Σε νέο πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης αναδεικνύει η ΝΔ την Παιδεία και ειδικά το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Κώστα Γαβρόγλου για τα πανεπιστήμια, το οποίο η αντιπολίτευση χαρακτηρίζει «αντιμεταρρύθμιση».

Η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη να αναλάβει ο ίδιος το βάρος της αντιπαράθεσης με χθεσινές δηλώσεις του με τις οποίες υπερασπίστηκε τον νόμο της Αννας Διαμαντοπούλου που καταργεί οριστικά πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ υποδηλώνει την πρόθεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εστιάσει την κριτική της σε θέματα καθημερινότητας. Και μάλιστα σε ένα πεδίο όπως τα πανεπιστήμια όπου μέχρι πρότινος θεωρούνταν προνομιακό για την Αριστερά παρά την πρωτοκαθεδρία που διατηρεί η φοιτητική παράταξη ΔΑΠ εδώ και δεκαετίες. Ομως, μετά τις συνεχείς παρεμβάσεις της κυβέρνησης στη λειτουργία των ιδρυμάτων, στη ΝΔ εκτιμούν ότι το κλίμα έχει πλέον γυρίσει και η ακαδημαϊκή κοινότητα επιθυμεί σταθερότητα και προσανατολισμό στις σπουδές, κάτι που δε μπορούν να εγγυηθούν οι αλλαγές που προωθεί ο υπουργός Παιδείας.

ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ. Ηδη, η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας σε χθεσινό της ψήφισμα εκτίμησε ότι αν ψηφιστούν οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα έχουν ως συνέπεια «την αδυναμία λειτουργίας επιτυχημένων μεταπτυχιακών, την εξαφάνιση των ποιοτικών μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα, την εκροή πολύτιμου συναλλάγματος προς όφελος των ανταγωνιστικών προγραμμάτων άλλων χωρών και τον πολλαπλασιασμό «μεταπτυχιακών» αμφιβόλου ποιότητας από διάφορα ιδιωτικά «κολέγια» και παραρτήματα τύπου franchise στην Ελλάδα». Παράλληλα, φοιτητές ξεκίνησαν κατάληψη στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ζητώντας να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο ενώ αντιδράσεις εκφράζονται και από προέδρους ΤΕΙ, πρυτάνεις και πανεπιστημιακούς διαφόρων ιδρυμάτων.

ΤΟ ΒΑΡΥ ΤΙΜΗΜΑ. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε χθες το στίγμα της αντιπαράθεσης, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο Γαβρόγλου «μεγάλο βήμα προς τα πίσω σε μια περίοδο που η χώρα έχει ανάγκη να προχωρήσει μπροστά όσο γίνεται πιο γρήγορα». Ο πρόεδρος της ΝΔ υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο πλήττει ευθέως το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων, ενισχύει τον συγκεντρωτισμό και τη γραφειοκρατία, καταργεί θεσμούς που συνέβαλαν στη λογοδοσία και τη διαφάνεια, υποβαθμίζει τα μεταπτυχιακά προγράμματα, αφαιρεί το κίνητρο διδασκαλίας, ενισχύει τον κομματισμό στα πανεπιστήμια με τη συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα διοίκησης και τις αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτανικών Αρχών, ενώ ξαναφέρνει μια παρωχημένη και επικίνδυνη αντίληψη για το ακαδημαϊκό άσυλο που εξυπηρετεί όσους θέλουν να μετατρέψουν τα πανεπιστήμια σε χώρους ανομίας.

«Η Παιδεία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο. Είναι χώρος που προσφέρεται για σύνθεση και συναινέσεις. Αντ’ αυτού, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επιδιώκει τη διαίρεση, τον διχασμό και τελικά την οπισθοδρόμηση. Είναι κάτι που οφείλεται σε ιδεοληψία, αλλά και σε μια κοντόφθαλμη πολιτική στρατηγική. Μια στρατηγική χωρίς ορίζοντα» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Θα ενημερώσουμε τους πολίτες για τον λάθος δρόμο στον οποίο πάει να βάλει η κυβέρνηση τα ελληνικά πανεπιστήμια. Παράλληλα, θα παρουσιάσουμε τις δικές μας προτάσεις. Ξέρουμε και τι πρέπει να γίνει και πώς θα το κάνουμε πραγματικότητα. Τα πανεπιστήμια αποτελούν εφαλτήριο για τους νέους. Δεν θα επιτρέψουμε στον ΣΥΡΙΖΑ να τα παγιδεύσει σε αδιέξοδο», πρόσθεσε.

Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. Ο Κώστας Γαβρόγλου πάντως εμμένει στο νομοσχέδιο και απάντησε ότι λυπάται που ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να δώσει έναν λάθος αγώνα σε ένα λάθος γήπεδο. Υποστήριξε ότι οι δηλώσεις του αρχηγού της ΝΔ «αποκαλύπτουν την ευθεία ιδεολογική ταύτισή του –και συνεννόηση άραγε; –με τους θεσμούς. Γιατί ακριβώς τα ίδια ακούγαμε και αντιμετωπίσαμε στην διαπραγμάτευσή μας με τους θεσμούς. Τουλάχιστον αυτούς τους πείσαμε. Είναι δυνατόν να υπερασπίζεται έναν νόμο που ήταν προϊόν κομματικών μαγειρεμάτων και στην πράξη όχι μόνο απέτυχε, αλλά όλοι θυμόμαστε ότι ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στην πανεπιστημιακή κοινότητα; Δεν με εκπλήσσει η αντίδραση του κ. Μητσοτάκη, αφού δημοσίως έχει αποκαλέσει «πελάτες» μαθητές και φοιτητές, αποκαλύπτοντας το στυγνό νεοφιλελεύθερο πρότυπο για την εκπαίδευση».