Ράλι χωρίς προηγούμενο έχουν πραγματοποιήσει το τελευταίο διάστημα οι μετοχές της Tesla, φέρνοντας την εταιρεία για τα καλά στο προσκήνιο στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και αυξάνοντας σημαντικά την περιουσία του επικεφαλής της Ιλον Μασκ. Η τιμή της μετοχής αυξήθηκε κατά σχεδόν 40% τη Δευτέρα και την Τρίτη οδηγώντας την εταιρεία σε κεφαλαιοποίηση που φτάνει τα 165 δισ. δολάρια. Πρόκειται για πολύ υψηλότερη κεφαλαιοποίηση από τη συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία και των τριών μεγάλων αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, της General Motors, της Ford και της Chrysler.

Το ράλι αυτό στις τιμές αύξησε την αξία του μεριδίου 19% του Μασκ στην Tesla κατά 16 δισ. σε σύγκριση με τις αρχές του 2020. Πλέον το μερίδιο του – εκκεντρικού για πολλούς – αφεντικού της Tesla στην εταιρεία αξίζει 30 δισ. δολάρια. Ο Μασκ καταλαμβάνει πλέον στη σχετική λίστα τη θέση του 22ου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο με προοπτική να ανέβει ακόμη πιο ψηλά, καθώς η προσωπική του περιουσία υπολογίζεται συνολικά σε 41 δισ. δολάρια.

Είναι ενδεικτικό ότι η Tesla είναι σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία με τη δεύτερη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία πίσω από την Toyota, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση 227 δισ. δολαρίων. Από τις αρχές Ιουνίου οι μετοχές της Tesla έχουν κάνει ράλι 400%. Μένει να φανεί τώρα κατά πόσο η επιδημία του κορωνοϊού στην Κίνα θα επηρεάσει την εταιρεία.

Ο Μασκ, που είναι μεταξύ άλλων και ο ιδιοκτήτης της εταιρείας κατασκευής πυραύλων SpceX, έχει αναφέρει ότι δεν λαμβάνει μισθό από την Tesla αλλά έχει πακέτα αποδοχών τα οποία τον ανταμείβουν ανάλογα με τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας. Είχε θέσει ως στόχο μάλιστα το 2018 να αυξήσει την κεφαλαιοποίηση αυτή στα 650 δισ. δολάρια μέσα σε διάστημα δέκα ετών, προκαλώντας τότε επικριτικά σχόλια από κάποιους επενδυτές οι οποίοι είχαν χαρακτηρίσει τον στόχο αυτόν υπερβολικά φιλόδοξο.

Ο Μασκ είχε συγκεντρώσει ξανά πάνω του τα βλέμματα της δημοσιότητας όταν είχε δηλώσει ότι προσωπικά δεν διατηρεί μεγάλη ρευστότητα όπως άλλοι δισεκατομμυριούχοι και πως έχει λάβει δάνεια στο παρελθόν χρησιμοποιώντας τη συμμετοχή του στην Tesla ως εγγύηση.

Το άλμα των τιμών των μετοχών της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποδίδεται σε σειρά από παράγοντες με βασικότερη την πολύ καλή οικονομική πορεία που ακολουθεί τους τελευταίους μήνες.

Η Tesla ανακοίνωσε πρόσφατα κέρδη για δεύτερο συνεχές τρίμηνο κλείνοντας τα στόματα όσων φοβούνται ότι δεν είναι βιώσιμη εταιρεία. Επίσης η παραγωγή της συνεχώς αυξάνεται και η εταιρεία έχει υποσχεθεί ότι θα παραδώσει φέτος περίπου 500.000 οχήματα σε όλον τον κόσμο. Επίσης η Tesla άνοιξε νέο τεράστιο εργοστάσιο στη Σανγκάη της Κίνας που είναι γνωστό ως Gigafactory, το οποίο θεωρείται ως πολύ σημαντικό στην προσπάθεια της εταιρείας να βάλει για καλά πόδι σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρο τον κόσμο. Την ίδια στιγμή, το κόστος κατασκευής μπαταριών για οχήματα μειώνεται παγκοσμίως δημιουργώντας θετικές προοπτικές. Επιπλέον, η Tesla έχει παρουσιάσει νέο μοντέλο τύπου τζιπ, με την ονομασία Model Y. Ο Μασκ πιστεύει ότι το μοντέλο αυτό θα καταγράψει τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη μέχρι τώρα ιστορία της Tesla. Ταυτόχρονα όλο περισσότερες κυβερνήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο παίρνουν μέτρα κατά παραδοσιακών οχημάτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η στροφή προς ηλεκτρικά οχήματα αποκτά όλο και περισσότερη ορμή.

Ολα αυτά χαροποιούν τους επενδυτές οι οποίοι επιδιώκουν να δουν τα χρήματά τους να παίρνουν μεγαλύτερη αξία και μεταφράζονται σε άνοδο της τιμής της μετοχής. Πέρυσι η Tesla πούλησε σε όλον τον κόσμο 367.200 αυτοκίνητα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΑ ΝΕΑ»