Πολλαπλά είναι τα ερωτήματα για την πρόσκρουση του πλοίου Dali στην γέφυρα της Βαλτιμόρης. Το τραγικό αυτό δυστύχημα κόστισε την ζωή έξι ατόμων εκ των οποίων οι δύο σοροί ανασύρθηκαν το βράδυ της Τετάρτης, ενώ από την πρώτη στιγμή είχαν βρεθεί δύο άτομα από τα σωστικά συνεργεία.

Σε συνέντευξη του στο MEGA, ο Παναγιώτης Καρύδης, καθηγητής αντισεισμικών κατασκευών, εξηγεί ότι το πλοίο χτύπησε τις βάσεις πάνω στις οποίες στηριζόταν η γέφυρα με αποτέλεσμα να πέσει σαν χάρτινος πύργος.

«Η κατασκευή της γέφυρας δεν είχε αντισεισμικές προδιαγραφές»

Όπως είπε ο καθηγητής αντισεισμικών ερευνών «Το πλοίο χτύπησε την έδρα της γέφυρας» και συμπλήρωσε ότι «Μετακινήθηκε η βάση της γέφυρας κάποια μέτρα με αποτέλεσμα να γίνουν ταλαντώσεις, όπως γίνεται στον σεισμό, όπου πραγματοποιούνται δονήσεις.»

Ακόμη, ο Παναγιώτης Καρύδης ανέφερε ότι η κατασκευή της γέφυρας δεν είχε αντισεισμικές προδιαγραφές, ενώ τόνισε ότι οι γέφυρες στην Ελλάδα είναι σε καλή κατάσταση, ωστόσο χρειάζονται συχνή συντήρηση.

«Η γέφυρα της Βαλτιμόρης είχε μειωμένη υπερστατικότητα»

Ερωτηθείς για την αιτία της κατάρρευσης της γέφυρας, ο Έλληνας καθηγητής ανέφερε: «Είχε μειωμένη υπερστατικότητα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι όταν αφαιρέσεις ένα δοκάρι από την γέφυρα, τότε αυτή μπορει να καταρρεύσει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα. Από την άλλη πλευρά, στην Ελλάδα προσπαθούμε να κάνουμε κατασκευές με πολύ αυξημένη υπερστατικότητα. »

Ακόμη, πρόσθεσε ότι «Στις υποδομές με υπερστατικότητα υπάρχουν δύο δοκάρια, όπου αν καταρρεύσει το ένα, το υποκαθιστά το άλλο, το οποίο θεωρητικά θα μπορούσε να λυγίσει, αλλά δεν θα καταρρεύσει η γέφυρα.»

Τέλος, ο ίδιος ανέφερε ότι: « Για παράδειγμα στον Κορινθιακό υπάρχει ένα σημαντικό ρήγμα και έχει υπολογιστεί για 2.000 χρόνια περίοδο επανάληψης ενός μεγάλου σεισμικού γεγονότος. Σε περίπτωση που γίνει πρόσκρουση ή ισχυρός σεισμός θα μετακινηθεί το ένα βάθρο σε σχέση με το άλλο. Το ίδιο έγινε και στη Βαλτιμόρη και έπεσε, ενώ εδώ δεν πέφτει.»

Δείτε το βίντεο