Η Opel πλασάρει στην αγορά και τη στέισον εκδοχή του νέου Astra. Το οδηγήσαμε στην Πορτογαλία και διαπιστώσαμε ότι τόσο οι χώροι όσο και οι επιδόσεις του νέου ντίζελ 1.6 BiTurbo με 160 ίππους, φθάνουν και περισσεύουν.

Είναι ο μεγάλος αδελφός του Astra. Το νέο Astra Sports Tourer εμπλουτίζει τη γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου της Opel με μια έκδοση που, όπως μας ανέφεραν οι υπεύθυνοι της φίρμας στην πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Πόρτο της Πορτογαλίας είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, ελαφρύτερο και πιο ευρύχωρο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Στα συγκεκριμένα μοντέλα, που αποτελούν προέκταση των βασικών εκδόσεων, η προσοχή σου εστιάζεται στα νούμερα που αντικατοπτρίζουν την άνεση. Έτσι, στη γλώσσα των αριθμών, η νέα γενιά του νέου στέισον αναφέρει ότι έχει μήκος 4,7 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,51 μέτρα. Ο οδηγός απολαμβάνει – σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο – +26 χιλιοστά στον περιοχή της κεφαλής, και οι πίσω επιβάτες +28 χιλιοστά περισσότερο χώρο στην περιοχή των ποδιών.

Επιπλέον, μπορεί τώρα να μεταφέρει φορτία έως 1.630 λίτρα χάρη στην αποδοτική διάταξη χώρων του με τον χώρο αποσκευών να είναι – χωρίς καμία παρέμβαση στα καθίσματα στα 570 λίτρα ( έχει υπολογιστεί και ο χώρος κάτω από πάτωμα όπου υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικών. Στην πρώτη μας επαφή με το οικογενειακών διαστάσεων Astra η προσοχή μας εστιάστηκε στην εργονομία του εσωτερικού. Εδώ, ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν νέα καθίσματα τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν σε 18 διαφορετικές θέσεις. Οι δε χώροι για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων περιλαμβάνουν από θήκες για τσιγάρα, κλειδιά, κτλ. μέχρι ντουλαπάκια τα οποία θα κρύψουν αρκετά ευμεγέθη αντικείμενα.

Για 300 και πλέον χιλιόμετρα οδηγήσαμε το νέο Astra Sports Tourer με σύμμαχο το νέο υπερτροδοφοτούμενο 1.6 λίτρων κινητήρα με δύο υπερσυμπιεστές. Ο 1.6 BiTurbo CDTI κινεί χωρίς ιδιαίτερο κόπο – χάρη στους 160 ίππους – το συμπαγές στέσιον, πάντα με αρωγό τα 350 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Το Astra Sports Tourer με 1.6-liter BiTurbo κάτω από το καπό χρειάζεται μόνο 8,1 δεύτερα για να επιταχύνει από 80 στα 120 χλμ/ώρα. Με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και το Start/Stop συν τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης χρειάζεται μόνο 4,1 λίτρα/100χλμ – εμείς καταφέραμε να κινηθούμε σε πιο σπορ ρυθμούς και να δούμε μια μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100χλμ.

Στην ελληνική αγορά, που είναι ήδη διαθέσιμο θα προσφέρεται με τον μοναδικό βενζινοκινητήρα ο 1.0 Turbo με ισχύ 105 ίππους. Η δημοφιλής γκάμα των ντίζελ θα έχει τρεις εκδόσεις: 1.6 CDTi με 110 ή 136 ίππους και τον 1.6-liter BiTurbo με 160 ίππους.Στον εξοπλισμό του υπάρχει η εμπρός κάμερας Opel Eye, το Traffic Sign Assist (Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης) που αποκτά τώρα Lane Keep assist (Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης), το Forward Collision Alert (Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης) και το Collision Imminent Braking (Φρενάρισμα λόγω Επικείμενης Σύγκρουσης). Επίσης, διαθέτει μια νέα καινοτομία όπου η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών μπορεί να ανοίξει με μια ελαφριά κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.