Η Ferrari βρίσκεται σε περίοδο μεγάλων ανακατατάξεων. Αυτό μαρτυρούν οι «σεισμικές» αλλαγές στα σωθικά της ομάδας, που ξεκίνησαν με την «απόλυση» του Κίμι Ραϊκόνεν στα τέλη της περσινής σεζόν και συνεχίστηκαν με την αναγκαστική παραίτηση – που έγινε γνωστή πριν από δύο εβδομάδες – του Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, ο οποίος κρατούσε το τιμόνι της αγωνιστικής Ferrari από τη θέση του διευθυντή από το 2014. Το ερώτημα του τίτλου δεν είναι απλά ρητορικό, αλλά αρκετοί είναι αυτοί που θα ήθελαν να διεισδύσουν στο δαιμόνιο μυαλό του προέδρου της Ferrari Τζον Ελκαν (και εγγονού του Ανιέλι) και να ερμηνεύσουν τις τελευταίες αποφάσεις του στυλάτου 40άρη που φαίνεται, πλέον, να παρεμβαίνει δυναμικά στην πορεία της ιταλικής ομάδας. Ο Τζον Ελκαν διορίστηκε εκτάκτως πρόεδρος της Ferrari, το περασμένο καλοκαίρι, μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Σέρτζιο Μαρκιόνε και, όπως φαίνεται, οι παρεμβάσεις του κάνουν… κρότο. Πολλοί πιστεύουν ότι το κουβάρι των εξελίξεων στη Ferrari είναι ακόμη στην αρχή και ο δυναμικός εγγονός του Ανιέλι έχει και άλλα να πράξει – και να συνταράξει τον κόσμο της Ferrari, που ήθελε διακαώς έναν τίτλο στο περσινό πρωτάθλημα. Πάντως, οι κινήσεις του προέδρου της Ferrari δείχνουν συγκροτημένες και δεν εκπληρώνει μόνο τις επιθυμίες, όπως του αείμνηστου προέδρου Σέρτζιο Μαρκιόνε, που κατά διαβολική σύμπτωση και ο τελευταίος ήθελε από την ομάδα να φύγουν τόσο ο Ραϊκόνεν όσο και ο Αριβαμπένε. Διαβολική σύμπτωση πάντως δεν είναι το γεγονός ότι οι απολυμένοι της Ferrari βρίσκουν πολύ γρήγορα θέση εργασίας στη νεοσύστατη ομάδα της Formula 1, Alfa Romeo – Sauber (εξίσου παιδί της οικογένειας Fiat – Ανιέλι), που είναι πολύ πιθανό να εντάξει στο δυναμικό της, μετά τον Κίμι Ραϊκόνεν (που θα τρέχει από τον Μάρτιο με το μονοθέσιο της Alfa Romeo), και τον πρόσφατα απολυμένο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε. Ουσιαστικά, πρόκειται για το μισό «φιλέτο» της Ferrari που θα μετακομίσει σε μια άπειρη ομάδα, την οποία ο Τζον Ελκαν, όπως όλα δείχνουν, θέλει να αναστήσει (η Alfa Romeo είναι το αδύναμο πλέον εμπορικά παιδί του ομίλου Fiat και σίγουρα ο Ελκαν αναζητά σανίδα σωτηρίας για μια θρυλική φίρμα που συμμετείχε στη Formula 1 από τη σύσταση του πρωταθλήματος, το 1950). Ο Ελκαν έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να τις αναθέτει στους σωστούς ανθρώπους την κατάλληλη στιγμή. Τρανό παράδειγμα, το 2004, όταν, με τη Fiat να βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, ο διορατικός και αρκετά νεαρός – 27 ετών τότε – Τζον Ελκαν ανέθεσε τη διοίκηση της Fiat στον ταλαντούχο και έμπειρο μάνατζερ Σέρτζιο Μαρκιόνε.

Θετικά δείγματα

Ο εγγονός του Ανιέλι αποδείχθηκε αποτελεσματικός, σωστά προσανατολισμένος και, όπως τον χαρακτηρίζουν, έχει τη φινέτσα της οικογένειας Ανιέλι και το επιχειρηματικό «μικρόβιο» του παππού του, Τζιάνι Ανιέλι. Διορατική είναι και η άμεση ένταξη στο δυναμικό της Ferrari του γιου τού Μίχαελ Σουμάχερ, του Μικ Σουμάχερ, ο οποίος θα τρέξει στο πρωτάθλημα Formula 2 το 2019 – όντας το προπύργιο των μελλοντικών οδηγών στη Formula 1. Ο 19χρονος οδηγός δηλώνει αρκετά ενθουσιασμένος που βρίσκεται στην αγκαλιά της Ferrari, oμάδα που έχει μεγάλη θέση στην καρδιά του από τη στιγμή που γεννήθηκε.