Ο στόχος διπλός: Από τη μία η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την προστασία του περιβάλλοντος. Από την άλλη, η μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας. Γι’ αυτό λοιπόν τοΙνστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε συνεργασία με τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αποφάσισαν να αναλάβουν δράση, με την καμπάνια «Νοιαζόμαστε σήμερα, ζούμε καλύτερα αύριο».

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ συνολικά στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται 4.3 δις πλαστικές σακούλες ετησίως με μόλις το 1% να ανακυκλώνεται. Υπενθυμίζεται ότι ο ευρωπαϊκό μέσος όρος της κατά κεφαλήν χρήση πλαστικής σακούλας είναι 175 ετησίως. Η χώρα μας διεκδικεί την πρωτιά, αφού κάθε χρόνο ο μέσος Έλληνας χρησιμοποιεί 363 πλαστικές σακούλες.

Κι ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό, βάσει των στοιχείων της έρευνας, είναι και το γεγονός ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα παίρνουν από το σούπερ μάρκετκατά μέσο όρο τέσσερις πλαστικές σακούλες, τις οποίες, όμως, γεμίζει κατά 50% της χωρητικότητας και αντοχής τους. Οχτώ στους 10 δε, τις ξαναχρησιμοποιεί για τα σκουπίδια τους.

Πάντως, η χώρα μας εμφανίζεται εκπρόθεσμη στη συμμόρφωση στην κοινοτική οδηγία για τις πλαστικές σακούλες. Όταν, ωστόσο, η Ελλάδα εναρμονιστείοι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ – μεταξύ αυτών και οι τέσσερις που ανέλαβαν την πρωτοβουλία (Σκλαβενίτης, Μασούτης, Βασιλόπουλος και My Market) θα είναι υποχρεωμένες να χρεώνουν στους καταναλωτές τη χρήση της πλαστικής σακούλας, από 5 έως 10 λεπτά/σακούλα.