Συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ώστε να εξασφαλιστεί πρόσθετη χρηματοδότηση για τα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ θα έχει στις Βρυξέλλες ο υπουργός Επικρατείας με αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης όπως ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Όπως είπε ο υπουργός, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να επανεκκίνησει ο σιδηρόδρομος.

Κατά την τοποθέτησή του αναφέρθηκε στην πορεία  υλοποίησης της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης καθώς και για το αν ο σταθμός Λάρισας διαθέτει σύστημα τηλεδιοίκησης.

«Το 2016 χρονιά κατά την οποία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η υλοποίηση της σύμβασης παραδόθηκαν μόνο οι 17 από τους 52 σταθμούς και από τους 17 σταθμούς αποδείχθηκε ότι οι μισοί είχαν κενά με αποτέλεσμα να απαιτηθεί η κατασκευή τους εξ αρχής επι δικών μας ημερών» ανέφερε ο Υπουργός για να επισημάνει προς την αξιωματική αντιπολίτευση πως τα ποσοστά υλοποίησης ενός δημόσιου έργου επιβεβαιώνονται από τα πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής και όχι από τις απορροφήσεις κονδυλίων.

Αναφορικά με το τι σύστημα λειτουργεί στην Λάρισα είπε πως δίπλα από την αίθουσα συνολικής τηλεδιοίκησης βρίσκεται το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης που λειτουργεί πλήρως.

«Από το καταγραφικό προκύπτει ότι έως τις 22:12 όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη. Το επίμαχο δρομολόγιο που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα έγινε δυστυχώς με χειροκίνητη χάραξη. Και περίπου 2 ώρες μετά το δυστύχημα έγινε δοκιμαστική λειτουργία και διαπιστώθηκε ότι το σύστημα αυτόματης χάραξης λειτουργούσε απόλυτα» ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης.

Αυτά είναι τα επίσημα έγγραφα από το σύστημα καταγραφής συμβάντων

Σημείωσε ότι εντός των επόμενων ημερών θα κατατεθούν οι διατάξεις που μετατρέπουν το αδίκημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού από πλημμέλημα σε κακούργημα υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι οι ποινές για το συγκεκριμένο αδίκημα υποβαθμίστηκαν με τις αλλαγές στους Ποινικούς Κώδικες το 2019 επι ΣΥΡΙΖΑ.