Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Σύνδεση μέλους
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
Οι αναβιώσεις μοντέλων από το παρελθόν δείχνουν να βρίσκονται στο επίκεντρο εταιρειών αλλά και άγνωστων, μικρότερων κατασκευαστών, οι οποίοι ποντάρουν στη στροφή πολλών φανατικών του αυτοκινήτου, σε αυτοκίνητα που άφησαν εποχή. Σαφώς, αυτό δεν συντελείται για πρώτη φορά, με πολλές φίρμες να έχουν, εδώ και πολλά χρόνια ανοίξει τον δρόμο προς την αναβίωση μοντέλων που μεσουρανούσαν προ δεκαετιών. Οπως η Fiat με το νέο 500αράκι, που βρήκε πρόσφορο εμπορικό έδαφος, κατακτώντας εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς σε όλο τον κόσμο, με ένα μοντέλο, που συνεχίζει να κερδίζει, με σύμμαχο την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Ακόμη πιο παλιά, η VW πόνταρε στην αναβίωση του σκαραβαίου, που κρατήθηκε για μια εικοσαετία στην αγορά, σημειώνοντας εξίσου μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Σήμερα, τον δρόμο της αναβίωσης μοντέλων ή ονομάτων από το παρελθόν φαίνεται ότι θα ακολουθήσει η Renault, η οποία στο πλαίσιο ενός μεγαλόπνοου σχεδίου αναδιάρθρωσης, βλέπει πολύ ζεστά να αναβιώσει τα εξίσου θρυλικά Renault 4L (Kατρέλ) και Αlpine 5, με τα νέα μοντέλα να προσανατολίζονται σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Οι επίσημες ανακοινώσεις θα γίνουν αύριο, από τον CEO της γαλλικής εταιρείας, Λούκα Ντε Μέο - ο οποίος έχει περάσει στο παρελθόν και από άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές φίρμες ως επικεφαλής σε νευραλγικές θέσεις.
To Renault 4L (γνωστό και ως Κατρέλ) μεσουράνησε - και στη χώρα μας! - για τρεις δεκαετίες (συγκεκριμένα η παραγωγή του ήταν από το 1961 έως το 1992) με πάνω από 8,1 εκατομμύρια πωλήσεις! Αλλά και το πιο πρακτικό Renault 5 (από το 1972 έως το 1996) ήταν ένα από τα μοντέλα που κράτησαν «ζωντανή» τη φίρμα στις δύσκολες εποχές. Οπως έχει ανακοινώσει και πριν από λίγο καιρό η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία επιθυμεί να εξοικονομήσει 2 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία, αλλάζοντας πολλά μοντέλα της, αλλά και καταργώντας κάποια, που δεν είναι και τόσο κερδοφόρα, όπως τα Talisman, το πολυμορφικό Espace και το γνώριμο Scenic. Η αναβίωση μοντέλων από το παρελθόν αποτελεί μια ασφαλή οδό, για τις περισσότερες φίρμες που τόλμησαν να τα επαναφέρουν στο προσκήνιο, και ίσως με γνώμονα αυτό και η Renault ποντάρει στα νέα 4L και 5.
Πώς θα επιστρέψει το Escort MK2
Πάντως, ακόμη πιο ευτυχισμένους έκανε τους οπαδούς των ράλι και των σπορ, θρυλικών αγωνιστικών η είδηση ότι δύο εταιρείες από τη Μεγάλη Βρετανία ετοιμάζονται να αναπαραγάγουν το διάσημο για τις επιτυχίες του στα ράλι Ford Escort MK2. H είδηση έχει κάνει ήδη τον γύρο του κόσμου, με τους υπεύθυνους να αναφέρουν ότι η σχεδίασή του θα πατάει ακριβώς στο αρχικό μοντέλο, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1974. Σαφώς, πίσω από την αναβίωση του θρυλικού Escort δεν «κρύβεται» η ίδια η Ford αλλά δύο εταιρείες από τη Μ. Βρετανία, οι MST Cars και Motorsport Tools. Αυτές οι δύο φίρμες θα αναλάβουν την αναπαραγωγή του καινούργιου, το οποίο θα διαθέτει άδεια κυκλοφορίας για χρήση στον δρόμο - προς το παρόν μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στα μηχανικά του μέρη, το νέο MST MK2 Escort θα έχει ακόμη πιο ενισχυμένο αμάξωμα, με όλες τις σπορ τεχνολογικές εξελίξεις σε επίπεδο αναρτήσεων κ.ά. Η κίνησή του θα βασίζεται στον 2,5λιτρο κινητήρα Duratec, απόδοσης άνω των 200 ίππων, σε συνδυασμό με κοντό κιβώτιο ταχυτήτων και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Για όσους τώρα ζητούν πιο δυνατές συγκινήσεις, μπορούν να το επιλέξουν με ένα ισχυρότερο, δίλιτρο μοτέρ με ισχύ έως 300 ίππους! Η παραγωγή του MK2 Escort θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 και οι δύο φίρμες θα μπορούν να παράγουν έως 12 αντίτυπα ανά έτος. Οσον αφορά το κόστος αυτό θα υπερβαίνει τα 72.000 ευρώ.