Οι πωλήσεις βινυλίου συνεχίζουν να αυξάνονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι καλύτερες πωλήσεις του 2021 μέχρι στιγμής είναι το «Chemtrails Over The Country Club» της Lana Del Rey σύμφωνα με το OfficialCharts.com. Φυσικά μην περιμένετε νούμερα πωλήσεων, των περασμένων δεκαετιών, με εξαψήφιους ή επταψήφιους αριθμούς, αλλά και πάλι καλά να λέμε. Για να βάλουμε πάντως και τα πράγματα στην (όποια) θέση τους, δεν μιλάμε ουσιαστικά για επιστροφή στο βινύλιο αλλά για μια τάση, που απευθύνεται στους μεγαλύτερους ακροατές που κυνηγούν τις αναμνήσεις τους ή σε συλλέκτες. Νεότερους και παλαιότερους.

Για να επανέλθουμε στα τυπικά, το άλμπουμ της Lana del Rey έχει πουλήσει 20.000 αντίγραφα φθάνοντας στο νο.1 των επίσημων βρετανικών τσαρτς βινυλίου. Τα 16.700 από αυτά αγοράστηκαν την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του, κάνοντας έτσι τη θλιμμένη πριγκίπισσα, να είναι η πρώτη γυναίκα του αιώνα (μέχρι τώρα) με τις ταχύτερες πωλήσεις.

Σε σχέση με το 2020, έχουν αγοραστεί μέχρι τώρα περισσότερες από 5.000.000 μονάδες, αύξηση της τάξεως του 11,5% ενώ οι ειδήμονες δηλώνουν αισιόδοξοι ότι αυτή η αυξητική τάση θα συνεχιστεί έως το τέλος του 2021. Τα έσοδα από βινύλιο αναμένεται ακόμη και να ξεπεράσουν εκείνα των CD το 2021, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Βρετανικής Φωνογραφικής Βιομηχανίας (BPI). Ο δεύτερος σε πωλήσεις δίσκος βινυλίου στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι το «Blue Weekend» του Wolf Alice με 18.200 αντίτυπα ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει το βρετανικό rock duo Royal Blood με το «Typhoons» (15.800 μονάδες).

Οσον αφορά στα σινγκλς (βινύλιο πάντοτε) η 40η επέτειος του εμβληματικού τραγουδιού των Specials, «Ghost Town» το έφερε στη δεύτερη θέση, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται το «Cosmic Dancer» των Morrissey / David Bowie. Ενα live τραγούδι, που ηχογραφήθηκε το 1991. Για την ιστορία στην πρώτη θέση είναι το «Watermelon Sugar» του Harry Styles.

Η απίθανη αναβίωση της κασέτας συνεχίζεται και εφέτος, αν και οι πωλήσεις παραμένουν μικρές σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά. Οι καλύτερες πωλήσεις του 2021 μέχρι στιγμής είναι της Olivia Rodrigo με το «Sour» (12.800). Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Lana με το «Chemtrails Over The Country Club» (8.100 πωλήσεις).

ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ

Η πανδημία άνοιξε την όρεξη για… ακρόαση

Οπως αναφέρει σε πρόσφατο άρθρο στην ιστοσελίδα του, το τηλεπτικό δίκτυο CNBC, στις Ηνωμένες Πολιτείες, το πρώτο εξάμηνο του 2021 πωλήθηκαν 19,2 εκατομμύρια άλμπουμ βινυλίου, ξεπερνώντας τις πωλήσεις των CD (18,9 εκατομμυρίων, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης MRC Data).

Το άλμπουμ βινυλίου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στο μισό του έτους είναι το «Evermore» της Taylor Swift, το οποίο σημείωσε ρεκόρ, πουλώντας τα περισσότερα βινύλια (100.000) μέσα σε μια εβδομάδα. Μπορεί η πανδημία και το lockdown να απαγόρευσε τη «ζωντανή» επαφή του κοινού με τη μουσική και τους εκπροσώπους της, αλλά δεν μειώθηκε η όρεξη των φίλων της για ακρόαση.

Η «κατανάλωση» (δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο πολιτιστικό προϊόν αλλά και οικονομικό) μουσικής κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους παρέμεινε άκρως δυνατή αν και παρουσιάζει ένα παράδοξο. Ενώ η απαίτηση για streaming αυξήθηκε κατά 15%, εντούτοις αύξηση σημείωσε και η ανάγκη των μουσικόφιλων για την απτή επαφή με τους αγαπημένους τους δημιουργούς. Και για αυτό στράφηκαν στο βινύλιο και όχι στο cd.

Και στις ΗΠΑ όπως και στην Αγγλία, το βινύλιο επιστρέφει αργά αλλά σταθερά. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2020, τα έσοδα από τις πωλήσεις των δίσκων βινυλίου ξεπέρασαν τα αντίστοιχα από τα CD. Κάτι που συνέβη για πρώτη φορά τα τελευταία 34 χρόνια, όπως σημείωσε η Ενωση Βιομηχανιών Ηχογραφήσεων της Αμερικής.

Αυτή η τάση συνεχίζεται και το 2021. Ο αριθμός των πωλήσεων βινυλίου (LP) αυξήθηκε κατά 108% τους πρώτους έξι μήνες του έτους. «Σε αυτές τις πρωτοφανείς στιγμές που ζούμε, οι εταιρείες αλλά και οι καλλιτέχνες στοχεύουμε σε σπέσιαλ προσφορές όσον αφορά στις κυκλοφορίες μεγάλων ονομάτων της ποπ και του χιπ – χοπ. Στόχος μας οι νέες γενιές των μουσικόφιλων να εγκαταλείψουν άλλες πηγές μουσικής και να γίνουν θαυμαστές – αγοραστές του βινυλίου, εκτοξεύοντας τις πωλήσεις του τα επόμενα χρόνια», σημειώνει στο ίδιο διαδικτυακό άρθρο ο Μπίλι Φιλντ, αντιπρόεδρος πωλήσεων και στρατηγικός διευθυντής βινυλίου στη δισκογραφική εταιρεία WEA.