To πρώτο Μini, το αυτοκίνητο που δημιούργησε πριν από 60 ακριβώς χρόνια, ο δαιμόνιος μικρασιάτης Αλεξ Ισιγόνης, έχει σήμερα τα γενέθλια του.

Σαν σήμερα, 26 Αυγούστου του 1959, πρωτοκυκλοφόρησε στους δρόμους ένα μικρό, ταλαντούχο αυτοκινητάκι που έκανε αίσθηση – όπως και το FIAT 500 – με τις λιλιπούτειες διαστάσεις του. Το πρώτο Mini, έγινε ανάρπαστο, δημιούργησε το δικό του, φανατικό κοινό, και φέτος η βρετανική φίρμα το γιορτάζει με πολλαπλές εκδηλώσεις σε όλο τον κόσμο!

Πρόσφατα, το 10-εκατομμυριοστό αυτοκίνητο της μάρκας πέρασε από τη γραμμή παραγωγής του Βρετανικού εργοστασίου της MINI στην Οξφόρδη, όπου από το 1959 κατασκευαζόταν το κλασικό Mini.

Περίπου 5,3 εκατομμύρια μονάδες του κλασικού Mini πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2000.

Από τότε που η φίρμα επαναλανσαρίστηκε, με οδηγό την BMW,  το MINI είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας μικρών πολυτελών αυτοκινήτων. Σήμερα, η φίρμα κλέβει την παράσταση με τις σημαντικές πωλήσεις της, σε όλο τον κόσμο, ενώ, σημείο – σταθμός θα αποτελεί το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, που θα δούμε το Νοέμβριο . Το MINI Cooper SE θα ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο στην Οξφόρδη.

Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκε μια μεγάλη παρέλαση με κλασικά Mini, όπου επικεφαλής του κομβόι τέθηκε το πρώτο Mini με αριθμό κυκλοφορίας 621 AOK.

Ποιος ήταν ο μικρασιάτης Αλεξ Ισιγόνης που δημιούργησε το θρυλικό Mini

Ο Αλέξανδρος Ισιγώνης γεννήθηκε στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας, το 1906.Με προτροπή της μητέρας του ξεκίνησε σπουδές μηχανικού στο Πολυτεχνείο του Μπάτερσι, αν και επιθυμούσε να σπουδάσει Καλές Τέχνες. Το 1948 ανέλαβε τη σχεδίαση των αυτοκινήτων, στην Morris.

Mετά από μια λαμπrή καριέρα, σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, τον Αύγουστο του 1959 παρουσιάζει το Mini Cooper! Ένα, αυτοκίνητο που κέρδισε τις εντυπώσεις, επειδή ήταν σαν παιχνίδι.

Μάλιστα,  ήταν ένα αυτοκίνητο σπαρτιάτικης λογικής, χωρίς ραδιόφωνο και αξεσουάρ, καθότι o δημιουργός του πίστευε ότι αποσπούν την προσοχή του οδηγού.Πολύ γρήγορα το «Μίνι» θα γίνει παγκόσμιο μπεστ σέλερ, με πωλήσεις 5,3 εκατομμυρίων  αυτοκινήτων.

To 1961, o Ισιγώνης από τη θέση του τεχνικού διευθυντή της BMC παρουσιάζει το νέο του δημιούργημα, το Morris 1100 ή Austin 1100, που σημείωσε και αυτό εμπορική επιτυχία.