Τι φέρνει η περικοπή του αφορολογήτου

Εξτρα φόρο έως 650 ευρώ σε μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες σημαίνει η περικοπή του αφορολογήτου ορίου στα επίπεδα των 5.685 ευρώ από 8.636 ευρώ που είναι σήμερα. Η διάταξη που έχει ήδη ψηφίσει η κυβέρνηση προβλέπει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2020:
– Για έναν άγαμο φορολογούμενο η έκπτωση φόρου μειώνεται από τα 1.900 ευρώ σήμερα, σε 1.250 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο όριο από 8.636 ευρώ σε 5.685 ευρώ.
– Για φορολογούμενο με ένα παιδί, η έκπτωση φόρου από 1.950 ευρώ, υποχωρεί σε 1.300 ευρώ και το αφορολόγητο όριο από 8.864 ευρώ σε 5.905 ευρώ.
– Για οικογένεια με δύο παιδιά, η έκπτωση φόρου διαμορφώνεται σε 1.350 ευρώ από 2.000 σήμερα και το αφορολόγητο σε 6.135 ευρώ από 9.090 ευρώ.
– Για φορολογούμενους με τρία παιδιά και άνω, η έκπτωση φόρου από 2.100 ευρώ μειώνεται σε 1.450 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο θα διαμορφωθεί σε 6.595 ευρώ από 9.545 ευρώ.
Με το ψαλίδι στο αφορολόγητο:
– Ενας άγαμος φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 8.500 σήμερα ο οποίος σήμερα δεν πληρώνει φόρο καθώς καλύπτεται από το αφορολόγητο όριο θα επιβαρυνθεί με φόρο 620 ευρώ.
– Για φορολογούμενο, με ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ που πληρώνει σήμερα φόρο και εισφορά αλληλεγγύης ύψους 2.676 ευρώ, ο φόρος που θα πληρώσει ανέρχεται σε 3.326 ευρώ.
– Για μισθωτό με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ που σήμερα επιβαρύνεται με φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνολικού ύψους 6.176 ευρώ, με τη μείωση του αφορολόγητου ορίου ο φόρος εκτοξεύεται στις 6.826 ευρώ.













