Συμφωνία 7,15 δισ. δολαρίων για να αποκτήσει τα δικαιώματα να πουλά προϊόντα της Starbucks σε σουπερμάρκετ και άλλα καταστήματα ανά τον κόσμο έκλεισε η Nestle. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία που έχει έδρα την Ελβετία αυξάνει ακόμη περισσότερο την γκάμα των προϊόντων της μπαίνοντας πιο δυνατά στην αγορά του καφέ όπου ο ανταγωνισμός συνεχώς μεγαλώνει.

Τώρα η Nestle εκτός από τα προϊόντα Nescafe και Nespresso θα διανέμει και προϊόντα της Starbucks όπως τα Starbucks Reserve, Seattle’s Best Coffee και Teavana. Επιπλέον, τα προϊόντα της Starbucks θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και σε μηχανές παρασκευής καφέ Nespresso και Dolce Gousto.

Από την πλευρά της η αμερικανική εταιρεία προϊόντων καφέ αποκτά πρόσβαση στο τεράστιο παγκόσμιο κέντρο διανομής της Nestle και αυξάνει σημαντικά τη ρευστότητά της. Η Nestle θα καταβάλει στη Starbucks αρχικά 7,15 δισ. δολάρια και στη συνέχεια θα πληρώνει δικαιώματα. Η Nestle θα μπορεί να πουλά καφέ Starbucks σε συγκεκριμένα σημεία, όπως κάνει σήμερα με τα προϊόντα Nespresso και Nescafe. Ομως το όνομά της δεν θα εμφανίζεται σε προϊόντα της Starbucks ώστε η τελευταία όχι μόνο να διατηρεί αλλά και να φαίνεται ότι διατηρεί την ανεξαρτησία της ανάμεσα στους καταναλωτές.

Με τον τρόπο αυτό και οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να αυξήσουν κι άλλο την παρουσία τους σε όλες τις μεγάλες παγκόσμιες αγορές όπως είναι η Ευρώπη και η Αμερική, αλλά και η Ασία. Λόγω του ντιλ περίπου 500 εργαζόμενοι της Starbucks θα περάσουν στη Nestle με στόχο την καλύτερη συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών.

Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει την πώληση άλλων περιουσιακών στοιχείων της Starbucks ούτε την πώληση άλλων προϊόντων μέσα στα καταστήματα της αμερικανικής εταιρείας.

Με τον τρόπο αυτό ο επικεφαλής της Nestle Μαρκ Σνάιντερ θέτει τις πωλήσεις προϊόντων καφέ ως στρατηγική προτεραιότητα στην προσπάθειά του να αυξήσει την κερδοφορία της εταιρείας. Επίσης ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση της στην αγορά απέναντι στην εταιρεία JAB Holdings, η οποία έχει πυροδοτήσει συγχωνεύσεις στον κλάδο με τα ντιλ για τις εταιρείες Douwe Egberts, Peet’s Coffee & Tea και Keurig Green Mountain. Εντονος ανταγωνισμός υπάρχει ακόμη στα προϊόντα του καφέ και από άλλους μεγάλους παίκτες όπως είναι η ιταλική Lavazza η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο.

Η Starbucks, που εδρεύει στο Σιάτλ των ΗΠΑ, είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα ειδών καφέ στον κόσμο και θα χρησιμοποιήσει την αυξημένη ρευστότητα για να προχωρήσει σε επαναγορές μετοχών και να αυξήσει τα κέρδη της. Η αμερικανική εταιρεία εκτιμά πλέον ότι έως το φορολογικό έτος 2020 θα έχει επιστρέψει στους μετόχους της περίπου 20 δισ. δολ. σε μετρητά από επαναγορές μετοχών και μερίσματα.