυτό. Έχουμε έτοιμο πρόγραμμα, επάρκεια χρημάτων,
προετοιμάζουμε εντατικά τις υποδομές. Σύντομα θα έχουμε εξελίξεις.


ΕΡ.: Είναι το στοιχείο σας;


ΑΠ.: Παίζει και αυτό τον ρόλο του.


ΕΡ.: Επισκεφθήκατε τον Αρχιεπίσκοπο;


ΑΠ.: Είμαστε και Θρησκευμάτων.


ΕΡ.: Ανταπέδωσε την επίσκεψη;


ΑΠ.: Είναι νωρίς ακόμη.


ΕΡ.: Πώς περνάει ο ελεύθερος χρόνος;


ΑΠ.: Δυστυχώς, δεν υπάρχει αρκετός. Ασχολούμαι όσο μπορώ με τη συγγραφή ενός
διδακτικού βιβλίου.


ΕΡ.: Από διακοπές το καλοκαίρι;


ΑΠ.: Μετρημένες ημέρες με το τηλέφωνο στο χέρι.


ΕΡ.: Ο γιος στο Λύκειο, κριτική από τα αριστερά για τα νέα μέτρα;


ΑΠ.: Κάθε κριτική καλοπροαίρετη δεκτή. Του χρόνου στη δεύτερη τάξη θα είναι
μέσα στον χορό.


ΕΡ.: Μια συμβουλή στους μαθητές;


ΑΠ.: Όποιος διαβάζει, έχει χρόνο για όλα.


ΕΡ.: Μια συμβουλή στους γονείς;


ΑΠ.: Τα παιδιά ξέρουν καλύτερα, έτσι από δίπλα, όχι από πάνω.


ΕΡ.: Μια συμβουλή στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας;


ΑΠ.: Να σκεφθεί στο μέλλον το τρις εξαμαρτείν...

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από