Η σκηνική σύνθεση αποσυντίθεται. Η εργασία των σκηνοθετών πάνω στο δραματουργικό υλικό αποκωδικοποιείται. Οι πηγές και οι αναφορές των δημιουργών ζωντανεύουν. Οι πρόβες και η καθοδήγηση των ερμηνευτών αποκτούν κανόνες. Το ερευνητικό πρόγραμμα «Γένεσις: γενετική έρευνα και ψηφιακή οπτικοποίηση στις παραστατικές τέχνες» του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου έρχεται να αποκρυπτογραφήσει τη δημιουργία μιας παράστασης. Το τριετές πρότζεκτ μελετά και καταγράφει όλα τα στάδια στη διαδικασία δημιουργίας, από την αρχική σύλληψη μέχρι τη σκηνική ολοκλήρωση. Μια ομάδα ειδικευμένων και έμπειρων ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας και το Πανεπιστήμιο της Ρέννης 2, με επιστημονική υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια Ελενα Παπαλεξίου, αξιοποιούν τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία της εποχής μας, προσδοκώντας να αναλύσουν, να καταγράψουν και να οπτικοποιήσουν ένα θεατρικό έργο εν τη γενέσει. Ως μοντέλα παρατήρησης χρησιμοποίησαν τα έργα δύο κορυφαίων ευρωπαίων σκηνοθετών, του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου, στην προετοιμασία των οποίων απέκτησαν πρόσβαση και παρακολούθησαν από κοντά για μήνες.
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ