Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηριούχων το εύρος των τιμών της πρώτης ημέρας αναμένεται να κυμανθεί ανάμεσα στα 1,15 ευρώ με 1,20 ευρώ το λίτρο. Οι χαμηλότερες τιμές διαμορφώνονται στα μεγάλα αστικά κέντρα και οι υψηλότερες στην περιφέρεια. Πέρυσι το αντίστοιχο εύρος ήταν στα 0,92 με 1,02 ευρώ το λίτρο. Το πετρέλαιο φέτος θα κοστίσει κατά 17% έως και 25% ακριβότερα σε σχέση με την προηγούμενη χειμερινή περίοδο και εκτός από την ψυχρολουσία που ήδη υφίστανται τα νοικοκυριά, ανησυχία εκδηλώνεται, όπως πληροφορούμαστε, και σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Ιδίως σε εκείνους της περιφέρειας, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν τις διαμαρτυρίες των ψηφοφόρων τους.
Έντυπη Έκδοση - Οικονομία
Τελευταία Νέα
Το Μουντιάλ είναι μια μεγάλη γιορτή του ποδοσφαίρου που συγκινεί τους λάτρεις του σπορ και όχι μόνο. Από τα τελευταία στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για την πορεία των φορολογικών εσόδων διαπιστώνουμε ότι το Μουντιάλ συνέβαλε και στην ενίσχυση των κρατικών ταμείων. Τα έσοδα από τον φόρο που επιβάλλεται στα κέρδη από τα παιχνίδια του ΟΠΑΠ (ΠΡΟ-ΠΟ) αυξήθηκαν τον Ιούλιο κατά 4,6 εκατ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 10,7 εκατ. ευρώ έναντι 6,1 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2017 και, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, στην αύξηση αυτή συνέβαλε η διεξαγωγή του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου. Και επειδή όσοι αγαπούν το ποδόσφαιρο συνήθως αγαπούν και την μπίρα, τον Ιούλιο παρατηρούμε ότι αυξήθηκε η κατανάλωσή της και το Δημόσιο έβαλε στα ταμεία του περισσότερα έσοδα σε σχέση με πέρυσι.
Φυγή από τη χώρα και τη σημαία λόγω ΦΠΑ…
Μεγάλες φωτιές έχει ανάψει σε όσους δραστηριοποιούνται στον θαλάσσιο τουρισμό μια κοινή απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας. Με την απόφαση αυτή επιβάλλεται ξαφνικά ΦΠΑ 24% στις αγορές επαγγελματικών σκαφών που μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν. Οι επαγγελματίες του κλάδου μιλούν για καταστροφή στον θαλάσσιο τουρισμό και προβλέπουν ότι τα σκάφη αναψυχής θα φύγουν σε άλλες σημαίες και σε άλλες γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία, η Αλβανία, η Ιταλία, η Κροατία και το Μαυροβούνιο. Και επειδή ενός κακού μύρια έπονται, η φυγή των σκαφών ή η αλλαγή της σημαίας θα έχει ως συνέπεια, όπως λένε οι επαγγελματικοί φορείς, να χαθούν πολλές θέσεις εργασίας πληρωμάτων, να μειωθούν οι ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και να επηρεαστούν αρνητικά 120 επαγγέλματα που ασχολούνται με τον κλάδο των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής. Ο ελληνικός στόλος περιλαμβάνει 5.280 σκάφη με επαγγελματική άδεια και απασχολεί περισσότερους από 4.500 έλληνες ναυτικούς. Το θέμα είναι σοβαρό και επειδή ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας μας, μάλλον θα πρέπει να το ξαναδούν στην κυβέρνηση…
Γίναμε Δανία, Σουηδία και Φινλανδία του Νότου…
Ηταν Σεπτέμβριος του 2009. Λίγο πριν από τις εθνικές εκλογές, στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, όλοι άκουσαν τον Γιώργο Παπανδρέου να υπόσχεται ότι θα κάνει την Ελλάδα «Δανία του Νότου». Με τη συγκεκριμένη εξαγγελία φαντάζομαι ότι στο μυαλό του θα είχε τα επιτεύγματα του δανέζικου κράτους, της ανοιχτής κοινωνίας με την πράσινη στάση ζωής και την πρόνοια, και όχι αυτό που τελικά συνέβη. Γίναμε όχι μόνο «Δανία του Νότου», αλλά και Σουηδία και Φινλανδία. Το πετύχαμε. Αλλά μόνο στους φόρους. Πληρώνουμε φόρους και εισφορές Σκανδιναβίας, όταν οι παροχές που μας προσφέρονται είναι βαλκανικές.
Ο ΣΕΒ στο τελευταίο οικονομικό δελτίο αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει την υψηλότερη φορολογική επιβάρυνση, ως ποσοστό του ΑΕΠ, και σε φόρους και σε εισφορές, από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και υπάρχουν μόνο έξι χώρες όπου τα φορολογικά έσοδα είναι ακόμη υψηλότερα από εκείνα της Ελλάδας. Αυτές είναι οι Σκανδιναβικές Χώρες (Δανία, Σουηδία, Φινλανδία), ακολουθούμενες από το Βέλγιο, τη Γαλλία και την Ιταλία. Ετσι πολύ σωστά ο ΣΕΒ σημειώνει ότι η χώρα μας επιβάλλει φόρους Σκανδιναβίας, χωρίς όμως να προσφέρει και αντίστοιχες υπηρεσίες. Και επειδή όλοι παραδέχονται ότι οι υπέρογκοι φόροι φουντώνουν τη φοροδιαφυγή, δεν πρέπει να είναι απορίας άξιον πώς η παραοικονομία έχει φθάσει στην Ελλάδα τα 35 δισ. ευρώ, όπως αναφέρει το ίδιο το υπουργείο Οικονομικών σε πρόσφατη έκθεσή του για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Ηταν στραβό το κλίμα, το ’καψε και το πετρέλαιο
Από μεθαύριο Δευτέρα 15 Οκτωβρίου αρχίζει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης.







