Το φυσικό αέριο αποτελεί μια ενδεδειγμένη εναλλακτική πρόταση για οικονομική οδήγηση. Ορισμένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του φυσικού αερίου (CNG) είναι η χαμηλή κατανάλωση (μετριέται σε κιλά και όχι σε λίτρα), όπως και η ιδιαίτερα δελεαστική τιμή του, που κυμαίνεται κάτω από 1 ευρώ το κιλό. Σήμερα, στην χώρα μας τα μοντέλα διπλού καυσίμου, ( βενζίνης και φυσικού αερίου) κερδίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού, όχι μόνο λόγω των οικονομικών επιδόσεων τους αλλά και εξαιτίας της επέκτασης του δικτύου πρατηρίων εφοδιασμού με φυσικό αέριο σε όλη τη χώρα. Είναι ενδεικτικό, ότι ένα μοντέλο πόλης, όπως για παράδειγμα το Volkswagen, EcoUp! ( με μέση κατανάλωση 2,9 κιλά ανά 100χλμ), απαιτεί από την τσέπη του οδηγού περίπου 2-3 ευρώ/100χλμ ενώ και στα πιο πολυτελή αυτοκίνητα, το κόστος δεν ξεπερνά τα 5-7 ευρώ/100χλμ.

VW ECO UP! CNG: Το eco up! εφοδιάζεται με το νέο τρικύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ. CNG ( φυσικού αερίου) απόδοσης 68 ίππων . Καταναλώνει 2,9 κιλά CNG ( φυσικό αέριο ) ανά 100χλμ ενώ εκπέμπει μόλις 79 γραμ/χλμ CO2. Για να γίνει αντιληπτό το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης που εξασφαλίζει το eco up! αρκεί να ληφθεί υπόψη ότι σήμερα η τιμή ανά κιλό του CNG κυμαίνεται κάτω από 1 ευρώ (τρέχουσα τιμή 0,96 ευρώ). Με μέση κατανάλωση 2,9 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, το eco up! απαιτεί μόλις 2,8 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Audi A3 Sportback g-tron: Με όπλο τον βενζινοκινητήρα 1.4 Τurbo FSI κινητήρα ο οποίος καίει και φυσικό αέριο ως βασικό καύσιμο το γερμανικό μοντέλο υπόσχεται αυτονομία με φυσικό αέριο έως 400 χλμ ενώ με τη χρήση βενζίνης η αυτονομία του είναι στα 900χλμ. Συνδυαστικά 1.300 χλμ. Αποδίδει 110 ίππους. Το γερμανικό μοντέλο είναι εφοδιασμένο με δύο δεξαμενές CNG με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλών.

VW Golf 1.4 TGi: Το VW Golf προσφέρεται με την σειρά του με κιινητήρα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη). Το Golf 1.4 TGI 110 PS BlueMotion διαθέτει έναν νέο 1.4 TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων Η μέση κατανάλωση φυσικού αερίου είναι στα 3,4 κιλα/100 χλμ., τα οποία αντιστοιχούν με περίπου 3,3 ευρώ/100 χλμ.

Skoda Citigo CNG: Κινείται με κινητήρα φυσικού αερίου (CNG-Compressed Natural Gas και πιο συγκεκριμένα με τον τρικύλινδρο 1.0 λίτρου κινητήρα που αποδίδει 68 ίππους. Για την αποθήκευση καύσιμου, παράλληλα με την δεξαμενή βενζίνης 10 λίτρων, χρησιμοποιούνται δύο δεξαμενές φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 72 λίτρων. Η κατανάλωση του είναι στα 3.8λίτρα/100χλμ καιη αυτονομία του αγγίζει τα 550 χιλιόμετρα.

Seat Leon 1.4 TGi: Το νέο Leon στην έκδοση με φυσικό αέριο (1.4 TGI που αποδίδει 110 ίππους) αγγίζει σε αυτονομία τα 400 χιλιόμετρα. Συνδυαστικά με την χρήση της βενζίνης η αυτονομία του εκτοξεύεται στα 1.300 χιλιόμετρα.Σε κατανάλωση απαιτεί 3.5 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που μεταφράζεται σε 3,5 ευρώ/100χλμ.

Passat TSI Ecofuel: Το Passat TSI EcoFuel καταναλώνει μόλις 4,3 κιλά/100χλμ φυσικού αερίου ενώ επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα, με μέγιστη ταχύτητα 214 χλμ/ώρα. Το κόστος καυσίμων ανέρχεται σε μόλις 4 ευρώ ανά 100 χλμ.

Opel ZafiraTourer 1.6 CNGTurboecoFLEX: Η πολυμορφική πρόταση της Opel προσφέρεται και σε έκδοση φυσικού αερίου. Το 1.600αρι μοτέρ βενζίνης μπορεί να καίει εναλλακτικά και φυσικό αέριο. Η ισχύς στους 150 ίππους. Στην Ελλάδα διατίθεται κατόπιν παραγγελίας.

Mercedes-Benz E200 Natural Gas Drive: Η λιμουζίνα του …Σκρουτζ

Η νέα Mercedes-Benz E200 Natural Gas Drive συνδυάζει την πολυτέλεια με το ιδιαίτερα χαμηλό κόστος μετακίνησης χάρη στη χρήση φυσικού αερίου – CNG – που προσφέρεται και στην ελληνική αγορά. Η πρώτη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις. Συγκεκριμένα, ο δίλιτρος τούρμπο κινητήρας της συμβατικής E200 με την ισχύ στους 156 ίππους καταφέρνει να συνδυάζει τις επιδόσεις χωρίς ωστόσο ο οδηγός να προβληματίζεται για το κόστος μετακίνησης. Ουσιαστικά, ο οδηγός μπορεί να κινείται με 4 – 5 ευρώ/100χλμ, μιας και το εργοστάσιο αναφέρει ότι το ευμεγέθες γερμανικό μοντέλο απαιτεί 4.3 κιλά/100χλμ. Ένα ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μας έλυσε τις απορίες: To φουλάρισμα των δεξαμενών φυσικού αερίου ( χωράνε 19 κιλά φυσικού αερίου) μας κόστισαν 15,5 ευρώ ( η τιμή είναι στα 0.82 ευρώ/κιλό). Αυτό μας χάρισε μια αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων, υιοθετώντας έναν ήπιο τρόπο οδήγησης στην Εθνική οδό. Όταν τελειώσει το φυσικό αέριο, γίνεται αυτόματα η εναλλαγή σε καύσιμο βενζίνης. Εκτός, και αν κάνετε μια παράκαμψη – πχ στον Βόλο – που υπάρχει ήδη πρατήριο φυσικού αερίου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.991

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 156/5.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 270/1.250

Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα): 10,4»

Τελική (χλμ./ώρα): 220

Μέση κατανάλωση (κιλά/100 χλμ.): 4,3