Η ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλάζει με γοργούς ρυθμούς. Ανεβάζει ταχύτητα στην ηλεκτροκίνηση, κατακλύζεται από την ψηφιακή τεχνολογία, ποντάρει στα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης, κερδίζει το στοίχημα με το μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα. Όμως, ο βασικός πρωταγωνιστής είναι τα ηλεκτρικά μοντέλα, που βελτιώνουν τις αυτονομίες τους, ενισχύονται με νέας γενιάς μπαταρίες, που φορτίζουν σε χρόνο ντε – τε ( τουλάχιστον στην περίπτωση της ταχείας φόρτισης από δημόσιους ταχυιφορτιστές) και όλες σχεδόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν περήφανα, ότι , ο εξηλεκτρισμός θα εδρεύει σε όλα τα μοντέλα που ήδη διαθέτει ή θα εμπλουτιστεί με νέα, χάρη στην εμφάνιση νέων μαρκών που θα εξυπηρετούν την διάδοση τους ( όπως η σειρά ηλεκτρικών EQ της Mercedes-Benz, η BMW με την γκάμα i κ.α.).

Τροφοδότης σε όλα αυτά το ζεστό ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών, πωλήσεις των ηλεκτρικών και υβριδικών plug – in δίνουν κίνητρο στις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενισχύσουν την συγκεκριμένη κατηγορία, όπως η Mercedes-Benz που εξηλεκτρίζει κάθε μοντέλο της.  «Παρά την μείωση του ενδιαφέροντος για την αγορά αυτοκινήτου, τους τελευταίους μήνες, το νέο τοπίο προσφέρει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, για τα ηλεκτρικά αυτοκινήτα κάθε κατηγορίας» αναφέρουν οι αναλυτές που διαπιστώνουν ένα έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών, πολύ περισσότερο για τα plug – in υβριδικά οχήματα. Και αυτό αποτυπώνεται και στους αριθμούς: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ( αλλά και τα Plug – in ) γνωρίζουν μια σταθερή ανοδική πορεία, αυξάνοντας τα ποσοστά τους σημαντικά, σε αντίθεση με τα μοντέλα πετρελαίου και βενζίνης που συρρικνώνονται ελάχιστα .

Ενδεικτικό της θεαματικής στροφής στα ηλεκτρικά και τα plug – in μοντέλα φανερώνεται τον περασμένο Αύγουστο , όπου το μερίδιο αγοράς ανήλθε σε 11% με τις ταξινομήσεις να ξεπερνούν τις 97.000 μονάδες (97.482 για την ακρίβεια), παρουσιάζοντας θεαματική αύξηση της τάξης του +171% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2019!   Συνολικά , από την αρχή του έτους οι πωλήσεις BEV ( ηλεκτρικά)  και PHEV (plug in υβριδικά) ανέρχονται σε 611.694 μονάδες, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τους μήνες που απομένουν μέχρι το τέλος του 2020, καθώς υπάρχουν πολλά νέα μοντέλα που λανσάρονται τώρα στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ΕΕ προβλέπει ότι μέχρι το 2025 το 15% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται να κάνουν χρήση της υβριδικής τεχνολογίας, με μέσο όρο CO2 κάτω από τα 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, και το ποσοστό αυτό θα έχει διπλασιαστεί έως το 2030.

Μercedes: H Mercedes-Benz ενισχύει συνεχώς την γκάμα των plug-in-hybrid μοντέλων της , όπου έως το τέλος του 2020, θα διαθέτει στη γκάμα τις περισσότερες από 20 εκδόσεις μοντέλων με Plug – in υβριδκή τεχνολογία, από το πιο «μικρό» της μοντέλο της A-Class έως τα μεγάλα της SUV και τις πολυτελείς λιμουζίνες. Για παράδειγμα, η νέα γενιά της A-Class στην Plug-in hybrid έκδοσή της «περηφανεύεται» ότι μπορεί να καταναλώνει μόλις 1,5 λίτρα/100χλμ, ενώ, ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το νούμερο στις εκπομπές ρύπων, που δεν ξεπερνά τα 34 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Εντυπωσιακά είναι και τα νούμερα για την μεσαία C-Class με την κατανάλωση να είναι στα 1.6-1.4 λίτρα/100χλμ ενώ, οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 41-38 γραμμάρια CO2/χλμ.

BMW: μέλλον του BMW Group είναι ηλεκτρικό! Η βαυαρική φίρμα έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο εφαρμόζει ήδη εδώ και επτά χρόνια, με μοντέλα που μπαίνουν στην πρίζα και πρωτοπόρο το i3. Σήμερα, ο βαυαρικός Όμιλος, παρά την πανδημία, τρέχει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με δυναμικούς ρυθμούς.. Ειδικότερα, η βαυαρική φίρμα θεωρεί ότι μέχρι το 2023 θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα υβριδικά Plug – in.

Peugeot: Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε και για την Peugeot, με δύο εμπορικά της μοντέλα, να μπαίνουν στην πρίζα. Είναι το e-208 και το e-2008. Σήμερα, η γαλλική φίρμα, έχοντας εμπειρία 80 ετών στην ηλεκτροκίνηση, πρωταγωνιστεί σε αυτόν τον τομέα, με τις  αμιγώς ηλεκτρικές και Plug-in Hybrid εκδόσεις της μάρκας. Το φιλόδοξο της σχέδιο, είναι έως το 2023   η γκάμα της Peugeot θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη. Επίσης, σχεδόν οκτώ στα δέκα μοντέλα του ομίλου PSA (Peugeot-Citroen- Opel) θα έχουν έως το 2023 τουλάχιστον μία plug-in υβριδική.

Volkswagen Group : Το Volkswagen Group πραγματοποιεί μεγάλη στροφή στα ηλεκτρικά και για αυτό το λόγο επένδυσε 30 δις. ευρώ για την ανάπτυξη πληθώρας ηλεκτρικών μοντέλων. Η αντεπίθεση έχει ξεκινήσει με τα μοντέλα ID, το ID3 είναι ήδη γεγονός, ακολουθεί το ID4 και φυσικά, έως το 2025 η γερμανική φίρμα θα έχει λανσάρει 25 ηλεκτρικά μοντέλα. Συνολικά, έως τα τέλη αυτής της δεκαετίας θα έχει λανσάρει περίπου 70 ηλεκτρικά μοντέλα, με στόχο οι πωλήσεις αυτών να αγγίζουν έως το 2025 το ένα εκατομμύριο!

Renault: Η Renault με πρεσβευτή το Zoe, το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο στην Ευρώπη, βάζει σε πρώτο πλάνο την ηλεκτροκίνηση . Οι Γάλλοι θα προσπαθήσουν να κερδίζουν κάθε σπιθαμή από το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Δείγμα αυτού, το Megane eVision που είναι ο εκφραστής της νέας ηλεκτροκίνητης εποχής και έπεται συνέχεια και με άλλα μοντέλα. Σαφώς, η γαλλική φίρμα ποντάρει πολλά και στην υβριδική της τεχνολογία που ήδη υπάρχει σε αρκετά δημοφιλή μοντέλα της, όπως το νέο Clio. Για παράδειγμα, το Clio E-TECH προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε ποσοστό 80% των αστικών μετακινήσεων, ενώ, καιτο νέο Captur E-TECH Plug-in μπορεί να κινηθεί με 100% ηλεκτρική ενέργεια για 50 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε μικτές συνθήκες κίνησης και μέχρι 65 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο.

Nissan: H Nissan έχει θέσει τους πυλώνες της ηλεκτροκίνησης εδώ και πολλά χρόνια, με πρωταγωνιστή το νέο Leaf, που ήδη διανύει την δεύτερη γενιά του και καρπώνεται ένα μεγάλο μερίδιο από τις πωλήσεις της συγκεκριμένης ακτηγορίας. Σαφώς, το μεσοπρόθεσμο πλάνο εξηλεκτρισμού της φίρμας είνα να διευρύνει την γκάμα των μοντέλων της με ηλεκτρικά μοντέλα, και σε αυτό θα συμβάλλει σημαντικά η , παρουσία του συστήματος e-POWER. Ο ιαπωνικός κολοσσός στοχεύει έως το 2023 να αποκομίζει από τα ηλεκτρικά μοντέλα 1 εκατομμύριο πωλήσεις!

SEAT: Η ισπανική φίρμα και μέλος του ομίλου VW θέτει και αυτή με τη σειρά της το ηλεκτρικό της σχέδιο. Για αυτό το λόγο εξηλεκτρίζει τα μοντέλα της με γοργούς ρυθμούς, ενώ, στο πλαίσιο αυτού περιλαμβάνεται και η διεύρυνση της γκάμας με Pluh – in υβριδικές εκδόσεις. Σήμερα, η φίρμα ποντάρει στο εγγύς μέλλον στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης e-Mii, που θα το δούμε και στην χώρα μας από το 2021, ενώ, ενδιαφέρον θα παρουσιάσουν και οι υβριδικές plug – in εκδόσεις του Formentor όσο και του Tarraco. Σε αμιγώς ηλεκτρικά θα λανσαριστεί το CUPRA El-Born,  σε πολλαπλές εκδόσεις ισχύος της μπαταρίας κ.α.

 

FCA: Στην ανάπτυξη των εξηλεκτρισμένων μοντέλων ποντάρει και ο όμιλος FCA  με πρωταγωνιστές τα νέα ηλεκτρικά Fiat 500 και τα Plug-in Hybrid Jeep 4xe,. Στόχος του Ομίλου FCA είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου ηλεκτροκίνησης, που θα περιλαμβάνει μοντέλα τα οποία θα αποτάσσουν τους ρύπους θα κινούνται αθόρυβα και θα βελτιώνουν την ποιότητα των μετακινήσεων. Πριν λίγες ημέρες η φίρμα παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό της Fiat 500, που όπως φαίνεται έχει ήδη δημιουργήσει καταναλωτικό …ρεύμα, το οποίο γλυκοκοιτάζει την αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή, ως μια λύση για τις αστικές – υπεραστικές μετακινήσεις.