ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στο Ζητούνι, γνωστό ως Λαμία.

ΣΠΟΥΔΑΣΕ: Μαθηματικά και υπολογιστικές μεθόδους, σε Ελλάδα και Αγγλία.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΕΙ: Ότι έρχεται το αύριο με τις προκλήσεις του.

ΤΟΝ ΠΛΗΓΩΝΕΙ: Η αχαριστία.

ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙ: Να πιάνει τόπο η δουλειά του.

ΤΟΝ ΚΟΥΡΑΖΕΙ: Ο αργός ρυθμός.

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΟΝΟΜΑΤΑ: Λένα, Δήμητρα, Γιώργος.

«Γκουρού» των εξετάσεων τον αποκάλεσε προσφάτως ο υπουργός Παιδείας κ. Π.

Ευθυμίου. Ο λόγος για τον κ. Θανάση Τσουροπλή, πρώην γενικό γραμματέα του

υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και νυν γενικό γραμματέα του υπουργείου

Παιδείας, ο οποίος σήκωσε επιτυχώς όλο το βάρος της προσπάθειας για την άψογη

διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και,

βεβαίως, για την έκδοση των αποτελεσμάτων. Ο κ. Τσουροπλής πιστεύει ότι το

ζητούμενο υπό το νέο σύστημα είναι να αποδεσμευτεί ο παιδαγωγικός στόχος του

Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις και, κυρίως, να μειωθεί το άγχος των

μαθητών.

ΕΡ.: Ξανά στο Παιδείας. Πάλι στα ίδια;

ΑΠ.: Στον ίδιο γνώριμο χώρο, όχι όμως ακριβώς στα ίδια. Η εκπαίδευση είναι

ζωντανός οργανισμός, ο οποίος αλλάζει και ακολουθεί τις εξελίξεις, ιδίως της

σημερινής εποχής, που είναι ραγδαίες. Μεγάλη λοιπόν η πρόκληση να μετέχω και

εγώ στη σύνδεσή της με το νέο, απαιτητικό περιβάλλον.

ΕΡ.: Κλείνει ο κύκλος;

ΑΠ.: Ένας κλείνει, άλλος ανοίγει, συνολικά σίγουρα δεν κλείνει, έχω ακόμα

δυνάμεις και όρεξη.

ΕΡ.: Ναυτιλία – Παιδεία, κοινός παρονομαστής η… θάλασσα;

ΑΠ.: Η θάλασσα ενώνει, δεν χωρίζει. Μου δόθηκε, πιστεύω, η ευκαιρία να γίνω

καλύτερος «καπετάνιος».

ΕΡ.: Οι άλλοι δύο «καπετάνιοι»;

ΑΠ.: Αν και στεριανοί, πολύ καλά εκπαιδευμένοι.

ΕΡ.: Οι σχέσεις σας μαζί τους;

ΑΠ.: Άριστες. Έχουμε κοινό όραμα: να κτίσουμε το καλύτερο δυνατόν μέλλον για

τους νέους μας. Με τον υφυπουργό είμαστε παλιοί φίλοι και συνεργάτες. Με τον

υπουργό είμαστε συνεργάτες και θα γίνουμε καλοί φίλοι.

ΕΡ.: Νέο σύστημα. Αλλαγή στην αλλαγή το πρώτο βήμα;

ΑΠ.: Βελτίωση της αλλαγής. Κοινό το αίτημα.

ΕΡ.: Τι μένει από το προηγούμενο σύστημα;

ΑΠ.: Ο βασικός πυρήνας. Αξιοποιούμε την εμπειρία από την πρώτη εφαρμογή του.

ΕΡ.: Ζητούμενο;

ΑΠ.: Η αποδέσμευση του παιδαγωγικού στόχου του Λυκείου από τις εισαγωγικές

εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και, κυρίως, η μείωση του άγχους των

μαθητών.

ΕΡ.: Οι εισαγωγικές, όμως, έχουν την πρώτη προτεραιότητα;

ΑΠ.: Έτσι δείχνει, αλλά είναι διαφορετικά εντός των τειχών.

ΕΡ.: Τι άλλο προέχει;

ΑΠ.: Όλα. Ποιότητα σπουδών, ανθρώπινο δυναμικό, υποδομή.

ΕΡ.: Στο Λύκειο;

ΑΠ.: Όχι μόνο. Γυμνάσιο και πρώτη βαθμίδα έχουν πολλή δουλειά. Όπως και τα

ΤΕΕ.

ΕΡ.: Τι θα κάνετε με τα ΤΕΕ;

ΑΠ.: Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην ανάπτυξη και βελτίωση της

τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Η δουλειά στον χώρο αυτό θα είναι για

τα επόμενα χρόνια στις πρώτες προτεραιότητές μας.

ΕΡ.: Πάλι αλλαγές;

ΑΠ.: Βελτιώσεις όπου χρειάζεται, στις ειδικότητες, στα προγράμματα σπουδών,

στα βιβλία, στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού. Οι αναγκαίοι πόροι είναι

εξασφαλισμένοι.

ΕΡ.: Αλλαγές στην εκπαίδευση χωρίς τους καθηγητές;

ΑΠ.: Σίγουρα όχι. Οι εκπαιδευτικοί είναι η ψυχή της εκπαίδευσης, τους

στηρίζουμε και είμαι βέβαιος ότι θα στηρίξουν και αυτοί το υπουργείο στην

κοινή προσπάθεια.

ΕΡ.: Τα Πανεπιστήμια να ελπίζουν;

ΑΠ.: Θα βοηθήσουμε τις δραστηριότητες των Πανεπιστημίων για βελτίωση του

εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου τους.

ΕΡ.: Τα ΤΕΙ;

ΑΠ.: Θα φροντίσουμε για τη θεσμική και ποιοτική αναβάθμισή τους.

ΕΡ.: Στο ρετιρέ;

ΑΠ.: Η πυραμίδα δεν έχει ρετιρέ.

ΕΡ.: Η Οδηγία της ΕΟΚ;

ΑΠ.: Υποχρέωσή μας, που υλοποιήσαμε με καθυστέρηση ετών.

ΕΡ.: Κοινωνία της Πληροφορίας;

ΑΠ.: Μεγάλη πρόκληση και πρώτη προτεραιότητα.

ΕΡ.: Απαραίτητη στο παρόν;

ΑΠ.: Εκ των ων ουκ άνευ στο μέλλον.

ΕΡ.: Θα προλάβει να ετοιμαστεί το Παιδείας;

ΑΠ.: Δουλεύουμε γι’ αυτό. Έχουμε έτοιμο πρόγραμμα, επάρκεια χρημάτων,

προετοιμάζουμε εντατικά τις υποδομές. Σύντομα θα έχουμε εξελίξεις.

ΕΡ.: Είναι το στοιχείο σας;

ΑΠ.: Παίζει και αυτό τον ρόλο του.

ΕΡ.: Επισκεφθήκατε τον Αρχιεπίσκοπο;

ΑΠ.: Είμαστε και Θρησκευμάτων.

ΕΡ.: Ανταπέδωσε την επίσκεψη;

ΑΠ.: Είναι νωρίς ακόμη.

ΕΡ.: Πώς περνάει ο ελεύθερος χρόνος;

ΑΠ.: Δυστυχώς, δεν υπάρχει αρκετός. Ασχολούμαι όσο μπορώ με τη συγγραφή ενός

διδακτικού βιβλίου.

ΕΡ.: Από διακοπές το καλοκαίρι;

ΑΠ.: Μετρημένες ημέρες με το τηλέφωνο στο χέρι.

ΕΡ.: Ο γιος στο Λύκειο, κριτική από τα αριστερά για τα νέα μέτρα;

ΑΠ.: Κάθε κριτική καλοπροαίρετη δεκτή. Του χρόνου στη δεύτερη τάξη θα είναι

μέσα στον χορό.

ΕΡ.: Μια συμβουλή στους μαθητές;

ΑΠ.: Όποιος διαβάζει, έχει χρόνο για όλα.

ΕΡ.: Μια συμβουλή στους γονείς;

ΑΠ.: Τα παιδιά ξέρουν καλύτερα, έτσι από δίπλα, όχι από πάνω.

ΕΡ.: Μια συμβουλή στον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας;

ΑΠ.: Να σκεφθεί στο μέλλον το τρις εξαμαρτείν…