Με αυξημένο φόρο κατά 40% θα «πληρώσουν» τις παρατυπίες

Αυξημένο φόρο 40% θα πληρώσουν στην Εφορία οι ελεύθεροι επαγγελματίες που
τηρούν ανακριβή βιβλία ή δεν τηρούν βιβλία του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων
ενώ είναι υπόχρεοι.
Πρόκειται για γιατρούς, οδοντιάτρους, κτηνιάτρους, ψυχολόγους,
φυσιοθεραπευτές, οικονομολόγους, συμβούλους επιχειρήσεων, λογιστές, φοροτέχνες
και αναλυτές-προγραμματιστές των οποίων το καθαρό εισόδημα θα προσδιορίζεται
με την εφαρμογή του μοναδικού συντελεστή καθαρών αμοιβών που ισχύει για το
επάγγελμά τους προσαυξημένο κατά 40% όταν δεν τηρούν βιβλία ή αποδεικνύεται
κατά τον έλεγχο ότι τα βιβλία τους είναι ανακριβή.
Αυτό προβλέπεται σε εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών η οποία δόθηκε χθες
στη δημοσιότητα. Σημειώνεται ότι για τα εισοδήματα του 1999 οι ελεύθεροι
επαγγελματίες δεν θα φορολογηθούν με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια
φορολόγησης τα οποία καταργήθηκαν. Ο προσδιορισμός του ύψους του εισοδήματός
τους θα γίνει με βάση τα βιβλία και τα στοιχεία τους. Το καθαρό εισόδημα που
θα προκύπτει από την αφαίρεση των δαπανών από τα έσοδά τους θα συγκρίνεται με
αυτό που θα προκύπτει από τον υπολογισμό του μοναδικού συντελεστή καθαρών
αμοιβών επί των ακαθαρίστων εσόδων τους. Το μεγαλύτερο από τα δύο αυτά ποσά θα
λαμβάνει υπόψη της η Εφορία.
Με τη χθεσινή εγκύκλιο επιχειρείται να περιοριστούν οι περιπτώσεις μη τήρησης
των βιβλίων που προβλέπονται από τον νόμο, στο χώρο των ελεύθερων
επαγγελματιών, δημιουργώντας σημαντικό αντικίνητρο. Παράλληλα θα πρέπει να
σημειωθεί ότι εκτός από τη σημαντική αύξηση του φόρου οι ελεύθεροι
επαγγελματίες στους οποίους θα διαπιστωθούν ανακρίβειες θα επιβαρυνθούν και με
τις κυρώσεις που προβλέπονται από τον νόμο.
Σημειώνεται ότι για τα επαγγέλματα που ο νόμος δεν προβλέπει συγκεκριμένο
μοναδικό συντελεστή καθαρών αμοιβών η Εφορία θα λαμβάνει υπόψη τον μέσο όρο
όλων των μοναδικών συντελεστών. Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι για τους
φορολογουμένους στα επαγγέλματα αυτά οι οποίοι δεν τηρούν βιβλία ενώ είναι
υπόχρεοι ή τηρούν ανακριβή βιβλία η Εφορία θα εφαρμόζει μοναδικό συντελεστή
καθαρών αμοιβών ίσο με τον μέσο όρο προσαυξημένο κατά 40%. Ο συντελεστής αυτός
ανέρχεται σε 66,85%.













