Με νέα εργοτάξια του μετρό θα βρει η νέα χρονιά την Αθήνα.Τα εργοτάξια σε αυτή τη φάση δεν θα αφορούν τις εργασίες για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 από το Αλσος Βεΐκου  έως το Γουδή αλλά τις προπαρασκευαστικές εργασίες – αρχαιολογικές ανασκαφές, μετατοπίσεις δικτύων και κυκλοφοριακές παρακάμψεις – που χρειάζονται προκειμένου να μην υπάρξουν οι γνωστές για τέτοιου είδους έργα καθυστερήσεις.
Οπως λένε από την Αττικό Μετρό, το αργότερα μέχρι τον Οκτώβριο θα γίνει η δημοπράτηση των προπαρασκευαστικών εργασιών προκειμένου, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, να εγκατασταθεί ένας «προσωρινός εργολάβος» που θα ολοκληρώσει τις λεγόμενες πρόδρομες εργασίες προκειμένου η κατασκευή της νέας γραμμής να γίνει δίχως απρόβλεπτα.
Ο ανάδοχος του κύριου έργου αναμένεται να οριστεί στα τέλη του 2018 – αρχές του 2019, με χρονικό ορίζοντα κατασκευής όλης της γραμμής την οκταετία. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή 14 σταθμών αλλά πλέον θα είναι 15. Από την Αττικό Μετρό έχει αποφασιστεί η κατασκευή ενός νέου σταθμού μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης, όμως μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί όνομα. Οι υπόλοιποι σταθμοί είναι: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή.
Η εκτίμηση από τους ειδικούς της Αττικό Μετρό είναι ότι με την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 θα μετακινούνται καθημερινά πάνω από 300.000 επιβάτες ενώ σε απόσταση 500 μέτρων από τους σταθμούς (δηλαδή στη ζώνη επιρροής του μετρό) θα εξυπηρετούνται καθημερινά πάνω από 290.000 πολίτες. Η προβλεπόμενη επιβατική κίνηση αναμένεται να καλυφθεί με τη λειτουργία 18 αυτόματων συρμών.
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ. Το συνολικό μήκος της γραμμής θα είναι γύρω στα 13 χιλιόμετρα και ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.450.000.000 ευρώ.
Στο διάστημα που θα μεσολαβήσει μέχρι την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών αναμένεται και η ωρίμαση των σχετικών μελετών ώστε να μην υπάρξει καμία αμφισβήτηση στην χρηματοδότηση του έργου, που προβλέπεται από το νέο ΕΣΠΑ 2014 -2020 και το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡ ΑΑ (Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη).
Ο σχεδιασμός προβλέπει το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 να συνδεθεί στον Ευαγγελισμό με τη Γραμμή 3 (προκειμένου να υπάρχει απευθείας σύνδεση του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος με τον Πειραιά).
Με τη Γραμμή 4, το δίκτυο του μετρό της Αθήνας θα έχει 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται άλλα μελλοντικά έργα. Σε αυτά τα έργα, για τα οποία δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμη η χρηματοδότηση και δεν έχουν προχωρήσει οι σχετικές μελέτες, ο μελλοντικός σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή των τμημάτων:
Β (Γουδή – Κηφισιά, μήκους 9,6 χλμ. με 8 σταθμούς).
Γ (Ευαγγελισμός – Ανω Ηλιούπολη, μήκους 3,6 χλμ. με 3 σταθμούς).
Δ (Αλσος Βεΐκου – Περισσός, μήκους 3 χλμ. με 2 σταθμούς).
Ε (Μαρούσι – Λυκόβρυση στο ύψος της Εθνικής, μήκους 4,4 χλμ. με 3 σταθμούς).
«Η υλοποίηση του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του μετρό – του μεγαλύτερου δημόσιου έργου για τα προσεχή χρόνια – προχωράει κανονικά, σύμφωνα με τον προγραμματισμό», επισημαίνει μεταξύ άλλων στα «ΝΕΑ» ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Θεόδωρος Παπαδόπουλος. Οπως λέει, «η τεχνική και οικονομική αξιολόγηση των σχημάτων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στις αρχές του Αυγούστου θα ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους, οπότε και θα κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν την οικονομική και τεχνική προσφορά τους. Στόχος μας είναι εντός του 2018 να έχει επιλεγεί ο ανάδοχος ούτως ώστε οι εργασίες να ξεκινήσουν το αργότερο στις αρχές του 2019».
ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. Στις αρχές Αυγούστου ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Συμμετείχαν τα σχήματα: 1) ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG  «TVS», 2) J+ P ΑΒΑΞ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A, 3) AKTΩΡ ΑΤΕ – ΑΝSΑLDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA, 4) FCC – ARCHIRODON – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.