1953: η παρθενική εμφάνιση της Seat
Εντελώς άγνωστo στο ευρύ κοινό, αλλά σημαντικό για τη θεμελίωση της Seat ήταν το μοντέλο 1400. Ηταν το πρώτο μοντέλο της φίρμας που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής πριν από 65 χρόνια και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 1953.
1955: η επανάσταση της DS
Η DS κάνει αισθητή την παρουσία της στο μεγαλοπρεπές σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι, με το νέο της μοντέλο. Κέρδισε τις εντυπώσεις τόσο με την επαναστατική εμφάνισή του όσο και με τις νέες τεχνολογίες, όπως η υδροπνευματική ανάρτηση και το τιμόνι με πλήρη υδραυλική υποβοήθηση. Μάλιστα μέσα σε λίγες ώρες και κατά τη διάρκεια της έκθεσης το μοντέλο δέχθηκε 80.000 παραγγελίες.
1957: οι πρώτες ζώνες ασφαλείας έρχονται από τη Σουηδία
Η Volvo παρουσιάζει για πρώτη φορά μια θεμελιώδη αρχή στην ασφάλεια των επιβατών που υιοθέτησαν πολύ γρήγορα όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Ηταν οι ζώνες ασφαλείας, «τριών σημείων», που έσωσαν εκατομμύρια ζωές τα τελευταία 60 χρόνια από την καθιέρωσή τους σε όλα τα μοντέλα. Η ζώνη αυτή άρχισε να προσφέρεται το 1957 ως επιπλέον εξοπλισμός, ενώ τοποθετήθηκε υποχρεωτικά σε όλα τα μοντέλα της από το 1959.
1957: τα πάνω κάτω έφερε το Fiat 500
Παρουσιάζεται μέσα από μια εθνική παρέλαση στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Τορίνο το μικρότερο επαναστατικό μοντέλο των γειτόνων μας, το Fiat 500. Εκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας τόσο με την πρωτοποριακή του εμφάνιση όσο και με τη δυνατότητα να κινείται με τον πιο ευέλικτο τρόπο μέσα στην πόλη. Παραγόταν από την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία από τον Ιούλιο του 1957 έως τον Αύγουστο του 1975. Συνολικά κατασκευάστηκαν 3.702.078 αντίτυπα σειράς Fiat 500.
1972: τo «παυσίπονο» της Renault απέναντι στην πετρελαϊκή κρίση!
H Renault έχει έτοιμο ένα μοντέλο ως… παυσίπονο απέναντι στην πρώτη πετρελαϊκή κρίση, του 1973. Είναι το νέο 5, ένα μικρό, χαρισματικό σε σχεδίαση μοντέλο, που κερδίζει από την πρώτη στιγμή τις εντυπώσεις. Παρουσιάστηκε το 1972, και κατάφερε να γίνει γρήγορα μπεστ σέλερ στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Το πρώτης γενιάς Renault 5 παρέμεινε στην παραγωγή έως τo 1984, οπότε και αντικαταστάθηκε από το Renault Super 5. To μικρό μοντέλο αποτέλεσε έμπνευση για τη σχεδίαση του μελλοντικού Twingo!







