Πρόεδρος της VERNICOS YACHTS

Ο τουρισμός αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα επικοινωνίας και κατανόησης των

ανθρώπων και συνιστά έναν όλο και σημαντικότερο τομέα της οικονομικής και της

πολιτικής ζωής των χωρών, αυξάνοντας τις θέσεις εργασίας και την ευημερία των λαών.

Ο θαλάσσιος τουρισμός και το γιότινγκ παίζουν τον δικό τους καθοριστικό ρόλο

στην επικοινωνία των μεσογειακών χωρών.

Οι ναυτικές παραδόσεις έχουν γεννηθεί σε αυτή την περιοχή, οι συνδετικοί ιστοί

είναι ισχυροί και υπάρχει μια μεγάλη αλληλεξάρτηση στην κουλτούρα και στον πολιτισμό.

Η χώρα μας θεωρείται το ωραιότερο σημείο στον κόσμο για θαλάσσιο τουρισμό.

Παρά την κρίση στο Κόσοβο, ο συνολικός θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα μας δεν

επλήγη ιδιαίτερα, παρ’ όλο που ειδικές κατηγορίες επαγγελματιών, όπως οι

ασχολούμενοι με τα σκάφη με πλήρωμα και οι συνάδελφοι που είχαν ιδιαίτερες

σχέσεις με την Αμερική, αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα.

Δύο άξονες

Έχοντας σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα στον θαλάσσιο τουρισμό, η Ελλάδα

πρέπει να καταβάλει ιδιαίτερες προσπάθειες για να τον αναπτύξει. Οι

προσπάθειες αυτές, ιδιαίτερα για το γιότινγκ, πρέπει να έχουν δύο άξονες:

1) Μια φιλική πολιτική απέναντι στο σκάφος πρέπει να αποβλέπει:

α) Στην ανάπτυξη του επαγγελματικού στόλου.

β) Στην ύψωση της ελληνικής σημαίας στα σκάφη ελληνικών συμφερόντων. Και

γ) Στο να αποτελεί η Ελλάδα την πρώτη επιλογή, ώστε πλούσιοι και λιγότεροι

πλούσιοι άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο να έχουν τη θαλαμηγό τους στην Ελλάδα για

ελλιμενισμό, διακοπές και παροχή υπηρεσιών.

Είναι σίγουρο ότι μία τέτοια πολιτική θα έχει πολλαπλά οφέλη για τη χώρα μας

και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

2) Οι μαρίνες αποτελούν το κυριότερο έργο υποδομής για την ανάπτυξη του

γιότινγκ. Στη χώρα μας εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα ανάπτυξης μαρινών, η

υλοποίηση του οποίου όμως μέχρι σήμερα ακολουθεί αργούς ρυθμούς. Οι μαρίνες

που λειτουργούν στην Ελλάδα σήμερα δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις μεγάλες

ανάγκες ελλιμενισμού των τουριστικών σκαφών και να προσφέρουν ένα

ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών και διευκολύνσεων.

Σήμερα, στη χώρα μας λειτουργούν 15 μαρίνες, με 6.500 περίπου θέσεις

ελλιμενισμού. Υπό κατασκευήν από το υπουργείο Ανάπτυξης και άλλους φορείς

βρίσκονται 29 μαρίνες με συνολικά 6.100 θέσεις ελλιμενισμού, καθώς και 14

καταφύγια με 515 θέσεις ελλιμενισμού.

Στην Ελλάδα έχουμε συνολικά 65.000 παντός είδους σκάφη αναψυχής, εκ των οποίων

13.500 σκάφη είναι πάνω από 7 μέτρα. Τα επαγγελματικά σκάφη είναι 3.400, εκ

των οποίων 2.700 σκάφη είναι μέχρι 15 μέτρα και τα 700 πάνω από 15 μέτρα.