Και τα δύο μοντέλα που έρχονται άμεσα στην ελληνική αγορά κρύβουν ατέλειωτους μήνες εξέλιξης, μιας και προσφέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την πιο προηγμένη «μηχανική» της ηλεκτροκίνησης. Ένα από τα μοντέλα που θα είναι διαθέσιμα άμεσα στην χώρα μας είναι το νέο Renault Mégane E-TECH Electric, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του μικρομεσαίου μοντέλου, που θέτει τον …εαυτό του απευθείας στην γενιά αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Το νέο γαλλικό μοντέλο «οπλίζεται» με τις πιο προηγμένες προδιαγραφές της ηλεκτροκίνησης.

Το Mégane E-TECH Electric  πατάει στη νέα και ειδικά εξελιγμένη πλατφόρμα CMF-EV που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της γαλλικής εταιρείας. Είναι «χτισμένο» σε crossover λογική, με το μήκος του να αγγίζει τα 4,2 μέτρα, ενώ, χάρη στο μειωμένο του ύψος, εκπέμπει από την πρώτη στιγμή δυναμισμό – και αυτό αντικατοπτρίζεται και από τον χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής που ενισχύει την οικονομία σε …βολτ.

Το μεγαλύτερο τεχνολογικό επίτευγμα συντελέστηκε στην λεπτή μπαταρία που προσφέρει – που δεν ξεπερνά σε πάχος τα 11 εκατοστά – και καλύπτει ένα μεγάλο τμήμα του πατώματος. Προσφέρεται σε δύο εκδοχές, την  μικρή εκδοχή των 40 kWh, αι την 60 kWh, με βάρος 395 κιλά. Η πρώτη φορτίζει σε ταχυφορτιστή και με ισχύ έως 85 kW σε1 ώρα για το 80% ενώ η σε μία ώρα και 14 λεπτά. Προσφέρεται σε δύό εκδόσεις. Η πρώτη αποδίδει 130 ίππους, ενώ, η δεύτερη και ισχυρότερη 218 ίππους. Η τελική αγγίζει τα 160χλμ/ώρα, ενώ, η αυτονομία του φθάνει τα 450 χλμ.

Στο εσωτερικό του ο οδηγός ενημερώνεται και χειρίζεται όλες τις λειτουργίες συνδεσιμότητας, από δύο οθόνες 12 ιντσών, με την δεύτερη,  την OpenR Link, που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και λειτουργεί σε περιβάλλον Android. Ο χώρος των επιβατών επαρκεί για πέντε επιβάτες, ενώ, ο χώρος των αποσκευών ορίζεται στα 389 λίτρα. Το νέο μοντέλο αναμένεται στην Ελλάδα το ερχόμενο καλοκαίρι.

Η Nissan απέναντι στον ήδη σκληρό ανταγωνισμό των ηλεκτρικών μοντέλων προτάσσει ως …ασπίδα το δεύτερης γενιάς –  και ένα από τα πιο καλοπουλημένα ηλεκτρικά – Leaf ενώ, στα μέσα του καλοκαιριού αναμένεται και το νέο Ariya. Το Ariya συρρικνώνει την εμπειρία της ιαπωνικής φίρμας στην ηλεκτροκίνηση, και δείχνει να πατάει σε ένα μεγάλο εύρος καταναλωτών χάρη στις εκδόσεις , που φανερώνουν ένα μεγάλο άλμα στην αυτονομία σε συνδυασμό με την απόδοση. Θα προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και στους τέσσερις. Σε αυτονομία θα αγγίζει έως και τα 500 χλμ.

Η προσθιοκίνητη έκδοση αποδίδει 217 ίππους ενώ, η τετρακίνηση 242 ίππους. Και αυτό το μοντέλο θυμίζει σε εμφάνιση ένα κουπέ crossover, με το μήκος του να αγγίζει τα 4,6 μέτρα.  Στο φουτουριστικό εσωτερικό, που είναι απαλλαγμένο από τα πολλά μπουτόν,  ο χειρισμός των λειτουργιών πραγματοποιείται από δύο οθόνες 12,3 ιντσών, μία για το σύστημα πολυμέσων και μία στη θέση του πίνακα οργάνων. Ο χώρος φόρτωσης αγγίζει τα 468 λίτρα.  Παρόν δίνει και το προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT 2.0 και το ProPILOT Remote Park, που παρέχει τη δυνατότητα στον οδηγό – ως κομμάτι της ημιαυτόνομης οδήγησης – να μην έχει τα χέρια του επάνω στο τιμόνι.