Η ιστορία που εξελίσσεται γύρω από το όνομα του Χρήστου Τζόλη αποδεικνύει πως πλέον το ποδόσφαιρο δεν περιορίζεται στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου. Ο νεαρός μεσοεπιθετικός του ΠΑΟΚ είναι παίκτης που έχει ξεχωρίσει τον τελευταίο χρόνο. Που το όνομά του έχει ακουστεί στην Ευρώπη. Ομως έπρεπε να βρει την κατάλληλη μανατζερική στέγη προκειμένου οι φήμες και τα σενάρια να μετουσιωθούν σε κάτι πιο επίσημο και σίγουρα περισσότερο σοβαρό.

Ο Τζόλης έγινε πρώτο θέμα στο transfermarkt, την πασίγνωστη γερμανική ιστοσελίδα. Μια τεράστια πλατφόρμα πληροφοριών για όλους τους ποδοσφαιριστές του κόσμου. Με αναλυτικά στοιχεία για τον καθένα ξεχωριστά. Μια διαφήμιση που οφείλεται στην «Wasserman», την εταιρεία η οποία εδώ και λίγο καιρό έχει αναλάβει την εκπροσώπηση του νεαρού άσου του ΠΑΟΚ. Και την… εμπορευματοποίηση του ονόματός του. Από τη μέρα που στην πιάτσα έγινε γνωστό πως η συγκεκριμένη εταιρεία ασχολείται με τον Τζόλη, εκτός από πρώτο θέμα σε ιστοσελίδες, εμφανίστηκαν και μεγάλα ονόματα του ποδοσφαιρικού στερεώματος. Εως και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ φέρεται να ασχολείται με τον παίκτη και μάλιστα να τον θέτει ως υποψήφιο αντι-Καβάνι, όπως έγραψαν αγγλικά ΜΜΕ.

Η περίπτωση του Τζόλη είναι η απόδειξη πως το ταλέντο έχει φυσικά τον πρώτο λόγο, αλλά χρειάζεται και η απαιτούμενη – και καλώς εννοούμενη – διαφήμιση ώστε να ανέβουν τα ποσά. Διότι ένα ταλέντο μπορεί να χαθεί με λεφτά σχεδόν μηδαμινά (συνέβη σε περιπτώσεις όπως του Ζαγαρίτη στον Παναθηναϊκό) και να ψάχνει ο σύλλογος τι δεν έκανε καλά για να ωφεληθεί.

O Τζόλης άνοιξε μια πόρτα που το καλοκαίρι θα τον φέρει εκτός Ελλάδας. Και πιθανότατα θα του χαρίσει μια μεταγραφή σε έναν σύλλογο από πολύ μεγάλο πρωτάθλημα και με βαρύ όνομα. Θα δει τα χρήματά του να πολλαπλασιάζονται. Το ποδόσφαιρο είναι πια… μπίζνες. Αποδεκνύεται από περιπτώσεις σαν του νεαρού παίκτη του ΠΑΟΚ.