Το νέο μονοθέσιο, A521, που φέρει τους δυναμικούς χρωματισμούς του μπλε, του λευκού και του κόκκινου αντιπροσωπεύει τη νέα ομάδα της Formula1, που θα δούμε να παίρνει θέση από το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, και συγκεκριμένη την Κυριακή 28 Μαρτίου, στην πίστα του Μπαχρέιν.

Τα δύο μονοθέσια της ομάδας θα τα οδηγήσουν οι οδηγοί Εστέμπαν Οκον και Φερνάντο Αλόνσο, ο τελευταίος επιστρέφει στην F1  μετά από δύο χρόνια, φορώντας τα χρώματα της ομάδας με την οποία κέρδισε τα δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών στη Formula 1, το 2005 και το 2006.

Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με το σύστημα κίνησης Renault E-Tech 20B 1.6L V6, το οποίο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο Viry-Châtillon, όπου και συμπληρώνονται 45 χρόνια αδιάλληπτης αγωνιστικής δραστηριότητας για τον Γάλλο κατασκευαστή.

Μια ιστορία που ξεκίνησε το 1955, με πρωτεργάτη τον Ζαν Ρεντελέ, πρωτότοκο γιο του Εμίλ Ρεντελέ, ένας ταλαντούχος μηχανικός και νικητής του πρώτου γκραν πρι στο Le Mans το 1906!

Ο Εμιλέ Ρεντελέ υπήρξε και ο πρώτος δοκιμαστής αυτοκινήτων στο εργοστάσιο των Αδελφών Renault, ο οποίος, στη συνέχεια, δημιούργησε την πρώτη έκθεση Renault στη Διέππη. Την αγάπη του Ρεντελέ την κληρονόμησε και ο γιός του, Ζαν , ο οποίος έδειξε να ακολουθεί τα βήματα του πατέρα του, ξετύλιξε πολύ γρήγορα το οδηγικό του ταλέντο, διακρίθηκε στους αγώνες, ενώ ,το αγαπημένο πεδίο δράσης του ήταν οι αγωνιστικές δραστηριότητες στις Άλπεις. Η εμπλοκή του με τους αγώνες, του έδωσε και την δύναμη να δημιουργήσει την δική του φίρμα αυτοκινήτων:  «Απολαμβάνω τόσο να διασχίζω τις Άλπεις με το Renault 4CV μου! Έτσι μου ήρθε η ιδέα να δώσω το όνομα Alpines στα μελλοντικά μου αυτοκίνητα. Ήταν σημαντικό για μένα, οι πελάτες να ζουν την ίδια οδηγική εμπειρία στο τιμόνι του αυτοκινήτου που ήθελα να δημιουργήσω», είχε αναφέρει την περίοδο που η Alpine άρχισε ήδη να στήνεται στο μυαλό του, και την έκανε πραγματικότητα λίγο καιρό αργότερα.

Το πρώτο μοντέλο που έκανε διάσημη την φίρμα ήταν η σπορ Α110, το οποίο λανσαρίστηκε το 1962.  Από την πρώτη στιγμή το σπορ μοντέλο της γαλλικής φίρμας κέρδισε το κοινό του, και μάλιστα, η αυξημένη ζήτηση έφθασε στο σημείο να ξεπεράσει και την δυναμική της μονάδα παραγωγής του. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Ρεντελέ αποφάσισε να συνεργαστεί με την «γιγαντιαία» Renault, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στη ιστορία της.

Την δεκαετία του 1970 η Alpine μπήκε με το δεξί και στους αγώνες. Το 1971 η γαλλική φίρμα μονοπωλούσε το βάθρο των νικητών, στο Μόντε Κάρλο, ενώ, το 1973, στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Ράλι. Το μενού συμπληρώθηκε, εκτινάσσοντας την δημοφιλία της , με τις σπορ εκδόσεις των θρυλικών μοντέλων της, όπως του Renault 5 Alpine.

Η  Alpine κατάφερε να θριαμβεύσει και στα μονοθέσια, όπως και στους σκληρούς αγώνες αυτοκινήτου , στα  rallycross.

Το 2021 η Alpine μπήκε και στην κορωνίδα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, ενώ, σήμερα, η αγωνιστική ομάδα, μετά από μια παύση πολλών ετών , επιστρέφει, στα γκραν πρι με πολλές αξιώσεις.