Χωρίς τις μεγάλες ουρές που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια εξελίσσεται η φετινή Black Friday σε όλη την Ελλάδα.

Παρότι η κίνηση είναι αυξημένη σε σχέση τόσο με τις πρωινές ώρες, όσο και με τις προηγούμενες εβδομάδες, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις κινούνται σε συγκρατημένα επίπεδα.

Σημειώνεται ότι σε ελάχιστα εμπορικά κέντρα σημειώθηκαν ουρές, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις δεν καταγράφηκε συνωστισμός, κάτι το οποίο βέβαια, διευκόλυνε τους καταναλωτές, οι οποίοι επέλεξαν να πάνε τελικά για ψώνια.

Πού οφείλεται η μειωμένη κίνηση

​Η μειωμένη εμπορική κίνηση, παρά τις αυξημένες προσδοκίες των καταστηματαρχών, οφείλεται λίγο – πολύ και στο γεγονός ότι τα περισσότερα καταστήματα είχαν προχωρήσει σε εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.

Ως αποτέλεσμα, αρκετοί καταναλωτές έσπευσαν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους τις προηγούμενες ημέρες, προκειμένου να αποφύγουν να περάσουν… «μαύρη» Παρασκευή περιμένοντας στις ουρές.

Σε δεύτερο επίπεδο, η περιορισμένη – συγκριτικά μ’ άλλες χρονιές – κίνηση ανάγεται και στην αύξηση των ηλεκτρονικών και διαδικτυακών αγορών, καθώς δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές, και ιδίως οι νεότερης ηλικίας, οι οποίοι επιλέγουν την… απόσταση του διαδικτύου, προκειμένου να προμηθευτούν τα επιθυμητά αγαθά.

Οι πέντε «χρυσοί» κανόνες για σωστές αγορές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος με ανακοίνωση της, συστήνει στους καταναλωτές να μην εντυπωσιάζονται από πιθανώς παραπλανητικές προσφορές. Μάλιστα, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων ώστε οι καταναλωτές να μην πέσουν θύματα τέτοιου είδους προσφορών:

  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν τόσο την τιμή (αρχική και νέα) όσο και την ποιότητα ενός προϊόντος. Επίσης, καλό είναι να έχουν ελέγξει την τιμή του εάν υπάρχει στο διαδίκτυο, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να βεβαιωθούν πως η τιμή που έχουν εντοπίσει τους συμφέρει πιο πολύ.
  • Να γνωρίζουν ακριβώς τις ανάγκες τους και να φτιάξουν μια λίστα με τις αγορές που θα κάνουν και οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προϋπολογισμό, ώστε να αποφύγουν αλόγιστες δαπάνες.
  • Να γνωρίζουν όλες τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής όταν επιλέγουν να κάνουν αγορές με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα συνίσταται να είναι πλήρως ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις.
  • Κάθε προϊόν θα πρέπει να αναγράφει την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι ποσοστό έκπτωσης). Οι καταναλωτές επίσης θα πρέπει να γνωρίζουν πως στις προσφορές συχνά δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν κάποιος αλλάξει γνώμη ίσως μετά δεν θα έχει δικαίωμα αλλαγής
  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε πάντα απόδειξη για τις αγορές τους καθώς αν το προϊόν είναι ελαττωματικό και πρέπει να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.