Στη 1 μ.μ. το αεροσκάφος της Γαλλικής Δημοκρατίας θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Επιβαίνοντες, ο Εμανουέλ Μακρόν και η σύζυγός του Μπριζίτ, με ένα πρόγραμμα ιδιαιτέρως βεβαρημένο. «Η επίσκεψή μου στην Αθήνα, στην Ελλάδα, με την οποία μας συνδέουν προαιώνιοι δεσμοί, είναι μια επίσκεψη στην πηγή της ίδιας της δημοκρατίας και του πολιτισμού που υπήρξαν το τσιμέντο της Ευρώπης και που πρέπει να ξαναγίνουν οι βάσεις του κοινού μέλλοντός μας. Αυτό είναι το κεντρικό νόημα που θέλω να έχει η επίσκεψή μου» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο γάλλος πρόεδρος. Και προσθέτει: «Η επίσκεψή μου, αυτή η επιστροφή της Γαλλίας, είναι ένα μήνυμα εμπιστοσύνης. Οι Ελληνες, που έχουν κάνει τόσες θυσίες, μπορούν επιτέλους να κοιτάζουν το μέλλον με ελπίδα. Η Γαλλία ήταν κοντά στη χώρα σας καθ’ όλη τη διάρκεια της κρίσης».

Στη δημοκρατία οι συμβολισμοί έχουν ιδιαίτερο βάρος. Και ένας από αυτούς είναι η σημερινή επίσκεψη του Εμανουέλ Μακρόν στην Αθήνα, η οποία μπορεί να αποδειχθεί ιστορικής σημασίας, τόσο για τη χώρα μας όσο και για την Ευρώπη. Ο γάλλος πρόεδρος θα απευθύνει στους Ελληνες αλλά και σε όλους τους Ευρωπαίους το μήνυμά του από το βήμα της Πνύκας, ένα αιώνιο σύμβολο της δημοκρατίας. Θα μεταφέρει από τον ιστορικό βράχο το όραμά του για το μέλλον της Ευρώπης, ένα μήνυμα εξόδου από την κρίση, στεκόμενος σε έναν ιστορικό χώρο ενός φίλου κράτους που είδε την οικονομική κρίση να γιγαντώνεται και να απειλεί να το «καταπιεί». Η ομιλία αυτή θυμίζει αναπόφευκτα την ομιλία του γάλλου υπουργού Πολιτισμού Αντρέ Μαλρό, το 1959, από το ίδιο βήμα, κατά τα εγκαίνια του φωτισμού της Ακρόπολης. Ο Μαλρό είχε πει τότε ότι «η Ελλάδα, όπως και η Γαλλία, γιγαντώνεται όταν μπαίνει στη ζωή και στο πνεύμα του καθημερινού ανθρώπου. Στην καρδιά του κάθε πολίτη της Δύσης κρύβεται πάντοτε μια Ελλάδα. Είμαστε παλιά έθνη με μεγάλη πνευματική παράδοση. Αλλά δεν αρκούμαστε στο να οχυρωνόμαστε στο παρελθόν. Ανοίγουμε τον δρόμο για το μέλλον, το οποίο έχει όμως από εμάς και απαιτήσεις. Η ανθρωπότητα βρίσκεται στο κατώφλι της πυρηνικής εποχής και έχει, περισσότερο από ποτέ, ανάγκη να καθοδηγείται από την πνευματικότητα. Παράλληλα, οι νέοι όλου του κόσμου πρέπει να θυμούνται πως, όταν παρέστη η ανάγκη, οι άνθρωποι έθεσαν τις λόγχες τους στην υπηρεσία του πνεύματος για να ανακοπεί η πορεία του Ξέρξη».

Οραμα. Τη στιγμή που οι δημοκρατίες δοκιμάζονται σε όλον τον κόσμο, ο Εμανουέλ Μακρόν έχει βάλει στόχο του να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. Και αποφάσισε να δώσει ο ίδιος το στίγμα της εξόδου της Ελλάδας από την κρίση ακριβώς επειδή έχει το όραμα ενός καλύτερου κόσμου. Για τον ίδιο λόγο έρχεται στην Ελλάδα συνοδευόμενος από τους επικεφαλής 30 κορυφαίων επιχειρήσεων. Αντίθετα με τους προκατόχους του, ο Μακρόν δεν συνοδεύεται από απλούς εκπροσώπους εταιρειών αλλά από προέδρους και γενικούς διευθυντές. Οπως λένε, όλοι θέλουν να βοηθήσουν στην ανάκαμψη της Ελλάδας, όχι αγοράζοντας ελληνικές επιχειρήσεις με στόχο την επαναπώληση στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης, αλλά δίνοντάς τους αξία. Κάποιοι που ανέλαβαν παρόμοιες πρωτοβουλίες στο παρελθόν πλήρωσαν τίμημα γι’ αυτό, καθώς αναγκάστηκαν να φύγουν από την ελληνική αγορά (Crédit Agricole, Société Générale, Carrefour). Ομως, από την έξοδο της χώρας στις χρηματαγορές κι έπειτα, το μήνυμα που δόθηκε στους διεθνείς επενδυτές ήταν πως η Ελλάδα είναι και πάλι έτοιμη να τους υποδεχθεί. Ηδη, η εταιρεία CMA CGM από τη Μασσαλία, σε κοινοπραξία με μια γερμανική εταιρεία, απέκτησε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η Total θα ανοίξει και πάλι γραφεία στην Αθήνα και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Και τέλος, η Δημόσια Τράπεζα Επενδύσεων έρχεται με στόχο να βοηθήσει την Ελλάδα να αναπτύξει το ίδιο μοντέλο που δημιούργησε στη Γαλλία και να συνδράμει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναζητήσουν νέες αγορές.

Τείχος… Το Παρίσι δεν έχει καμία διάθεση να αφήσει το πεδίο ελεύθερο σε μη ευρωπαίους επενδυτές, και ειδικά στους Κινέζους, οι οποίοι το 2016 απέκτησαν το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο της χώρας, σε συνεργασία με την COSCO. Με αυτόν τον στόχο, ο Μακρόν είναι έτοιμος να κινητοποιήσει όλους τους μεγάλους γάλλους επενδυτές.

Patrick Pouyanne (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Total)

«Περιμένουμε την ελληνική Βουλή για να αρχίσουμε τις γεωτρήσεις»

Το ενδιαφέρον της Total για την εξερεύνηση του υποθαλάσσιου χώρου νοτίως της Κρήτης εκφράζει σήμερα, με τη συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» ο Patrick Pouyanné, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Ο ίδιος θεωρεί ότι η οικονομία της Ελλάδας «έχει πλέον πολλές δυνατότητες ανάκαμψης και την ευκαιρία να επιτύχει σχετικά καλούς ρυθμούς ανάπτυξης στο άμεσο μέλλον».

Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα διανύει μια περίοδο οικονομικής και δημοσιονομικής κρίσης χωρίς προηγούμενο.

Πιστεύετε πως είναι πλέον μια χώρα που παρουσιάζει επιχειρηματικές ευκαιρίες;

Είναι η δεύτερη φορά μέσα στο 2017 που έρχομαι στην Ελλάδα. Την προηγούμενη φορά, τον Μάιο που μας πέρασε, ήρθα στο πλαίσιο μιας ομάδας επικεφαλής ευρωπαϊκών βιομηχανιών, που ονομάζεται European Round Table of Industrialists, και είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με τον έλληνα Πρωθυπουργό κ. Τσίπρα. Πράγματι, η Ελλάδα και οι Ελληνες ζουν εξαιρετικά δύσκολες στιγμές τα τελευταία χρόνια, νομίζω όμως πως η οικονομία της χώρας έχει πλέον πολλές δυνατότητες ανάκαμψης και την ευκαιρία να επιτύχει σχετικά καλούς ρυθμούς ανάπτυξης στο άμεσο μέλλον.
Η Total είναι ήδη παρούσα στην Κύπρο, όπου από τις 16 Ιουλίου έχει αρχίσει γεωτρήσεις στο Οικόπεδο 11, θα ανοίξει όμως τώρα γραφεία και στην Αθήνα. Πιστεύετε πως ο ελληνικός υποθαλάσσιος χώρος είναι το ίδιο υποσχόμενος με αυτόν της Κύπρου;

Πράγματι, μας ενδιαφέρει να εξερευνήσουμε τον υποθαλάσσιο χώρο της Μεσογείου. Τα τελευταία χρόνια έχουν ανακαλυφθεί πολύ σημαντικά κοιτάσματα φυσικού αερίου στην περιοχή αυτή, αρχικά στο Ισραήλ και στη συνέχεια στην Αίγυπτο. Αυτήν τη στιγμή κάνουμε την πρώτη μας γεώτρηση στην Κύπρο, ενώ ήδη από τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους έχουμε υπογράψει συμβόλαιο για το ελληνικό Οικόπεδο 2 με τις εταιρείες Ελληνικά Πετρέλαια και Edison. Αναμένουμε την κύρωση της συμφωνίας από το ελληνικό Κοινοβούλιο έως το τέλος του έτους, ώστε να ξεκινήσουμε τις εργασίες. Παράλληλα, σε κοινοπραξία με την ExxonMobil και τα Ελληνικά Πετρέλαια, έχουμε ήδη εκφράσει στην ελληνική κυβέρνηση το ενδιαφέρον μας για εξερεύνηση του υποθαλάσσιου χώρου νοτίως της Κρήτης. Συνεπώς, ναι, μας ενδιαφέρουν οι δυνατότητες που προσφέρει ο παράκτιος χώρος της Ελλάδας.
Υπάρχουν άλλοι τομείς που σας ενδιαφέρουν στη χώρα μας;

Στην Ελλάδα έχουμε παρουσία από το 1984 μέσω της Total Hellas, της θυγατρικής μας που δραστηριοποιείται στον τομέα διανομής πετρελαϊκών προϊόντων. Διοχετεύουμε λιπαντικά για μηχανές εργοστασίου, για μηχανές αυτοκινήτων και βεβαίως για πλοία, που είναι μια πολύ σημαντική αγορά καθώς η ελληνική ναυτιλία είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο. Είμαστε μέσα στους τρεις μεγαλύτερους διανομείς λιπαντικών για τη ναυτιλία παγκοσμίως και για πολλά χρόνια παρόντες στα καύσιμα πλοίων, έναν τομέα όπου έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο.

Nicolas Dufourq (γενικός διευθυντής της δημόσιας τράπεζας επενδύσεων Bpifrance)

«Εχουμε το κλειδί για την ανάπτυξη»

Tεχνογνωσία στην ελληνική κυβέρνηση για την υπό σύσταση δημόσια τράπεζα επενδύσεων προτίθεται να μεταφέρει η γαλλική τράπεζα επενδύσεων Bpifrance. Οπως λέει στα «ΝΕΑ» ο Nicolas Dufourq, γενικός διευθυντής της Bpifrance, που συνοδεύει τον γάλλο πρόεδρο στην επίσκεψή του στην Αθήνα, «το κλειδί για την ανάπτυξη είναι η πεισματική στοχοθεσία».
Πώς εξηγείτε την επιτυχία της επενδυτικής τράπεζας Bpifrance;

Το 2012 η Γαλλία αποφάσισε τη δημιουργία μιας επενδυτικής τράπεζας που να βρίσκεται στην υπηρεσία των επιχειρηματιών της χώρας, την BPI. Από τότε, η δημόσια αυτή τράπεζα επενδύσεων έχει συνεισφέρει στη χρηματοδότηση 200 επενδυτικών προγραμμάτων στη Γαλλία, προσφέροντας πίστωση, ίδια κεφάλαια και επιχορηγήσεις. Τα ποσά που έχουν επενδυθεί είναι πολύ σημαντικά, το κεντρικό ζήτημα όμως δεν βρίσκεται εκεί. Ο κύριος στόχος μας ήταν να νιώσουν οι επιχειρήσεις ότι βρισκόμαστε δίπλα τους και να τους εμφυσήσουμε αυτοπεποίθηση, εν μέσω ενός γενικότερου εύθραυστου οικονομικού περιβάλλοντος, το οποίο επικρατούσε. Θέλαμε να τις εμψυχώσουμε ώστε να θέτουν υψηλούς στόχους και να τολμούν να ξανοίγονται χωρίς τους δισταγμούς και τους φόβους που είχαν δημιουργήσει οι δικές μας αποτυχίες κατά τα χρόνια της κρίσης. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήσαμε ένα κοινωνικό δίκτυο επιχειρηματιών, απενοχοποιήσαμε την παρακινδυνευμένη, αν θέλετε, επιχειρηματικότητα που θέτει υψηλούς στόχους και ενδυναμώσαμε όσους είχαν τη φιλοδοξία να γίνουν οι πρωτοπόροι μιας νέας Γαλλίας. Εκμεταλλευτήκαμε το αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας του λαού μας και δημιουργήσαμε τη FrenchTech, ένα δίκτυο που περιλαμβάνει όλους τους εμπλεκομένους στον τομέα των start-ups, φέρνοντας με τον τρόπο αυτό στην επιφάνεια τον εξαιρετικό πλούτο που διαθέτει το εθνικό μας επιχειρηματικό οικοσύστημα. Tο μοντέλο αυτό θα το αναπαραγάγουμε και στον τομέα της βιομηχανίας με το FrenchFab. Στις 12 Οκτωβρίου, μάλιστα, 30.000 επιχειρηματίες θα συναντηθούμε στο γήπεδο Βercy για να γιορτάσουμε αυτό το γεγονός.
Η Ελλάδα θέλει να δημιουργήσει μία δημόσια τράπεζα για τις επενδύσεις. Τι συμβουλή θα θέλατε να δώσετε στην ελληνική κυβέρνηση;

Στόχος μας είναι να μεταφέρουμε αυτήν την τεχνογνωσία μας και στην ελληνική κυβέρνηση. Η συμβουλή μου στην ελληνική κυβέρνηση θα ήταν η δημιουργία ενός δικτύου σημείων όπου ο πελάτης θα έχει άμεση πρόσβαση και όπου σε μία θυρίδα θα προσφέρονται όλες οι υπηρεσίες. Δεν είναι δυνατόν να επιτύχεις σε τέτοιους τομείς εάν δεν έχεις γεωγραφική παρουσία εκεί όπου σε χρειάζεται ο πελάτης και αν δεν έχεις προσωπική σχέση μαζί του.
Η Ελλάδα φαίνεται πως σταδιακά βγαίνει από την κρίση. Πιστεύετε ότι οι επενδύσεις είναι το κλειδί για την ανάπτυξη;

Το κλειδί για την ανάπτυξη είναι η πεισματική στοχοθεσία, η οποία επιφέρει αποτελέσματα μέσω της αυτοπεποίθησης. Η χρηματοδότηση, οι επενδύσεις κ.λπ. δεν είναι άλλο από παρακολουθηματικά στοιχεία ενός θετικού οράματος για το μέλλον και της επιθυμίας να επιτύχεις χωρίς να φοβάσαι τα εμπόδια. Η ψυχολογία είναι το 50% του προβλήματος.

JEAN-LOUIS CHAUSSADE (CEO της SUEZ)

«Δεσμευόμαστε για τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων»

Σήμερα κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τη σημασία που έχουν οι υδάτινοι πόροι σε όλους τους τομείς της ζωής και της οικονομίας. Σε περιοχές όπως εδώ στην Ελλάδα, στην Καλιφόρνια ή στη Μέση Ανατολή οι διαθέσιμοι πόροι μειώνονται διαρκώς. Σε άλλες, όπως είναι το Τέξας, η Βομβάη και η Σιέρα Λεόνε, οι βροχές γίνονται πλέον καταρρακτώδεις και προκαλούν φονικές πλημμύρες. Παντού, δε, οι υδάτινοι πόροι απειλούνται με μόλυνση από διάφορους παράγοντες, παρά τη ζωτική τους σημασία.

Η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι ένας από τους παράγοντες που προκαλούν τα παραπάνω, πλήττοντας την ισορροπία της φύσης και προκαλώντας φαινόμενα που παλαιότερα θα χαρακτηρίζαμε εξαίρεση. Με τη Συμφωνία των Παρισίων που υπεγράφη το 2015 κατά τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP21, τα κράτη της υφηλίου δεσμεύτηκαν να λάβουν μέτρα ώστε να ανακοπεί η υπερθέρμανση του πλανήτη και να μπορέσουν οι κοινωνίες μας να προσαρμοστούν στις ήδη συντελούμενες αλλαγές. Η Ευρωπαϊκή Ενωση και τα κράτη που την απαρτίζουν βρέθηκαν στην αιχμή της πρωτοβουλίας αυτής, όπως για παράδειγμα αποδεικνύει η προσφάτως υιοθετηθείσα νομοθεσία που προωθεί τη λεγόμενη κυκλική οικονομία.

Η ευθύνη ενός ομίλου,όπως ο όμιλος SUEZ, καλύπτει τόσο την προστασία των πόρων όσο και την παροχή καινοτόμων λύσεων στις τοπικές κοινότητες και τη βιομηχανία. Οι λύσεις αυτές αποσκοπούν στην εξασφάλιση επαρκούς ποσότητας και ποιότητας υδάτων, αλλά και στο να δοθεί νέα ζωή στα λύματα, χάρη στην αξιοποίηση και την ανακύκλωσή τους. Για παράδειγμα, επαναχρησιμοποιούμε περίπου 900 κυβικά μέτρα χρησιμοποιημένων υδάτων, έπειτα από επεξεργασία, με τα οποία είτε επανεμπλουτίζουμε τον υδροφόρο ορίζοντα είτε ποτίζουμε καλλιέργειες είτε τροφοδοτούμε εργοστάσια προς χρήση κατά τις διαδικασίες βιομηχανικής παραγωγής.

Το νερό αποτελεί δημόσιο αγαθό αλλά και θεμελιώδες δικαίωμα, αναγνωρισμένο από τα Ηνωμένα Εθνη από το 2010. Επομένως, έχουμε συλλογικό καθήκον να το προστατεύσουμε. Αυτό απαιτεί τη συνεργασία και τον διάλογο με τα ενδιαφερόμενα μέρη, με στόχο τη δημιουργία νέων μοντέλων διαχείρισης, αλλά επιτυγχάνεται και μέσω της διάδοσης και της ανταλλαγής τεχνογνωσίας.

Το ότι οι Αρχές πολλών χωρών, όπως είναι η Γαλλία, η Ισπανία, η Κολομβία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ινδία και η Κίνα, μας εμπιστεύονται οφείλεται στο γεγονός ότι οι τοπικές κοινωνίες, οι βιομηχανίες και οι εκάστοτε χρήστες εν γένει αναγνωρίζουν την εμπειρία μας και την ικανότητά μας να βρίσκουμε λύσεις προσαρμοσμένες στα προβλήματά τους για μια βιώσιμη διατήρηση των διαθέσιμων πόρων. Το ίδιο ισχύει επίσης για τους τομείς διαχείρισης αποβλήτων, που μπορούν να μετατραπούν σε ενέργεια ή σε νέες δευτερογενείς πρώτες ύλες.

Η Ελλάδα, μια χώρα στην οποία δραστηριοποιούμαστε από το 2001 μέσω της εταιρείας διαχείρισης νερού της Θεσσαλονίκης, αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα μείωσης των υδάτινων πόρων της. Ταυτόχρονα, όμως, διαθέτει και όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για τη δημιουργία ενός βιώσιμου μοντέλου κυκλικής οικονομίας. Η SUEZ είναι έτοιμη να τη συνοδεύσει σε αυτήν την προσπάθεια!

Ο Nicolas Notebaert μιλάει για την παρουσία του ομίλου VINCI στη χώρα μας

«30 χρόνια δυναμικής παρουσίας στην Ελλάδα»

Οι δραστηριότητες στην Ελλάδα του γαλλικού ομίλου της VINCI, ο οποίος κατέχει ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο στις παραχωρήσεις και τις κατασκευές, άρχισαν με την κατασκευή των δύο πρώτων γραμμών του μετρό της Αθήνας πριν από σχεδόν 30 χρόνια. Ο δε κατασκευαστικός κλάδος του ομίλου συμμετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία που άρχισε πρόσφατα για την κατασκευή της νέα γραμμής 4 του μετρό.

Στην πορεία αυτή των 30 χρόνων ορόσημο αποτελεί η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για τη γέφυρα Ρίου –Αντιρρίου το 1996 με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου το 2004, παραμονές της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.

Τα δύο αυτά πρώτα έργα, του μετρό και της γέφυρας, απαιτούσαν ιδιαίτερη τεχνογνωσία. Η μεταφορά της τεχνογνωσίας έγινε με τον καλύτερο τρόπο: το ελληνικό Δημόσιο εμπιστεύτηκε τον γαλλικό όμιλο, ο οποίος με τη σειρά του εμπιστεύτηκε το υψηλής κατάρτισης ελληνικό ανθρώπινο δυναμικό και τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Ο συνδυασμός αυτός είναι και το μυστικό της επιτυχίας. Η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης αποτελεί σήμερα ένα τεχνολογικό μνημείο της σύγχρονης Ελλάδας και σημείο αναφοράς για την επιστημονική κοινότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Μερικά χρόνια αργότερα η εταιρεία συμμετείχε σε δύο κοινοπραξίες ξένων και ελληνικών εταιρειών που ανέλαβαν την υλοποίηση, με συμβάσεις παραχώρησης, των έργων του αυτοκινητοδρόμου της Ολυμπίας Οδού, όπου η VINCI Concessions είναι leader, και του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου. Τα έργα αυτά, τα οποία υλοποιήθηκαν εν μέσω της οικονομικής κρίσης, που είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της κυκλοφορίας σε σχέση με τις προβλέψεις των χρηματοοικονομικών μοντέλων των συμβάσεων παραχώρησης, συνέβαλαν στην ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Εχοντας δε ως αρχή μας να ενεργούμε ως υπεύθυνος επενδυτής στον οποίο το Δημόσιο έχει μέσω των συμβάσεων παραχώρησης αναθέσει την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, προτεραιότητά μας, όπως αποδείξαμε, είναι η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και η εξεύρεση βέλτιστων καινοτόμων λύσεων σε σύνθετα τεχνικά αλλά και χρηματοοικονομικά ζητήματα, επιδιώκοντας τη μακροχρόνια και βιώσιμη επιτυχία του έργου προς όφελος των χρηστών και ευρύτερα της κοινωνίας. Με πτώση της κυκλοφορίας έως και 40% (2012), το μοντέλο της κατασκευής υποδομών και παραγωγής δημόσιου πλούτου μέσω των παραχωρήσεων απέδειξε ότι είναι βιώσιμο, συντελεί στην οικονομική ανάπτυξη, ενώ κράτησε τον κατασκευαστικό κλάδο ζωντανό στα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης.

Τα έργα αυτά αποτελούν απόδειξη της σημασίας που έχει η Ελλάδα για τη VINCI, ενώ επιβεβαιώνουν έμπρακτα ότι οι γαλλικές εταιρείες μέσω της τεχνογνωσίας, της εμπειρίας και της δυνατότητας χρηματοδότησης, συμβάλλουν με τις επενδύσεις τους στην Ελλάδα στην οικονομική ανάπτυξη. Σε ό,τι μας αφορά δε, επισημαίνουμε το γεγονός ότι το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού μας στην χώρα είναι Ελληνες.

Η επίσκεψη του γάλλου προέδρου στην Ελλάδα είναι ευκαιρία να υπενθυμίσουμε αυτό το μήνυμα και το έντονο ενδιαφέρον μας για την ενίσχυση της παρουσίας μας στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζουμε μεταξύ άλλων τη συμμετοχή μας σε νέα έργα παραχώρησης και τη δυνατότητα και προοπτική χρηματοδότησης από ιδιώτες της ολοκλήρωσης των οδικών αξόνων. Επίσης η VINCI Highways έχει εκφράσει προκαταρκτικό ενδιαφέρον για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, έχοντας ως βασική αρχή ότι τυχόν συμμετοχή μας θα πρέπει να συμβάλει στην παροχή υψηλού επίπεδου υπηρεσιών για τη λειτουργία και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου προς όφελος ιδίως των χρηστών και των τοπικών κοινωνιών. Η προσέγγιση αυτή στηρίζεται και αντανακλά ουσιαστικά τη βασική αρχή και την αξία της εταιρείας μας:«Πραγματικές επιτυχίες είναι αυτές που μοιράζεσαι» (Παναγιώτης Παπανικόλας).