Οικονομία

Ομπρέλα για μητέρες

Το λογότυπο ΤΑ ΝΕΑ με σκούρα μπλε γράμματα σε ανοιχτόχρωμο φόντο
Σχόλια
2 λεπτά




Αυστηρά μέτρα για τη βελτίωση της ασφάλειας και της υγείας κατά την εργασία
των εγκύων, λεχωνών και γαλουχουσών εργαζομένων γυναικών περιλαμβάνει
Προεδρικό Διάταγμα (176/1997), που ισχύει ήδη στη χώρα μας σε συμμόρφωση με
οδηγία της ΕΟΚ.


Οι διατάξεις του Π.Δ. εφαρμόζονται σε όλες τις επιχειρήσεις, εγκαταστάσεις,
εκμεταλλεύσεις και εργασίες του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα
(βιομηχανικές, γεωργικές, εμπορικές, διοικητικές, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές
δραστηριότητες, δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών, αναψυχής κ.ά.).


Για την εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος νοείται ως:


* Έγκυος εργαζόμενη: Κάθε εργαζόμενη γυναίκα που βρίσκεται σε κατάσταση εγκυμοσύνης.


* Λεχώνα εργαζόμενη: Κάθε εργαζόμενη γυναίκα που διανύει το στάδιο μετά τον
τοκετό και για χρονικό διάστημα μέχρι 2 μηνών.


* Γαλουχούσα εργαζόμενη: Κάθε εργαζόμενη γυναίκα που γαλουχεί, εφόσον έχει
πληροφορήσει σχετικά τον εργοδότη της και για χρονικό διάστημα μέχρι ένα έτος
από τον τοκετό.


Το Π.Δ. συνοδεύει αναλυτικός κατάλογος των παραγόντων, παραγωγικών διαδικασιών
και συνθηκών εργασίας. Ο εργοδότης λαμβάνει τα απαιτούμενα μέτρα, προκειμένου
να αποφευχθεί η έκθεση τής εν λόγω εργαζομένης σε κίνδυνο, με μόνιμη ή
προσωρινή προσαρμογή των συνθηκών εργασίας ή και με προσωρινή προσαρμογή του
χρόνου εργασίας της. Εάν η προσαρμογή των συνθηκών εργασίας ή και του χρόνου
εργασίας είναι τεχνικά ή και αντικειμενικά αδύνατη, ο εργοδότης παίρνει τα
μέτρα που απαιτούνται, ώστε να εξασφαλίσει για την εργαζόμενη αλλαγή θέσης.
Εάν η αλλαγή θέσης είναι τεχνικώς ή και αντικειμενικώς αδύνατη, η εν λόγω
εργαζόμενη απαλλάσσεται από την εργασία για όλο το διάστημα που χρειάζεται για
την προστασία της ασφάλειας ή της υγείας της.


Στο ίδιο Προεδρικό Διάταγμα ορίζεται ότι:


* Οι έγκυες και λεχώνες εργαζόμενες με πλήρη ή μερική απασχόληση κατά τη
νύχτα, μετακινούνται σε αντίστοιχη θέση ημέρας.


* Οι εργαζόμενες γυναίκες δικαιούνται να λάβουν άδεια μητρότητας με την
προσκόμιση ιατρικού πιστοποιητικού, που να βεβαιώνει την πιθανή ημερομηνία του
τοκετού. Η συνολική διάρκεια της άδειας μητρότητας ορίζεται σε 16 εβδομάδες.
Οκτώ εβδομάδες θα χορηγούνται υποχρεωτικά πριν από την πιθανή ημερομηνία του
τοκετού και οι υπόλοιπες 8 μετά τον τοκετό.


* Οι έγκυες εργαζόμενες απαλλάσσονται από την εργασία χωρίς περικοπή αποδοχών,
για να υποβάλλονται σε εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου, εφόσον αυτές οι
εξετάσεις πρέπει να γίνουν κατά τη διάρκεια του χρόνου εργασίας.


* Απαγορεύεται η καταγγελία της σχέσης εργασίας των εγκύων, λεχωνών και
γαλουχουσών εργαζομένων γυναικών.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Nvidia: Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει την απομάκρυνση του CEO Jensen Huang
  2. Παρίσι: Φρουρός κατέρρευσε δίπλα στον Μακρόν στο Μέγαρο των Ηλυσίων (vid)
  3. Χέγκσεθ: Φρουρός τον επέπληξε για φασαρία στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη (vid)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies