Renault και Nissan έχουν μια μακρά συνεργασία που χρονολογείται από το 1999. Οι δύο φίρμες, μοιράζονται έως και σήμερα τεχνολογία, αγορά, ανθρώπινους πόρους και τις λειτουργίες διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Μια συνεργασία που δεν είχε πάντα ούριο άνεμο. Renault και η Nissan έχουν ακολουθήσει την πιο ασυνήθιστη πορεία με την αύξηση της συνεργασίας, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν ξεχωριστό εταιρικό και εμπορικό σήμα χωρίς εντελώς τη συγχώνευση των δύο εταιρειών.

Να σημειωθεί ότι αυτή η αντισυμβατική ένωση κλονίστηκε το περασμένο έτος, όπου η Nissan στάθηκε ενάντια στην αυξανόμενη επιρροή του γαλλικού κράτους στη Renault.

Το ρήγμα επιλύθηκε, τουλάχιστον εν μέρει, τον Δεκέμβριο, όταν οι δύο εταιρείες και η γαλλική κυβέρνηση υπέγραψαν συμφωνία με την οποία δόθηκε στην Nissan το δικαίωμα να αυξήσει το μερίδιό της στην Renault, εάν κριθεί ότι η γαλλική κυβέρνηση παρεμβαίνει πάρα πολύ στις υποθέσεις της.

Τώρα, η Συμμαχία ελπίζει να “συγκλίνουν εν μέρει” την ποιότητα των δύο εταιρειών και την κοστολόγηση των υπηρεσιών. Θα εξεταστεί, επίσης, η “αύξηση των συνεργιών” σε πολλές άλλες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων και του μάρκετινγκ, το σχεδιασμό των προϊόντων και υπηρεσιών μετά την πώληση.

Παρά το ρήγμα, οι δύο εταιρείες έχουν κάνει άλματα στη συνεργασία τους τα τελευταία χρόνια. Πολλά εργοστάσια στην Ευρώπη τώρα κατασκευάζουν τόσο Renault όσο και Nissan αυτοκίνητα στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης. Οι δύο εταιρείες, επίσης, μοιράζονται τώρα τις ερευνητικές και κεφαλαιουχικές δαπάνες κεφαλαίων ύψους € 10 δισ.

Η βιομηχανία αυτοκινήτων εξελίσσεται ταχύτατα, κάτι που απαιτεί την Renault και την Nissan στη μόχλευση της Συμμαχίας ως ρεαλιστικό επιχειρηματικό εργαλείο, δήλωσε ο Carlos Ghosn, διευθύνων σύμβουλος και των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.Ο δρόμος μπροστά μας είναι είναι σύγκλισης, καθώς εργαζόμαστε πιο στενά.