H BMW περηφανεύεται – και δικαίως –  ότι διαθέτει μια ευρεία γκάμα σε ηλεκτρικές προτάσεις που δείχνουν το μέλλον της φίρμας με πρωτοπόρα σε τεχνολογικές καινοτομίες μοντέλα.

Σήμερα, τα SUV …συμπαρασύρονται από την ηλεκτρική καταιγίδα, με την βαυαρική φίρμα να έχει μια ευρεία γκάμα σε εξηλεκτρισμένα μοντέλα με τον ηγέτη της, την iΧ να κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο με τις απλόχερες διαστάσεις του όσο και με την τεχνολογία σε επίπεδο εξοπλισμού και συνδεσιμότητας.

Το νέο Sport Activity Vehicle δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης ότι είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που δείχνει το μέλλον της φίρμας, σήμερα!

Στο εσωτερικό του ο οδηγός μπορεί να χειρίζεται τα πάντα από την ευρεία γκάμα λειτουργιών από το  ενιαίο ψηφιακό πάνελ, που φέρει δύο κυρτές ψηφιακές οθόνες, μεγέθους 12,3 και 14,9 ιντσών ενώ το ξύλινο παντλς είναι ίσως η ατραξιόν στο εσωτερικό του .

Η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και λειτουργίας iDrive  κάνει το ντεμπούτο του στην BMW iX.

Η BMW iX έρχεται εφοδιασμένη με την πιο εκτενή λίστα στάνταρ συστημάτων υποστήριξης οδηγού όπως το σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, για παράδειγμα, ανιχνεύει τώρα επερχόμενα οχήματα στρίβοντας αριστερά (σε χώρες όπου τα οχήματα κινούνται στη δεξιά πλευρά) καθώς και δικυκλιστές και πεζούς στρίβοντας δεξιά. Η λειτουργία exit warning, που προειδοποιεί για παρουσία δικυκλιστών ή πεζών στον περιβάλλοντα χώρο πριν ανοίξουν οι πόρτες και το Remote Theft Recorder είναι νέα χαρακτηριστικά. Στη λίστα στάνταρ εξοπλισμού της BMW iX βρίσκεται το Parking Assistant που περιλαμβάνει Reversing Assist Camera και Reversing Assistant.

Η σχεδίαση της BMW iX είναι σε κάθε περίπτωση επιβλητική με το μήκος της να αγγίζει σχεδόν τα πεντε μέτρα ενώ το πλάτος είναι στα 1,97 και το ύψος στα 1,7 μέτρα.

Στο μενού των επιδόσεων η έκδοση της δοκιμής μας αφορά την xDrive40 που εφοδιάζεται με μια μεγάλη μπαταρία 71 ωφέλιμων kWh.

Oι ηλεκτροκινητήρες, και η τεχνολογία φόρτισης για την BMW iX, οι μπαταρίες υψηλής τάσης είναι επίσης προϊόν της τεχνολογίας BMW eDrive πέμπτης γενιάς. Αυτές τοποθετούνται χαμηλά στο πάτωμα του αυτοκινήτου ως αναπόσπαστο τμήμα του αμαξώματος και με σημαντικό όφελος στο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος.

Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης της BMW iX μεταφέρει ακριβώς τη σωστή ποσότητα ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Η  BMW iX  κινείται από δύο ισχυρους  ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- συνδυαστικής απόδοσης 326 ίππων και 660 Nm ροπής. Σε επιδόσεις μπορεί να πιάσει τα 0-100χλμ/ώρα σε , 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 200 χλμ./ώρα.

Η αυτονομία του ξεπερνά τα 400χλμ, όντας συναρπαστική τιμή για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει σε βάρος τους 2,4 τόνους.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας όπου το  επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης μπορεί να προσαρμόζεται στις οδικές συνθήκες, όπως ανιχνεύονται από δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και τους αισθητήρες των συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μία διασταύρωση, η ισχύς ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αυξηθεί και η ενέργεια να τροφοδοτηθεί στη μπαταρία υψηλής τάσης ενώ παράγεται και η απαιτούμενη ισχύς πέδησης. Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται από το 10 μέχρι το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 40 λεπτά.

Η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα του BMW Group σε κάθε περίπτωση συνδυάζει την οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων,την  σπορ ευελιξία και μία ασυναγώνιστη αυτονομία.