Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Σύνδεση μέλους
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
Το fast track συνέδριο του ΠΑΣΟΚ δεν μας βρίσκει καθόλου σύμφωνους. Αυτή η αιφνίδια απόφαση θυμίζει την απόφαση του κ. Τσίπρα για το αλήστου μνήμης δημοψήφισμα μέσα σε μία εβδομάδα. Το συνέδριο πρέπει να γίνει με βάση το καταστατικό του και με δημοκρατικές διαδικασίες, για εκλογή συνέδρων και οργάνων. Οριζοντίως και καθέτως. Συνέδριο με διορισμένους και αποψυγμένους συνέδρους δεν είναι συνέδριο.
Το ΠΑΣΟΚ έχει πλούσια εμπειρία. Εχει επίσης ένα ισχυρό ιδεολογικό οπλοστάσιο. Οι νέες συνθήκες επιβάλλουν νέους ιδεολογικούς εξοπλισμούς, περισσότερο προσαρμοσμένους στις σημερινές ανάγκες και απαιτήσεις. Συνεπώς έχει ανάγκη ανανέωσης τακτικής, επαναπροσδιορισμού προτεραιοτήτων, έχει ανάγκη διαμόρφωσης νέων προσανατολισμών, υπευθύνων χειρισμών για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων.
Δύο πράγματα όμως πρέπει να ανακτηθούν και να επαναπροσδιοριστούν: το κοινωνικό πρόσωπο του ΠΑΣΟΚ και ο πατριωτικός του χαρακτήρας. Και τα δύο είναι ουσιώδη στοιχεία της πολιτικής προσωπικότητας του κόμματος, γιατί αφορούν στη φυσιογνωμία του, συνιστούν στοιχεία πολιτικής αναφοράς και της διαφοράς του από τη συντηρητική παράταξη. Οσο ξεθωριάζουν αυτά τα στοιχεία τόσο μας ταυτίζουν με τον συντηρητισμό.
Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι δίδυμος αδελφός κανενός. Είναι κίνημα αυτόνομο στην άσκηση της πολιτικής του και αύταρκες στην ιδεολογία του. Με ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να επισημάνουμε ότι στο ΠΑΣΟΚ διαφαίνεται τελευταία μια προσπάθεια αποκοπής από το ιστορικό στοιχείο του, το οποίο αποτελεί τη βαθύτερη ουσία του.
Το ΠΑΣΟΚ, πέρα από τα άλλα, έχει και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Και αυτό ταυτίζεται με τον ιδρυτή του, τον Ανδρέα Παπανδρέου, έχει τη σφραγίδα του και διαπνέεται από το πνεύμα του.
Ο «ανδρεϊσμός» δεν περιορίζεται μόνο στο στενό οργανωτικό σχήμα του ΠΑΣΟΚ, αλλά διαπερνά και διαποτίζει ευρύτερες δυνάμεις του λαού, και ιδιαίτερα του απλού λαού, με αναγωγή σε παλαιότερες εποχές, με ρίζες, με συνειρμικούς συσχετισμούς, οι οποίοι συνδέουν διαχρονικούς πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες, που έγιναν για τις κατακτήσεις ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων, που είχαν καταπατηθεί, αγνοηθεί και τεθεί στο πολιτικό και κοινωνικό περιθώριο.
Ο «ανδρεϊσμός» είναι εκείνος που αναστήλωσε αξίες και αρχές στον τόπο και ενέταξε λαϊκές δυνάμεις στο επίκεντρο της κοινωνίας. Τις κατέστησε πολιτική εξουσία. Ο Ανδρέας Παπανδρέου είναι ταυτισμένος με το αναμορφωτικό, κοινωνικό, αναγεννητικό και ανορθωτικό κίνημα του λαού και καλύπτει το τελευταίο τέταρτο του αιώνα μας.
Η διαφύλαξη, η διατήρηση και η σφυρηλάτηση αυτού του στοιχείου είναι η μεγαλύτερη παρακαταθήκη μας. Εγινε αυτό; Δυστυχώς όχι. Και όχι μόνο δεν έγινε, αλλά δίνεται η εντύπωση ότι καλλιεργείται μια απομάκρυνση από τις πολιτικές υποθήκες του ιδρυτή. Επρεπε να διατηρηθούν, και μάλιστα στην πλέον εκφραστική μορφή τους, όπως ήταν αρχικά.
Θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς σε όλα αυτά ότι έχουν αλλάξει οι εποχές και κατά συνέπεια έχουν διαμορφωθεί άλλες συνθήκες. Η απάντηση είναι: Τις εποχές τις αλλάζουν οι ηγεσίες και όχι οι εποχές τις ηγεσίες. Τις αλλάζουν εκείνες οι ηγεσίες που με το δικό τους μέτρο και τη δυναμική της προσωπικότητάς τους δημιουργούν τα γεγονότα, προκαλούν την ιστορία και οριοθετούν τις εποχές με τη δική τους σφραγίδα.
Η «Κίνηση '81» θέλει συνέδριο αρχών και όχι συνέδριο με κατεψυγμένους συνέδρους.