Στις 26 Νοεμβρίου «πέφτει» φέτος η Black Friday, με τους καταναλωτές να την περιμένουν για να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές. Τρεις μέρες μετά, στις 29 Νοεμβρίου, θα ακολουθήσει η Cyber Monday, όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να προμηθευτούν μέσω διαδικτύου ηλεκτρονικά είδη σε πιο προσιτές τιμές.

Οι πέντε «παγίδες»

Εν όψει των δύο συγκεκριμένων ημερών, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος έχει καταρτίσει πέντε βασικούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούν οι καταναλωτές, ώστε να μην εξαπατηθούν στις αγορές τους.

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή: Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  • Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.