Παραμένει ένας αρκετά δημοφιλής τρόπος επένδυσης. Αυτό δείχνουν οι αριθμοί αφού μόνο μέσω του franchising την τριετία 2013-2016 οι Ελληνες επένδυσαν σε επώνυμες αλυσίδες συνολικά 90 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας περίπου 700 νέες επιχειρήσεις, με την εστίαση και τα τρόφιμα και συνεχίζουν να αποτελούν την πρώτη προτίμηση των επενδυτών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τομέας της εστίασης – τροφίμων συνεχίζει να αποτελεί τον βασικό στόχο των επενδυτών, με το 34,21% να επιλέγει να δημιουργήσει επιχείρηση στον συγκεκριμένο κλάδο. Ακολουθούν οι τομείς της παροχής υπηρεσιών με ποσοστό 20,18%, υγείας – ομορφιάς με 13,6%, ένδυσης – υπόδησης – αξεσουάρ με 8,77%, οικιακού εξοπλισμού με 2,19% και εκπαίδευσης – επιμόρφωσης με 3,51%.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία ΚΕΜ στο πλαίσιο της 18ης Διεθνούς Εκθεσης ΚΕΜ Franchise. Οι 8 στους 10 συμμετέχοντες στην έρευνα (77,23%) δηλώνουν ότι η επενδυτική δυνατότητα ή η πρόθεση της επένδυσης είναι έως 100.000 ευρώ. Το 13,86% είναι διατεθειμένο να επενδύσει έως 200.000 ευρώ, το 3,96% μεταξύ 201.000 ευρώ και 300.000 ευρώ, ενώ το 4,95% εμφανίζει επενδυτική δυνατότητα άνω των 301.000 ευρώ.

Αν και το 65% των υποψήφιων επενδυτών εκδήλωσε ενδιαφέρον για ένταξη στον θεσμό της δικαιόχρησης (franchise) ως δικαιοδόχος (franchisee), σημαντικό ποσοστό, περίπου το 1/5 του συνόλου, δηλώνει την πρόθεσή του να λειτουργήσει ως master franchisor, εισάγοντας στην Ελλάδα κάποιο concept του εξωτερικού. Ωστόσο, ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 13,21% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να αναπτύξει με τη μέθοδο του franchise το δικό του concept, δηλαδή να γίνει franchisor.
Στις επιμέρους κατηγορίες στην εστίαση το 66,67% ενδιαφέρεται ως franchisee, το 20,51% ως franchisor και το 12,82% ως master franchisor, στην εκπαίδευση – επιμόρφωση» η συντριπτική πλειοψηφία (83,33%) θα ήθελε να γίνει μέλος μιας ήδη υπάρχουσας αλυσίδας, ενώ το 16,67% να αναπτύξει μια δικιά του. Την επένδυση στον οικιακό εξοπλισμό φαίνεται να επιλέγουν οι ερωτώμενοι θέλοντας να ενταχθούν στον θεσμό είτε ως franchisees (37,5%), είτε ως franchisors (25%), ενώ σημαντικό ποσοστό (37,5%) θα ήθελε να αναπτύξει ένα διεθνές concept αυτής της κατηγορίας. Σύμφωνα με την έρευνα, σημαντικός παράγοντας που δίνει ώθηση στις επιχειρήσεις franchise είναι το γεγονός ότι μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ μέσω της δράσης «Αναβάθμιση εταιρειών franchising».

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομίας, στην Ελλάδα το 2015 δραστηριοποιούνταν 479 αλυσίδες franchising με 17.098 εγκαταστάσεις – καταστήματα και περισσότερους από 100.000 εργαζομένους σε διαφορετικούς οικονομικούς κλάδους με έμφαση στο εμπόριο τροφίμων και την παροχή υπηρεσιών οργανωμένης εστίασης.