Μια βουτιά στο φως και το χρώμα, τις εμμονές και το βλέμμα του Παναγιώτη Τέτση προσφέρουν οι 160 και πλέον ελαιογραφίες, παστέλ, σχέδια και χαρακτικά – στην πλειονότητά τους μέρος της δωρεάς 224 έργων του καλλιτέχνη προς την Εθνική Πινακοθήκη – που συνθέτουν τη νέα αναδρομική έκθεσή του, που πραγματοποιείται με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννησή του.Διαφορετική από εκείνη του 1989, σύμφωνα με την επιμελήτριά της και προϊσταμένη συλλογών και μουσειολογικού προγραμματισμού της Εθνικής Πινακοθήκης Εφη Αγαθονίκου, δεν ακολουθεί χρονολογικά την εξέλιξη του σπουδαίου ζωγράφου, ακαδημαϊκού και δασκάλου. Αντιθέτως, παρουσιάζει τα έργα ανά θεματικές ενότητες – βάσει των εμμονών που απασχολούσαν κατά καιρούς τον Παναγιώτη Τέτση. Από τα πρώτα τοπία του στην Υδρα, τα σφαχτά που μαγνήτισαν το βλέμμα του στις αγορές του Παρισιού – ο αστικός μύθος θέλει μάλιστα έναν κρεοπώλη να αντιλήφθηκε ποιο ζώο είχε προσελκύσει το βλέμμα του ζωγράφου και να το έσφαξε τελευταίο για να έχει επαρκή χρόνο να το αποτυπώσει στον καμβά του –, τα πορτρέτα των φίλων του, τις στέγες από τα νεοκλασικά της Αθήνας, τους ποδοσφαιριστές – αν και δεν ήταν καθόλου ποδοσφαιρόφιλος, αφού, όπως έλεγε, είχε πάει μόλις δύο φορές στο γήπεδο, λάτρευε ωστόσο την ένταση της κίνησης –, τις ελάχιστες παραγγελίες που είχε εκτελέσει – ανάμεσά τους και μια «Δύση» για το Μον Παρνές –, τα βράχια και τα πεύκα της λατρεμένης του Υδρας, αλλά και απλά καθημερινά αντικείμενα, από τραπέζια έως ψεκαστήρια. Ολα εκεί, στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων της Πινακοθήκης, φανερώνουν πως τα θέματα δεν ήταν παρά μια αφορμή για να παίξει με το χρώμα, να φλερτάρει με την αφαίρεση και εν τέλει να μεταδώσει στους θεατές τη χαρά που αποπνέει η ζωγραφική.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ







