Κι όμως υπάρχει τρόπος να απολαύσεις τα εδέσματα που θα υπάρχουν στο σαρακοστιανό τραπέζι, χωρίς... να χάσεις τα διατροφικά ζύγια και χωρίς να επιβαρυνθείς με extra θερμίδες την Καθαρά Δευτέρα, δοκιμάζοντας από όλα, αλλά αποφεύγοντας την... βόμβα θερμίδων. Τι μπορείς να κάνεις;

Για αρχή ξεκίνα το γεύμα σου με την κατανάλωση σαλάτας, δεδομένου ότι οι φυτικές ίνες των λαχανικών θα σε χορτάσουν πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να μην καταναλώσεις μεγάλη ποσότητα φαγητού.

Αν ετοιμάσεις εσύ το σαρακοστιανό τραπέζι, αλλά και αν είσαι καλεσμένη, επέλεξε τα θαλασσινά να είναι ψητά ή αχνιστά και κατά το λιγότερο δυνατόν τηγανητά ή με πολλές σάλτσες.

Απέφυγε τις τηγανητές πατάτες και προτίμησε για γαρνιτούρα βραστές πατάτες, πατατοσαλάτα χωρίς σάλτσες κ.ο.κ.

Απέφυγε το τσιμπολόγημα. Τα μικρά και συχνά γεύματα βοηθούν να λειτουργεί ο μεταβολισμός καλύτερα και να νιώθεις χορτάτη για περισσότερη ώρα.

Θα καταναλώσεις φυσικά ταραμοσαλάτα, αλλά πρόσεξε την ποσότητα, αφού ο ταραμάς περιέχει πολύ αλάτι αλλά και λάδι.

Φάε ελιές αλλά με μέτρο, αφού πέντε ελιές ισοδυναμούν με ένα κουταλάκι γλυκού ελαιόλαδο, οπότε αν προσθέσεις και το λάδι από την ταραμοσαλάτα και όλες τις υπόλοιπες λιχουδιές του τραπεζιού μάλλον δεν βγαίνει ο θερμιδικός λογαριασμός της ημέρας! Γενικότερα πρόσεξε το ελαιόλαδο και στο φαγητό και στη σαλάτα, αξιοποιώντας επιπλέον μυρωδικά, βαλσάμικο, λεμόνι για να δώσεις γεύση.

Η κατανάλωση χαλβά καλό είναι να περιοριστεί σε ένα με δύο κομμάτια σε μέγεθος σπιρτόκουτου.

Φάε μανιτάρια. Αποτελούν σημαντική πηγή πρωτεΐνης και έχουν ελάχιστες θερμίδες.

Εννοείται πως θα καταναλώσεις λαγάνα, αλλά καλό είναι να περιοριστείς στις 2-3 φέτες το πολύ μέσα στην ημέρα.

Το κρασί, το ούζο, το τσίπουρο και γενικά τα αλκοολούχα ποτά που συνοδεύουν το σαρακοστιανό τραπέζι καλό είναι να μην ξεπερνάνε τα 1-2 ποτηράκια. Έτσι ή αλλιώς συνόδεψε το ποτό της αρεσκείας σου με ισόποσο και λίγο παραπάνω νερό για να μην αφυδατωθείς, αλλά και για να μην ζαλιστείς.

Συνόδεψε επίσης το γεύμα του σαρακοστιανού τραπεζιού, με άσκηση, που μπορεί να είναι από περπάτημα και χορός… μέχρι πέταγμα του αετού, δεδομένου ότι κι αυτό απαιτεί προσπάθεια. Κυρίως απόλαυσε την ημέρα συντροφιά με τους αγαπημένους σου. Ακόμη κι αν ενδώσεις με το παραπάνω στους γευστικούς πειρασμούς του σαρακοστιανού τραπεζιού, πάντα υπάρχει η επόμενη ημέρα, κατά την οποία μπορείς να επανέλθεις στο διατροφικό σου πρόγραμμα, κι αυτό είναι το βασικό στοίχημα μιας ισορροπημένης διατροφής. Το να μην ξεχνιέσαι στην πορεία των ημερών.  Καλή Καθαρά Δευτέρα!