«Η Vodafone δεν πρόκειται να μπει σε οποιαδήποτε συζήτηση ιχνηλάτησης των κρουσμάτων του κορωνοϊού, ούτε θα αναπτύξει κάποια αντίστοιχη εφαρμογή», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, Χάρης Μπρουμίδης, σε συνέντευξη Τύπου για το επενδυτικό σχέδιο και τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας.

«Αν η πολιτεία ή κάποιοι πολίτες επιλέξουν να κατεβάσουν μια τέτοια εφαρμογή σε ατομικό επίπεδο, δίνοντας τη συγκατάθεσή τους για τον έλεγχο των προσωπικών δεδομένων τους, είναι ελεύθεροι να το κάνουν. Εμείς ως Vodafone αναφερόμαστε πάντα στη διάθεση δεδομένων big data, που είναι πλήρως ανώνυμα και μπορούν να στηρίξουν τη λήψη αποφάσεων», είπε ο κ. Μπρουμίδης.

Ειδικότερα, παρουσιάζοντας το νέο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας με ορίζοντα το 2024, ανέφερε ότι αυτό θα ανέλθει στο ποσό των 500 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για το «χτίσιμο» των δικτύων 5G και των οπτικών ινών, τον εμπλουτισμό περιεχομένου στη Vodafone TV, την παροχή υπηρεσιών νέας γενιάς και την ενδυνάμωση των Vodafone Business – IoT innovation. Σημειώνεται, ότι την περίοδο 2015 – 2019 η εταιρεία υλοποίησε επενδύσεις 590 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, για το 5G ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε: «Καλέσαμε την ΕΕΤΤ να εξετάσει εναλλακτικούς τρόπους διάθεσης του φάσματος, ώστε να μπορούμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξη του 5G στην Ελλάδα». Επίσης, ανέφερε ότι δεν έχει επιλεγεί ακόμα ο πάροχος τεχνολογίας με τον οποίο θα συνεργαστεί το group της Vodafone για την ανάπτυξη των δικτύων 5G διεθνώς.

Ακόμα, ανακοίνωσε επιπλέον επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ, για την πόντιση υποθαλάσσιου καλωδίου μήκους 610 χιλιομέτρων, το οποίο θα συνδέει την Αττική με Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο και Κρήτη. Στο Ιόνιο, αντίστοιχο καλώδιο μήκους 30 χλμ, θα συνδέσει την Κέρκυρα με την ηπειρωτική χώρα έως τον Φεβρουάριο του 2022.

Αύξηση εσόδων και EBITDA

Παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Vodafone Ελλάδας (τελευταία χρήση), ο κ. Μπρουμίδης ανακοίνωσε συνολικά έσοδα 958 εκατ. ευρώ (+2%) και 304 εκατ. ευρώ EBITDA (+4,5%). Στο τέλος Μαρτίου 2020, η εταιρεία είχε 945.000 πελάτες σταθερής και 125.000 πελάτες τηλεόρασης (στόχος είναι οι 200.000 συνδρομητές το 2021), ενώ τα δίκτυα νέας γενιάς (FTTH και FTTC) καλύπτουν 350.000 σπίτια. Μέχρι το φθινόπωρο θα προστεθούν άλλα 100.000 νοικοκυριά.

Aναφερόμενος στο θέμα των τιμών, επεσήμανε ότι το πραγματικό κόστος των δεδομένων (data) στην κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα, είναι λίγο πάνω από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) αν υπολογιστούν οι φόροι και κοντά στον μέσο όρο της Ε.Ε. χωρίς τους φόρους, ενώ σχετικά με την έκθεση της φινλανδικής Rewheel για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Μπρουμίδης σημείωσε: «Το να κάνεις σύγκριση τιμών ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες, αγορές, συνήθειες είναι σύνθετη και πολύ δύσκολη υπόθεση. Θέλει την κατάλληλη μεθοδολογία, την κατάλληλη εμπειρία τόσο αυτών που κάνουν μια μελέτη όσο και αυτών που την αξιολογούν».

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone, στην έκθεση «υπάρχουν ανακρίβειες και συμπεράσματα που δεν είναι ακριβώς αληθή. Για παράδειγμα λέει πως τα νέα προγράμματα της Vodafone είναι μόνο σε νέους πελάτες ή σε πελάτες φορητότητας, κάτι που δεν είναι αληθές. Τα νέα προγράμματα απευθύνονται σε όλους, με περισσότερα data και περισσότερη φωνή». Ανέφερε το παράδειγμα του προγράμματος RED START που προσφέρει 3 GB, 1.000 SMS και 1.000 λεπτά ομιλίας ενώ έχει επίσημη τιμή 43 ευρώ, όταν «τη δεδομένη στιγμή μπορεί να το πάρει κάποιος με 35% έκπτωση».

Μιλώντας για τα αντανακλαστικά της εταιρείας κατά την περίοδο της πανδημίας, είπε πως «αυτό που θα γινόταν οργανικά μέσα σε ένα – δύο χρόνια, κατέστη δυνατό μέσα στις επτά εβδομάδες της πανδημίας».

Στην περίοδο των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας, σημείωσε ότι «η αύξηση της χρήσης στη φωνή έφτασε το 90%, στα δεδομένα το 50% και στο Vodafone TV το 142%». Η εταιρεία, πρόσθεσε ο κ. Μπρουμίδης, «προχώρησε άμεσα σε μαζικές αυξήσεις χωρητικότητας στο σταθερό δίκτυο, το οποίο άντεξε και σήμερα έχει επανέλθει στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που υπήρχαν πριν την καραντίνα».

Ανέφερε δε ότι η εταιρεία ανέλαβε πρωτοβουλίες στους τομείς που αφορούσαν στη στήριξη εργαζομένων, υποδομών, πελατών, κοινωνίας και πολιτείας, συνολικού ύψους πέντε εκατ. ευρώ και τόνισε ότι η εργασία του προσωπικού της εταιρείας από το σπίτι έφθασε σε ποσοστό 92% με την διάθεση του απαραίτητου εξοπλισμού γραφείου σε εργαζόμενους.