Τι κι αν ένας στους δύο Έλληνες δηλώνει ότι θα περιορίσει ακόμη και τις αγορές βασικών τροφίμων για να τα βγάλει πέρα με την ακρίβεια, τα σνακ, τα αναψυκτικά και τα αλκοολούχα ποτά, που δεν τα λες και αγαθά πρώτης ανάγκης, όχι απλά βρίσκουν χώρο στους πιεσμένους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, αλλά είναι και οι κατηγορίες προϊόντων που πρωταγωνιστούν σε επίπεδο πωλήσεων όσον αφορά τα τεμάχια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2023 η μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων καταγράφηκε στα μη αλκοολούχα ποτά στο +4,4%, στα σνακ επίσης στο +4,4% και στα αλκοολούχα ποτά στο +4,3%. Πρόκειται για ποσοστό υπερδιπλάσιο σε σχέση φερ’ ειπείν με τα γαλακτοκομικά (+2,2%), που λόγω των προσφορών και των μειώσεων τιμών «είδαν» τον όγκο των πωλήσεων να αυξάνεται μετά από πολύ καιρό.

Άλλωστε το snacking, που αποθεώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φαίνεται ότι παραμένει ως τρόπος ζωής, με το 49% των καταναλωτών να τσιμπολογούν τρεις φορές την ημέρα, ή περισσότερες, ενώ εξακολουθεί να αυξάνεται, ειδικά μεταξύ των νεότερων καταναλωτών που τροφοδοτούν αυτή τη δυναμική τάση , σύμφωνα με σχετική έρευνα της Circana.

Στις υπόλοιπες βασικές κατηγορίες προϊόντων αύξηση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (+1,1%), στα είδη ατομικής υγιεινής (+1,6%), και στα άλλα είδη νοικοκυριού (+0,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων καταγράφηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (-0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (-0,9%), στα υλικά μαγειρικής (-2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (-0,5%).

Στα 646 εκατ. ευρώ ο λογαριασμός των ανατιμήσεων

Η συνολική αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 7,446 δισ. ευρώ στο 10μηνο σύμφωνα με την Circana έναντι 6,821 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,5%, εκ των οποίων 5,689 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.

Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,1%.

Σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 1,8%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,3% ενώ στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειώθηκε κατά 0,2%.

Με σνακ και ποτά γέμισαν το καλάθι του σούπερ μάρκετ οι Έλληνες

Ανοδικά εξακολουθεί να κινείται η ιδιωτική ετικέτα

Συνεχίζεται το ράλι της ιδιωτικής ετικέτας

Σχετικά με την πορεία της κατηγορίας της ιδιωτικής ετικέτας εξακολουθεί να κινείται ανοδικά, εμφανίζοντας στο 10μηνο αύξηση κατά 11,9 % σε αξία πωλήσεων, και μερίδιο σε αξία 26,2%, ενώ τα επώνυμα προϊόντα κινούνται με μικρότερη συγκριτικά ταχύτητα ενισχύοντας τους τζίρους τους στο εξεταζόμενο διάστημα κατά 8,7%.

Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,7% από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Αυξήθηκαν οι προσφορές

Ανοδική πορεία καταγράφεται και στις προσφορές και προωθητικές ενέργειες, στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, που εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.

Στην πρώτη κατηγορία λόγω της μείωσης τιμών το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 21,3% σε 24,9% και στη δεύτερη από 21,7% σε 25,6%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε από 21,9% που ήταν το 2022 σε 25,1% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023.

Πηγή: ot.gr