1978: ντεμπούτο για το ABS
Το σύστημα που έφερε επανάσταση στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, το ABS, λανσαρίστηκε το 1978 από τη Mercedes-Benz στο πολυτελές μοντέλο της, την S-Class . Για πρώτη φορά εφαρμόστηκε σε μοντέλο παραγωγής το 1980 ενώ από το 1992 το ABS ήταν στον βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της γερμανικής φίρμας.
1980: ο αερόσακος βάζει θεμέλια στην παθητική ασφάλεια
Πλέον, όλα τα μοντέλα διαθέτουν από τέσσερις, έξι ή και οκτώ αερόσακους, πλευρικούς, μετωπικούς, ακόμη και αερόσακους για τους πεζούς πλέον εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ομως η Mercedes-Benz τοποθέτησε – ύστερα από απόπειρες προηγούμενων ετών – τον αερόσακο οδηγού στην S-Class, του 1980. Μάλιστα το σύστημα ενεργούσε μαζί με τη ζώνη ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης.
1998: με τέσσερα αστέρια
To Renault Megane έγινε το πρώτο αυτοκίνητο που πέτυχε αξιολόγηση τεσσάρων αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP για την προστασία των επιβατών. 
2008: το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος
To σύστημά City Safety εφαρμόζεται πριν από δέκα χρόνια στα πιο σύγχρονα μοντέλα της Volvo. Με την αρωγή συστημάτων λέιζερ μπορεί να προσδιορίσει την πιθανότητα σύγκρουσης με το μπροστινό όχημα και, αν ο οδηγός δεν φρενάρει, φρενάρει το αυτοκίνητο. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα.

2011: πρώτες δοκιμές αυτόνομου αυτοκινήτου
Οι επιστήμονες του Ελεύθερου Πανεπιστγμίου του Βερολίνου, από το εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης AutoNOMOs Labs, πραγματοποιούν τις πρώτες πραγματικές δοκιμές σε δημόσιους δρόμους ενός VW Passat, που μπορεί να κινηθεί πλήρως αυτόνομα και χωρίς την παρουσία οδηγού πίσω από το τιμόνι. Το αυτοκίνητο στρίβει, φρενάρει και αλλάζει λωρίδα εντελώς αυτόνομα! Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αυτόνομης οδήγησης χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί.