Η έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ενωση θα μπορούσε να κοστίσει στη βρετανική διαφημιστική αγορά 70 εκατομμύρια στερλίνες σε ετήσια βάση –συνολικά 1 δισεκατομμύριο στερλίνες μέχρι το 2030 –σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Zenith. Αυτή η ζημιά θα προκληθεί από τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας σε μακροπρόθεσμη βάση και όχι από την άμεση αντίδραση των διαφημιζομένων σε πιθανό αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος που θα οδηγεί τη χώρα στην έξοδο από την ΕΕ.

Το υπουργείο Οικονομικών της Βρετανίας αποτίμησε τις πιθανές επιπτώσεις για τη βρετανική οικονομία στην περίπτωση του Brexit. Διαπίστωσε ότι σε όλα τα σενάρια μετά το Brexit το ΑΕΠ της Βρετανίας θα είναι κατά 6,2% χαμηλότερο. Κι άλλα θεσμικά όργανα έχουν δημοσιεύσει τις δικές τους προβλέψεις. Οι περισσότερες είναι παρόμοιες και σχεδόν όλες προβλέπουν αρνητικό πρόσημο. Με βάση τις προβλέψεις του βρετανικού υπουργείου Οικονομικών, η διαφημιστική εταιρεία εκτιμά ότι σε τρέχουσες τιμές το Brexit θα κόστιζε στη διαφημιστική βιομηχανία 1 δισ. στερλίνες στην ανάπτυξη της διαφημιστικής αγοράς κατά την επόμενη δεκαπενταετία.

Σύμφωνα με τη Zenith υπάρχει μια σαφής σχέση μεταξύ της οικονομικής ανάπτυξης και των αποτελεσμάτων του διαφημιστικού τομέα. Η αναπτυξιακή πορεία μιας οικονομίας οδηγεί σε περισσότερα προϊόντα από τους υπάρχοντες διαφημιζομένους και περισσότερα νέα προϊόντα από τις νεοφυείς εταιρείες, τα οποία με τη σειρά τους διατίθενται στην καταναλωτική αγορά. Κατά τα τελευταία 35 χρόνια, η διαφημιστική αγορά στη Βρετανία εμφάνιζε κατά μέσο όρο ανάπτυξη της τάξης του 1,1% για κάθε αύξηση κατά 1% του ΑΕΠ. Η μειωμένη οικονομική ανάπτυξη που θα προκύψει από το Brexit θα μειώσει την ανάπτυξη της διαφημιστικής αγοράς της Βρετανίας σε μακροπρόθεσμη βάση.

Ωστόσο, οι συνέπειες της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ενωση δεν θα γίνουν αισθητές για τουλάχιστον αρκετούς μήνες μετά το δημοψήφισμα. Η Zenith πραγματοποίησε μια έρευνα μεταξύ των μεγάλων διαφημιζομένων της Βρετανίας και της Ευρώπης, ρωτώντας τους εάν η επιλογή του Brexit θα τους οδηγούσε να αναθεωρήσουν τους προϋπολογισμούς. Ολοι οι διαφημιζόμενοι απάντησαν ότι δεν θα άλλαζαν τους προϋπολογισμούς τους, υπό το πρίσμα ενός πιθανού Brexit, και κανένας από αυτούς δεν έχει σχεδιάσει να προβεί σε άμεσες αλλαγές στην περίπτωση που οι Βρετανοί αποφασίσουν να εγκαταλείψουν την Ευρωπαϊκή Ενωση. Τούτο υποδηλώνει ότι το Brexit δεν θα έχει άμεση επίδραση στη διαφημιστική αγορά της Βρετανίας. Προφανώς, όπως γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις, οι προϋπολογισμοί στη διαφήμιση θα συμβαδίσουν με την πορεία της οικονομίας.