Στο στόχαστρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών (ETSC – European Trasportation Safety Council) βρίσκονται σήμερα, και τα SUV καθώς και τα μικρότερα crossovers. Οι λόγοι αυτή τη φορά δεν είναι μόνο περιβαλλοντικοί, μιας και σήμερα, τα περισσότερα SUV τηρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων. Σύμφωνα με το ETSC η πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού ή θανάτου ενός ποδηλάτη ή πεζού είναι μεγαλύτερη όταν το συγκρουόμενο όχημα είναι SUV ή βαν, σε σύγκριση με τα πιο συμβατικά επιβατικά αυτοκίνητα.

Όπως αναφέρει η συγκεκριμένη έρευνα, την περίοδο 2010-2018, τουλάχιστον 51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μόνο το 2018, έχασαν τη ζωή τους 5.180 πεζοί και 2.160 ποδηλάτες, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 29% επί του συνόλου των οδικών θανάτων. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος οργανισμός θέλει έναν νέο σχεδιασμό που θα κάνει ακόμη πιο ασφαλή την διακίνηση των πεζών αλλά και των ποδηλατιστών μέσα στις πόλεις, και ένα από τα μέτρα αυτά είναι ο «διωγμός» των SUV. Ανάμεσα στα μέτρα που προτείνει είναι η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης, ιδιαίτερα για την παραβίαση των ορίων ταχύτητας στις αστικές περιοχές, όπου κυκλοφορεί μεγάλος αριθμός πεζών και ποδηλατιστών.  Η μεγάλη πλειονότητα των οδικών θανάτων πεζών στην ΕΕ, καταγράφονται σε κατοικημένες περιοχές (70,3%). Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 78%.