Για τον σχεδιασμό της κυβέρνησης σχετικά με τον εμβολιασμό του πληθυσμού κατά του κοροναϊού, μίλησε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, περιγράφοντας πώς οι πολίτες θα κλείνουν το ραντεβού τους για το εμβόλιο.

Συγκεκριμένα ο κ. Πιερρακάκης μίλησε για το χαρτί ή τον κωδικό τον οποίο θα έχουν μαζί τους προκειμένου να συμμετάσχουν στον εμβολιασμό.

Θα ξέρουμε σε πραγματικό χρόνο πόσοι εμβολιάζονται

«Όταν θα πηγαίνει ο πολίτης στο φαρμακείο για να κλείσει το ραντεβού, θα τυπώνει ο φαρμακοποιός ένα χαρτί, το οποίο θα πρέπει να το επιδεικνύει στο κέντρο για λόγους ακρίβειας. Θέλουμε να ξέρουμε σε πραγματικό χρόνο πόσοι εμβολιάζονται και θέλουμε να μπορούμε να ακολουθούμε αυτή τη διαδικασία για να ελαχιστοποιηθούν τα όποια προβλήματα παρατηρηθούν. Παράλληλα, έχει προβλεφθεί να υπάρχει ένα αποδεικτικό για τον πολίτη ότι εμβολιάστηκε. Βέβαια το πού θα χρησιμοποιείται αυτό είναι ένα πανευρωπαϊκό ερώτημα, γιατί υπάρχουν ζητήματα προσωπικών δεδομένων, τα οποία θα τα απαντήσει η Ε.Ε», σημείωσε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Οι τρεις φάσεις του ΕΣΕ (Εθνικό Σχέδιο Εμβολιασμού)

Όπως εξήγησε, το Εθνικό Σχέδιο Εμβολιασμού έχει τρεις φάσεις, οι οποίες δεν είναι αυτοτελείς. «Στην αρχή πάμε στοχευμένα. Ξεκινάμε από τους υγειονομικούς, τα γηροκομεία, από τις ευρύτερα προνοιακές δομές. Στην πορεία περνάμε στη δεύτερη φάση που είναι πολύ μεγάλη και θα σπάσει σε κομμάτια. Αφορά όλους τους συμπολίτες μας που είναι άνω των 60 ετών, αλλά και τους πολίτες άνω των 18 ετών που έχουν υποκείμενα νοσήματα που μπορούν να προκαλέσουν μεγάλο κίνδυνο αν νοσήσουν από Covid. Αυτή τη φάση θα διαρκέσει κάποιους μήνες, ανάλογα με το πώς θα έρχονται τα εμβόλια», επισήμανε και πρόσθεσε ότι ο πολίτης που θέλει να εμβολιαστεί θα κλείνει εξαρχής δύο ραντεβού και όχι ένα, δεδομένου ότι τα εμβόλια είναι δύο δόσεων.

Πώς θα ενημερώνονται οι πολίτες

«Ο κόσμος θα ενημερωθεί με όλα τα διαθέσιμα μέσα. Καταρχάς θα γίνεται από τα ΜΜΕ, όπου η Επιτροπή θα λέει ποια κατηγορία πολιτών πρέπει να εμβολιαστεί. Επιπλέον, οι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση, που ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο, θα λαμβάνουν κι ένα μήνυμα με προτεινόμενα ραντεβού και μετά από αυτό οι πολίτες που δε διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες θα μπορούν να πάνε στα φαρμακεία ή στα ΚΕΠ, τα οποία για αυτό το σκοπό, θα ανοίξουν για να κλείσουν τα ραντεβού τους», τόνισε ο κ. Πιερρακάκης.

Τι θα γίνει αν κάποιος πολίτης χάσει το ραντεβού

Σε περίπτωση που ο πολίτης για οποιονδήποτε λόγο χάσει το ραντεβού που έχει κλείσει, θα υπάρχει η δυνατότητα να το αλλάξει έστω για μια φορά.

«Αν κάποιος χάσει το ραντεβού για τον εμβολιασμό του, εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα για να κλείσει νέο ραντεβού. Εμείς έχουμε πει καταρχήν ότι θα προτείνουμε στον κόσμο ραντεβού και θα του δίνουμε τη δυνατότητα να το αλλάξει μια φορά. Από εκεί και πέρα θα έχουν προτεραιότητα αυτοί που τα έχουν ήδη προγραμματίσει, αλλά στην πορεία θέλουμε να διευκολύνουμε όλους τους συμπολίτες μας», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Εξερχόμενα τηλεφωνικά κέντρα

Παράλληλα, ανέφερε ότι το υπουργείο θα φτιάξει εξερχόμενα τηλεφωνικά κέντρα, για να παίρνει το κράτος τηλέφωνα τους πολίτες προκειμένου να τους εντάξει στη διαδικασία.

«Ο αριθμός που θα χρησιμοποιήσουμε είναι ο αριθμός 13034. Από αυτό θα λαμβάνει ο κόσμος κλήσεις ή μηνύματα, αλλά θα μπορεί και να στείλει μήνυμα με τον ΑΜΚΑ και το ονοματεπώνυμο για να δει αν είναι στις επιλέξιμες κατηγορίες για να κάνει το εμβόλιο».

Αναλυτικά πως θα κλείσετε ραντεβού

Στην εκπομπή MEGA Σαββατοκύριακο και τους Ντίνο Σιωμόπουλο και Στέλλα Γκαντώνα μίλησε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, δίνοντας διευκρινίσεις σχετικά με τα της διαδικασίας προκειμένου να εμβολιαστούμε κατά του κοροναϊού.

«Μιλάμε για μια σύνθετη άσκηση που γίνεται για πρώτη φορά, όσον αφορά στον ανεφοδιασμό των κέντρων εμβολιασμού, την αποθήκευση των εμβολίων, και τον προγραμματισμό. Όσον αφορά στον προγραμματισμό, ο πιο εύκολος τρόπος είναι μέσω της άυλης συνταγογράφησης. Όταν έρθει η σειρά μας θα λάβουμε μήνυμα στο κινητό μας από το 13034. Αν μας εξυπηρετεί το ραντεβού θα απαντάμε και θα επιβεβαιώνουμε το ραντεβού μας. Αν δεν μας εξυπηρετεί θα μπορούμε να μπούμε στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr και να αλλάξουμε το ραντεβού, αλλά και το μέρος του εμβολιασμού. Αν κάποιος συμπολίτης μας δεν έχει αυτές τις ψηφιακές δεξιότητες, θα αποταθεί στο φαρμακείο ή στο ΚΕΠ της γειτονιάς του και εκεί ο υπάλληλος θα μπει στην πλατφόρμα και θα τον εξυπηρετήσει» είπε ο κ. Ζαριφόπουλος.

«Θα μπορούμε επίσης να στείλουμε στο 13034 τον ΑΜΚΑ και το επίθετό μας για να δούμε αν είμαστε στους δικαιούχους. Το ίδιο θα μπορεί ο πολίτης να κάνει και μέσω του emvolio.gov.gr. Αν είναι στους δικαιούχους, τότε θα λάβει το μήνυμα» πρόσθεσε ο ίδιος.

«Είναι δύο οι δόσεις για σχεδόν όλα τα εμβόλια. Το μήνυμα μάς ενημερώνει και για τα δύο ραντεβού. Θα είμαστε έτοιμοι όταν θα πρέπει και θα υπάρξουν οι σχετικές ανακοινώσεις ώστε να μην έχει κανείς αμφιβολία για το πώς θα γίνει σωστά ο εμβολιασμός. Θα έχουμε ολοκληρώσει τον σχεδιασμό των τεχνικών λύσεων μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου, ώστε να είμαστε έτοιμοι όταν ξεκινήσει μαζικά ο εμβολιασμός» τόνισε ο κ. Ζαριφόπουλος.

Απαντώντας στο γιατί η διαδικασία της άυλης συνταγογράφησης δεν γίνεται αυτόματα, αξιοποιώντας τα στοιχεία του ΤΑΧΙS, ο κ. Ζαριφόπουλος σημείωσε ότι «δεν είναι υποχρεωτική η εγγραφή στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Δίνουμε τη δυνατότητα στον πολίτη να την ενεργοποιήσει προκειμένου να μη χρειάζεται η φυσική του παρουσία στους γιατρούς του».

«Εγώ θα εμβολιαστώ όταν μου το υποδείξει η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμού. Υπάρχει συγκεκριμένη σειρά, έχει ανακοινωθεί. Θα ξεκινήσουμε με τους άνω των 85 ετών, και μετά θα κατεβούμε» πρόσθεσε.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από