Είναι το μοντέλο που άνοιξε – ή και δημιούργησε – το δρόμο των υβριδικών μοντέλων. Το Prius – ακόμη θυμάμαι την πρώτη παρουσίαση του το 1997 που είχε φέρει η αντιπροσωπεία της Toyota στην Ελλάδα – αποτελεί αυτοκίνητο «πυξίδα» για πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες στράφηκαν στα υβριδικά οχήματα, σε όλες τις κατηγορίες.

Το Toyota Prius και συγκεκριμένα η 4η γενιά ( και η πιο ολοκληρωμένη σε όλα τα σημεία!) αποτελεί ένα από τα πιο οικονομικά αλλά και οικολογικά μοντέλα. Σύμφωνα με την ιαπωνική φίρμα οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώνονται ακόμα περισσότερο στα 70γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με μέση κατανάλωση στα 3,0 λίτρα/100χλμ (ανάλογα με την αγορά και υπόκειται σε τελική έγκριση τύπου). Οι αντίστοιχες τιμές του προηγούμενου μοντέλου ήταν 89γρ/χλμ και 3,9 λτ/100χλμ.

Όλα αυτά χάρη στο βελτιωμένο Toyota υβριδικό σύστημα αλλά και τη αεροδυναμική σχεδίαση που ανεβάζει σε νέα ύψη το πήχη της απόδοσης.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης βασίζεται στην εξέλιξη του βενζινοκινητήρα 1.8- λίτρων VVT-i, όπου επιτεύχθηκε η καλύτερη θερμική απόδοση που είναι στο 40%.

Η αεροδυναμική του νέου Prius έχει επίσης μεγάλη συμβολή. Το χαμηλότερο στήσιμο του αυτοκινήτου με τις λείες επιφάνειες το κάνουν πιο κομψό, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα πιο αεροδυναμικό. Η Toyota κατάφερε να βελτιώσει περαιτέρω το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από 0,25 του σημερινού μοντέλου στα 0,24.

Το νέο Prius επιταχύνει από 0 στα 100χλμ/ώρα σε 10,6 δεύτερα. Η εν κινήσει επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο από 80 στα 120χλμ/ω΄ρα επιτυγχάνεται σε 8,3 δεύτερα και η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ/ωρα. Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει τώρα 122 ίππους, ενώ η λειτουργία του συστήματος μετάδοσης είναι πιο φιλική προς το χρήστη.